• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Tips på bra dressade sneakers som fungerar att gå långt i? Ska till USA i sommar och behöver några bekväma men stilrena och aningen dressade.
 
D

Deleted member 5780

Guest
Tips på bra dressade sneakers som fungerar att gå långt i? Ska till USA i sommar och behöver några bekväma men stilrena och aningen dressade.
I USA ser de flesta ut som skit. Löparskor funkar. Eller typ en stealthvariant i en enda färg, t ex custom Adidas. Se deras webb för möjliga färgkombinationer.
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
I USA ser de flesta ut som skit. Löparskor funkar. Eller typ en stealthvariant i en enda färg, t ex custom Adidas. Se deras webb för möjliga färgkombinationer.
Därför man vill sticka ut ur mängden;) Skämt åsido så vill jag kunna använda de i Sverige senare såklart och föredrar då ett par mer dressade sneakers.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Därför man vill sticka ut ur mängden;) Skämt åsido så vill jag kunna använda de i Sverige senare såklart och föredrar då ett par mer dressade sneakers.
Buttero, Common Projects, Lanvin, Adidas (Rod Laver t.ex.) & Buddy. Vad är tanken?

Kolla in Buddy på Caliroots, det verkar vara trevliga skor & rimlig prissättning. - https://caliroots.com/buddy/s/285
buddy-bull-terrier-smooth-buddy012ch-camel-camel.jpg

buddy-bt-low-tonal-buddy-007tl-grey.jpg


Edit* - Om du ska gå långt hade jag satsat på en mer bekväm sko. Mina Nike Internationalist fungerar kanon.
 

WBergdahl

Panerai
Nu har det kommit upp info om dealen som LeBron James gjorde med Nike är värd - minst en MILJARD DOLLAR!!
Han kommer troligtvis att tjäna mer på samarbetet, men är garderad "one billion dollarz"
Screen-Shot-2016-03-10-at-3.08.45-PM.png
 

Bikinigubben

Panerai
2-Faktor
Buttero, Common Projects, Lanvin, Adidas (Rod Laver t.ex.) & Buddy. Vad är tanken?

Kolla in Buddy på Caliroots, det verkar vara trevliga skor & rimlig prissättning. - https://caliroots.com/buddy/s/285
buddy-bull-terrier-smooth-buddy012ch-camel-camel.jpg

buddy-bt-low-tonal-buddy-007tl-grey.jpg


Edit* - Om du ska gå långt hade jag satsat på en mer bekväm sko. Mina Nike Internationalist fungerar kanon.
Ja, har tänkt på dem men de kanske inte är de mest bekväma att gå ett antal mil i, eller? I "värsta" fall får det bli ett par Roshe eller liknande.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Någon som vet vart man hittar Tretorn Nylite i Stockholm? Vit/vit eller vit/blå. Är ta mig fan världens bästa tygsko.
 

Guden

Cartier
Hmm.. Förmodligen en kvinna på bilden, står även "damskor" när jag klickar på "Storlekstabell", men ändå så finns det storlekar upp till stl50.
Samma/liknande modell finns ej på herrsidan. Är det någon som har denna/liknande modell?

damskor.JPG
 

viqs

Omega
Någon som har testat Adidas Tubular Doom/Nova modellerna? Tycker dessa är rätt läckra. Men de kanske bara ses som poor mans yeezys? ;)

https://caliroots.se/adidas-originals-tubular-nova-s74823/p/54012
https://caliroots.se/adidas-originals-tubular-doom-s74794/p/53571
Har svarta dooms och de verkar ha gott åt. Inte använt de mer än ett par gånger men de är sköna.
Men om det är yeezys du vill ha så ska du köpa såna istället, tycker tubular, och särskilt doom har väldigt lite gemensamt med yeezys förutom silhuetten. Men å andra sidan så ser typ alla runners mer eller mindre likadana ut.
 

Fredig

Cartier
Har svarta dooms och de verkar ha gott åt. Inte använt de mer än ett par gånger men de är sköna.
Men om det är yeezys du vill ha så ska du köpa såna istället, tycker tubular, och särskilt doom har väldigt lite gemensamt med yeezys förutom silhuetten. Men å andra sidan så ser typ alla runners mer eller mindre likadana ut.

Du har rätt, tycker yeezys har sin charm.. Men inget jag själv skulle bära, tråkigt att vara som alla andra.. :p Tänkte mest på hur de kändes på foten och hur folket ser modellen, typ som att vissa fortfarande ser tudor som en fattigmans rolex..
 

Anti

Cartier
Hmm.. Förmodligen en kvinna på bilden, står även "damskor" när jag klickar på "Storlekstabell", men ändå så finns det storlekar upp till stl50.
Samma/liknande modell finns ej på herrsidan. Är det någon som har denna/liknande modell?

damskor.JPG
Är hyfsat säker på att det är unisex, både jag och bruttan har såna och jag ser ingen som helst skillnad :) Kolla Länna sport annars, dom kör 50% på Supergas, klippte ett par därifrån häromdan.
 

carlanton

Audemars
Relasedag för min favoritsneaker och min födelsedag. Brukar inte kunna ha Nike på grund av för breda fötter, men de här är de bekvämaste skorna jag någonsin ägt. Tyvärr är sulorna bara gjorda för att hålla typ ett marathon, så det kanske inte är något jag lan ha varje dag.

image.jpeg
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Relasedag för min favoritsneaker och min födelsedag. Brukar inte kunna ha Nike på grund av för breda fötter, men de här är de bekvämaste skorna jag någonsin ägt. Tyvärr är sulorna bara gjorda för att hålla typ ett marathon, så det kanske inte är något jag lan ha varje dag.

image.jpeg

Fan vad bra. Skulle du säga att de är true to size? Fanns det några kvar eller var det utplockat? Har strl 41-42...

Och grattis i dubbel bemärkelse!
 

carlanton

Audemars
Fan vad bra. Skulle du säga att de är true to size? Fanns det några kvar eller var det utplockat? Har strl 41-42...

Och grattis i dubbel bemärkelse!

Ingen aning hur det såg ut, men de släpps på internet idag så du får nog snabba dig. Cali hade nästan slut i webshopen igår. Det är inte en superhypad release så de ska inte vara för svåra att hitta! Jag tog min vanliga Nike-storlek (44,5) och de sitter ganska löst, vilket jag föredrar. Tåboxen är mycket rymligare än typ Airmax/AF1. Har du smal fot kan du säkert gå ned en halv storlek.
 

viqs

Omega
Du har rätt, tycker yeezys har sin charm.. Men inget jag själv skulle bära, tråkigt att vara som alla andra.. :p Tänkte mest på hur de kändes på foten och hur folket ser modellen, typ som att vissa fortfarande ser tudor som en fattigmans rolex..
Det verkar ju körigt att få tag i svarta dooms just nu, men det finns ju andra tubulars som kanske passar bättre för säsongen också. Annars kan du kika på Adidas NMD, kommer nysläpp här i dagarna som kanske faller herren på läppen.
 

Chattras

Cartier
Har aldrig riktigt fastnat för sneakers från Dsquared tidigare men sprang på dessa igår och kände att det va dax att testa :).

image.jpeg
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Fick mina svarta Roshe one tech hyperfuse igår, feta. Inte lika bekväma som prestos men man kan inte få allt. Fick även en snäll polares oanvända sb zoom Stefan janoski all white leather, rätt fräna. Gillar skate/vans-stuket.
Snapchat-7377353092915013761.jpg
 
Topp