Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket fina, har du kvar någon av dem?Gick igenom lite gamla bilder och hittade några sköningar som förtjänar en plats i den här trevliga tråden.
Tudor Catanach's, ca 1932
Mimo, ca 1940
Cartier Tank à Guichet, 1928
Haha, I wish... Bara bilder jag sparat i min bildbank. En Cartier Tank à Guichet är verkligen svårslagen, särskilt de allra tidigaste modellerna. Men de kostar dessvärre en mindre förmögenhet.Mycket fina, har du kvar någon av dem?
Den är magisk, ångrar mig lite när jag ser den att jag inte knep den, men har ju min fina som fick bli substitut!Will do!
Ersätts endast av annan guldtank dock, och hittills har jag inte spanat någon som jag hellre skulle vilja ha.
Min Mimo säger hej! Tyvärr tickar den inte för tillfället...Gick igenom lite gamla bilder och hittade några sköningar som förtjänar en plats i den här trevliga tråden.
Tudor Catanach's, ca 1932
Mimo, ca 1940
Cartier Tank à Guichet, 1928
Ta ett från hyllan och öppna genom att värma eller skära upp. Det som kan ställa till det är sömmarna men brukar gå bra. Vinsten är att bandet blir tunnare vid infästningen samt att utbudet ökar markant.Söker ett 18mm band som ska passa till de fasta bandstiften på den nyinköpta Polhem tanken.
Någon som sitter på ett eller har tips?
Smart, hur fäster jag det sen igen?Ta ett från hyllan och öppna genom att värma eller skära upp. Det som kan ställa till det är sömmarna men brukar gå bra. Vinsten är att bandet blir tunnare vid infästningen samt att utbudet ökar markant.
Kontaktlim funkar fint!Smart, hur fäster jag det sen igen?
Med klister. Är bandet fräscht kan det räcka med originalklistret om du värmde upp den och öppnade den på så vis.Smart, hur fäster jag det sen igen?
Fasiken va bra båda dessa Mimos är!Min Mimo säger hej! Tyvärr tickar den inte för tillfället...
Halvtaskig bild i sista dagsljuset på nytillskottet, bättre IRL än på bild.
Tack! Handjagad tank med trippelkalender- och månfasmodul i en lite större storlek.Stencool, vad är det för nåt? Är rätt avis på din tank-samling. Lägg av nu bara.
Tack! Handjagad tank med trippelkalender- och månfasmodul i en lite större storlek.
För mig okänd, F.A. Finns dock samma klocka med andra tillverkarnamn, sett b.la. Sinn.Ingen "känd" tillverkare så att säga?
Magisk, hojta till om den ska avvecklas!
Det kanske den ska! Är dock lite tråkiga skador på baklocket men vem tittar därMagisk, hojta till om den ska avvecklas!
Grymma visare på den där!
Tack! Tkr dem gör sig bra mot guldindexenGrymma visare på den där!
Den sidan ser man ju inte!Det kanske den ska! Är dock lite tråkiga skador på baklocket men vem tittar där
Wow! riktigt grym. Posta lite fler bilder på den i vintage zodiac tråden?
Grymt snygg!
Wow! riktigt grym. Posta lite fler bilder på den i vintage zodiac tråden?
Tack! Är rädd att den redan visat upp sin bästa sidaGrymt snygg!
Vart hittade du den? Letade tidigare förra året men lyckades inte hitta någotTack! Är rädd att den redan visat upp sin bästa sida