• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

En handfull tanks. :)
7FB10F33-7AA2-4D40-AF7E-3D1B021EAD45.jpeg
Mycket bra!

Grymt köp! Fasen, är usla annonser på just Polhem en trend? Köpte denna på usel annons också, fullt fungerande med god tidshållning. Usla bilder, visserligen sprucket glas, men ändå, och beskriven som damklocka. :D

1A69B800-DB92-476C-B6E1-84BB81998990.jpeg
Tror chansen/risken är betydligt större på ett okänt märke att annonsen blir usel, framförallt vintage. Dålig kunskap = dålig uppskattning av värdet = dålig ambition att göra en vettig annons.

Sen att alla klockor som är rektangulära samt alla klockor som är under 35mm beskrivs som damur är ju mer eller mindre standard, även av seriösa handlare :D

Suget efter en vintage tank stort just nu så måste bara fråga vad det är för modell i mitten med trippelkalender?

Suget efter en vintage tank stort just nu så måste bara fråga vad det är för modell i mitten med trippelkalender?
Gissar att frågan är ställd till mig - och svaret är "icke en aning". Märkt F.A, kommer med ett Peseux 7000-verk med kalendermodul. Samma klocka finns även med Sinn på tavlan, och jag gissar att det är en klocka en återförsäljare köpt av Sinn med sitt egna namn på tavlan; har emellertid inga belägg för detta. :)

Gissar att frågan är ställd till mig - och svaret är "icke en aning". Märkt F.A, kommer med ett Peseux 7000-verk med kalendermodul. Samma klocka finns även med Sinn på tavlan, och jag gissar att det är en klocka en återförsäljare köpt av Sinn med sitt egna namn på tavlan; har emellertid inga belägg för detta. :)

Ja men helt rätt, blev något fel där på "citera" delen.
Tack ändå för svaret och informationen, den klockan fångade verkligen mig och känner ett stort måste ha begär :banghead::)

Tillbaka
Topp