Laddar...

Den stora tråden med (vintage) tanks

Diskussion i 'Vintage' startad av theargonaut, 13 november 2014.

1. bernoulli

bernoulli Brons

Osäker faktiskt. Tippar 80-tal.

Psykel gillar detta.
  2. Alexander Ley

Alexander Ley Plast

Hej alla,
    Är det någon som kan hjälpa mig avgöra om denna Cartier är falsk eller äkta? IMG_1443.JPG IMG_2823.JPG IMG_3550.JPG IMG_9324.JPG

johnnythunders85 gillar detta.
  3. dagnydigger

dagnydigger Titan

Från:
    Växjö
    Det är lite svårt att se detaljer på verket. Generellt sett har de bra/väldigt bra finish. Brukar vara LeCoultre- eller Piaget-verk har jag för mig. Samtidigt ser jag att det står Cartier Inc. på ett hjul, har för mig att bolaget var delat så att en bror hade amerikanska delen och en den Europeiska. Der kan ju vara en från den amerikanska delen? Jag är också nyfiken och hoppas någon har mer information.

Alexander Ley gillar detta.
  4. Moffan

Moffan Brons

Verkar stå Electroplated på baksidan, hade för mig att det bara Must-serien som körde guldplätterat 20 microns på 925 silver. Känns som att det saknas några stämplar på baklocket.
    Dock är jag rudis på Cartier.

Alexander Ley gillar detta.
  5. Alexander Ley

Alexander Ley Plast

Tack för input! Jag är också väldigt nyfiken. Hoppas vi har en cartier-expert i krokarna!

6. Moffan

Moffan Brons

Ping @Aurum

7. Aurum

Aurum Jag är så arg, så väldigt arg!

De har använt en hel del eta-verk med, bla. det verket du citerar. Däremot brukar det se lite bättre ut.
    Finns en hel del av dessa och jag förutsätter att de är kopior. Mycket sämre än vermeil-tankerna på alla sätt. Däremot har jag inte koll på alla varianter men kan inte tänka mig att man släppte ifrån sig en så simpel modell som denna.

eriksson850 och Alexander Ley gillar detta.
  8. Alexander Ley

Alexander Ley Plast

Tack för svar! Då känns det som att jag ska utgå från att den är falsk. Dum, okunnig och novis som jag är köpte jag den utan att blunda och trodde jag gjort ett kap!

Mollstedt