• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Ville_W

Rolex
2-Faktor
Record tank på handleden i kväll.
8FA617D2-1967-4857-8750-8B166B50E0E7.jpeg
 

Dondon

Cartier
Sugen på att testa en tank så köpte denna relativt billigt. Fasta bandstift och 18mm. Överväger perlon för enkelhetens skull till en början.

Kan ju uppdatera efter en dags användning att det är sjukt ovant med en så pass liten klocka 21*37 men fasen vad skönt de sitter. Jag märker knappt att den är där. Får fortsätta att leta efter en Tissot, som jag egentligen är vad jag vill ha, som är lite större i måtten, även om det är rätt marginellt.

IMG_20190805_101357.jpg
 
Senast ändrad:

Björn.W

Omega
2-Faktor
Vilken size på tank rekommenderas om man föredrar en DJ 36 i vanliga fall?
Har börjat tycka tanks är snygga och blivit lite nyfiken!
 

Psykel

Patek
Plockade ut den här lilla godingen idag! Tillhörde visst @mmartensson men köpte via Kaplans lilla klockor för överkomliga 110kr inklusive avgifter. Går inte, men en ståltank för en hundring är inte illa! En Birka, vilket kanske inte är supertydligt från tavelsidan. Samma visare som på min scarab-Birka från förmodligen samma tid. Tyvärr slutade den också gå för ett tag sen.
030FCDE9-08FB-4D64-9727-6639A7ACD429.jpeg

En tavla som skulle ge @ANALOGUE mardrömmar! :D
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Plockade ut den här lilla godingen idag! Tillhörde visst @mmartensson men köpte via Kaplans lilla klockor för överkomliga 110kr inklusive avgifter. Går inte, men en ståltank för en hundring är inte illa! En Birka, vilket kanske inte är supertydligt från tavelsidan. Samma visare som på min scarab-Birka från förmodligen samma tid. Tyvärr slutade den också gå för ett tag sen.
030FCDE9-08FB-4D64-9727-6639A7ACD429.jpeg

En tavla som skulle ge @ANALOGUE mardrömmar! :D
Kul, den har även jag ägt. Dock fungerande då. Väldigt bra storlek minns jag och trevligt bananformad boett. Svenskt stål dessutom ;)
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Plockade ut den här lilla godingen idag! Tillhörde visst @mmartensson men köpte via Kaplans lilla klockor för överkomliga 110kr inklusive avgifter. Går inte, men en ståltank för en hundring är inte illa! En Birka, vilket kanske inte är supertydligt från tavelsidan. Samma visare som på min scarab-Birka från förmodligen samma tid. Tyvärr slutade den också gå för ett tag sen.
030FCDE9-08FB-4D64-9727-6639A7ACD429.jpeg

En tavla som skulle ge @ANALOGUE mardrömmar! :D
Äh ni överdriver mina problem med skick... :D
Men visst, jag hade inte köpt den själv det är sant ;)

Jag önskar jag var mer som du. Samma tank med NAStavla hade inte kostat 110kr..
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Väldigt fin tank, får man fråga hur dy lyckades rengöra tavlan? Jag tyckte det blev riktigt bra.
Tack, tycker också det blev riktigt lyckat. Var lite på vinst och förlust.
Hemligheten är att hitta en riktigt gammal urmakare som varit med länge :) Har tyvärr ingen info hur han gjorde exakt. Kan fråga nästa gång jag lämnar in klockor.
 
Topp