En benämning stulen av Cartier som gjorde en rektangulär klocka med kvadratisk urtavla som ska ha varitUrsäkta en yngling, varför heter det tank? Egentligen...?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En benämning stulen av Cartier som gjorde en rektangulär klocka med kvadratisk urtavla som ska ha varitUrsäkta en yngling, varför heter det tank? Egentligen...?
Det är lånat från Cartier Tank, som är en fyrkantig klocka. En relaterad boettform är tonneau, som min Bulova ovan. Tonneau betyder tunna på franska.Ursäkta en yngling, varför heter det tank? Egentligen...?
Ursäkta en yngling, varför heter det tank? Egentligen...?
Du skulle ha budat i lördags...Jag vill också ha en tank!
jag bjöd ju! Men kunde inte vara med på live auktionenDu skulle ha budat i lördags...
Du bjöd för lågt...jag bjöd ju! Men kunde inte vara med på live auktionen
Ville så gärna ha Gummo's tank...
Japp vintageträffen, jag snodde @Sjobedan s eterna.Var det på KS-träffen det budades @eriksson850 och @Sjobedan?
Ja, en tank måste man ju ha i samlingen. Håller på och budar på en fuskvintage, Tissot quartz.
Synd
Eriksson snodde det mesta, knappt han släppte iväg Rado pennan o Sinn chokladen...
Synd
Men om du ska flippa, pinga mig då är du snäll
Rengjord och ny olja, behöver bara ett nytt glas och bandEriksson snodde det mesta, knappt han släppte iväg Rado pennan o Sinn chokladen...
Fruktansvärt cool!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Galet kool!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Den från Ebay i 9k? Satt också och budade.. Vacker!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Galet cool. Stort grattis till en underbar fångst.Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Snyggt fångat!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Cool! Grattis, berätta gärna mer!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Lite must de cartier style, borde gå att bära om du är bekväm med att bära små klockor.jag råkade spontana en tank som äter 29x25mm. Vad tror ni som är erfarna tankbärare, funkar den storleken?
Personligen tycker jag att just tankformat funkar hur litet det än är bara den är tunn, blir mer ett armband än en klocka.jag råkade spontana en tank som äter 29x25mm. Vad tror ni som är erfarna tankbärare, funkar den storleken?
Fantastisk!Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Ingen parfym här inte, leta guldstämplar!Jag misstänker att detta är en så kallad "parfymklocka", mäter 10*21. Ett loppis "fynd" för tjugo riksdaler som håller tiden, men man måste ha en helvetiskt bra syn för att kunna se vad klockan visar för tid..
Vågar man fråga vad den gick loss på?Äntligen en hopp-timme i ädel boett!
Hittade det här, så guldvärdet är inte så högt. Men en söt liten klocka är det allt ändå...Ingen parfym här inte, leta guldstämplar!