• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Den här är inte så dum trots allt, skulle behöva ett nytt glas bara. Nån som har något liggande eller är det Cousins eller eBay man får leta på?

Screenshot_20190921_130642_com.android.gallery3d.jpg

Den här är inte så dum trots allt, skulle behöva ett nytt glas bara. Nån som har något liggande eller är det Cousins eller eBay man får leta på?

Screenshot_20190921_130642_com.android.gallery3d.jpg
Tror dessvärre du får specialbeställa om du inte hittar måtten på nätet. Hör med din urmakare vad det skulle kunna kosta. Behöver inte bli jättedyrt. Vissa urmakare kan göra egna glas av akrylplast.

Ja den är spännande faktiskt, gillar att hela tavlan är i samma material (index och bas).
Ruskigt fin! Väcker begär.
Ja den är väldigt fin. Det var svårt att se på bilderna från bayen men hoppades på något sånt här :).
Cool! Tycker gamla amerikanska ur brukar vara rätt tråkiga, men den ser riktigt ball ut! :)
Håller helt med. Den här är rätt annorlunda, rejält dressig och lite blingig fast med bris av tooligt industriellt :).

• Like
Reactions: PJW
Här är ett gammalt foto. Tillverkad 1960 om jag inte missminner mig. Lite trist med fuktskadan på tavlan, men trycket är perfekt i övrigt och den tickar på grymt bra!
C5949D51-8445-4BF7-8D25-DB145FFCE1D5.jpeg

Passar också på att slänga in favorittanken i samlingen när jag ändå är i gång...
698B1F44-EE06-4EFF-BFF1-ACEDF3873870.jpeg

46087D40-BDE3-400D-80D6-5D8C100CA86D.jpeg
Snyggt! Ang, fuktskadan lämnade jag in min till Robert på Tidlösa ur, inte för en fuktskada men för en service. Otroligt nöjd.

Tillbaka
Topp