• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora Sneakers-tråden.

Inviger dessa idag
IMG_20220506_210257__01.jpg
Ibland är den lokala ICA-handlaren den bästa fotostudion!

93A91926-856D-43CD-A993-1F096B910484.jpeg

Brukar iaf ge en rättvis färgåtergivning på skorna.😊
Ett par Gazelle med sjukt ovanlig färgkombo som endast fanns på japanska marknaden.

J
Utveckla.
Finns ju några varianter av Gazelle. Dom som heter Gazelle Vintage är lite annorlunda utformade. Sen finns det Gazelle Adv och sen mina som brukar kallas Gazelle kort o gott.
Att slänga upp en bild brukar ju kunna underlätta för att identifiera?!😛
BB1698C8-7BF2-4166-B87A-68C0691B9731.jpeg

Dom här stackarna är ett par ”Vintage”. Tyvärr är det så fattigt att jag inte har några Gazelle Adv.

J
Vill minnas att mina blå/gula är 'bara' Gazelle precis som dina gröna men tycker formen är annorlunda, speciellt framtill. Det är som att dina är bulligare 🤷🏻‍♂️

Blev med Saucony igen.
Ett samarbete mellan ovan nämnda och Sneakersnstuff. Dessa heter Grid 9000 ’Business Class’.
Materialvalen ska göra en påmind om SAS Business Class interiör anno igår. Beige nyans mjukt läder och en något ljusare mocka.
Sigvard Bernadottes klassiska mönster ”Virrvarr” pryder innersulan. Kopplingen är möjligen att Bernadotte designade bl.a besticken åt SAS och det var problem att få ner en kniv o gaffel i skon utan att tumma på bekvämligheten?!
A1262DCA-9D66-4F8C-B0E2-3737D0AB7222.jpeg

0C51123D-854A-4F44-9FE6-D2BEB7ADDCF5.jpeg

Alltid kul med samarbeten och just detta har legat hyfsat högt på önskelistan.

J

Senast ändrad:
Var ju tvungen igår att köpa ett par Saucony för att prova dom och se eftersom dom verkar populära här.
149kr på mitt lokala Myrorna är ju värt en chansning.
Verkar sköna hittills iallafall.

16525263374945017748801116538970.jpg

Några bilder till som blev bättre än de första. Slängde på andra snören också som gav skorna lite mer harmoni.
E5B034BC-A723-4BF6-A0FC-FDA38D2D74CA.jpeg
3DF4CF10-19AE-4F7F-A050-B556CEF291EC.jpeg
E88F46B9-898D-4D78-8708-6C209292A3C0.jpeg

Nu ska jag inte spamma mer. Dessa var 6:e paret Saucony i år och nu lär det dröja fram till slutet av juni innan jag visar några nya. Om allt går som jag vill så kommer dom nya slå ner som en bomb!

J

New Balance hypeas ju stenhårt senaste tiden men ser inte så mycket i denna tråd. Tänkte först att det kanske blivit för mainstream men ser inte mycket från tidigare heller då de inte var så hypeade.
Hur ställer sig panelen till new balance? Själv är jag sugen på att prova ett par 990v1.

New Balance hypeas ju stenhårt senaste tiden men ser inte så mycket i denna tråd. Tänkte först att det kanske blivit för mainstream men ser inte mycket från tidigare heller då de inte var så hypeade.
Hur ställer sig panelen till new balance? Själv är jag sugen på att prova ett par 990v1.
Hänvisar till mitt tidigare svar ett par sidor tillbaka i tråden:

Hänvisar till mitt tidigare svar ett par sidor tillbaka i tråden:
Haha ja. De har ju en övervägande del pappaskor. Dock gillar jag just 990v1. Riktigt retrohärliga och verkar dessutom riktigt välgjorda.
Provade även ett par 730 häromdagen (made in UK). Tyvärr enbart i Burgundy, annars hade jag tagit dem. Väldigt bekväma.

1652715015442.png

Jag hade valt 990v2 om du ska envisas med att köpa N.B.
Men hade alla dagar i veckan köpt två par Saucony Jazz 81 ist. Retrokänsla per definition då dom sett likadana ut sen 1981.
Du kommer inte att bli besviken. Vilken strl har du?

J

Tillbaka
Topp