Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror dessvärre du får specialbeställa om du inte hittar måtten på nätet. Hör med din urmakare vad det skulle kunna kosta. Behöver inte bli jättedyrt. Vissa urmakare kan göra egna glas av akrylplast.Den här är inte så dum trots allt, skulle behöva ett nytt glas bara. Nån som har något liggande eller är det Cousins eller eBay man får leta på?
Fin! Var har du hittat bandet?
Inte superballt med krom, men fin tavla och blå visare. Alltid nåt!
Det gjorde jag faktiskt inte.Fin! Var har du hittat bandet?
Fräck pryl!Elgin star från 1934 med fräst tavla.
Ruskigt fin! Väcker begär.Elgin star från 1934 med fräst tavla.
Cool! Tycker gamla amerikanska ur brukar vara rätt tråkiga, men den ser riktigt ball ut!Elgin star från 1934 med fräst tavla.
Ja den är spännande faktiskt, gillar att hela tavlan är i samma material (index och bas).Fräck pryl!
Ja den är väldigt fin. Det var svårt att se på bilderna från bayen men hoppades på något sånt här .Ruskigt fin! Väcker begär.
Håller helt med. Den här är rätt annorlunda, rejält dressig och lite blingig fast med bris av tooligt industriellt .Cool! Tycker gamla amerikanska ur brukar vara rätt tråkiga, men den ser riktigt ball ut!
Inser dessvärre att klockan inte kommer användas så mycket som den förtjänar. PMa ifall någon är intresserad att ta över denna skönhetNya bandet på... blev ett Bexley från watchgecko (gjort för deras nya tank). Rena kapet för 8 pund inkl frakt. https://www.watchgecko.com/bexley-slim-watch-strap-by-geckota
Passade perfekt. Alldeles lagom mjukt och tunt
Härlig.
Klart bättre "i verkligheten"! Redan grejat glas?
Snyggt! Avis...
Halvt, är fd. glasögonglas i plast. Lite svårpolerat.Klart bättre "i verkligheten"! Redan grejat glas?
Kul att se den där igen! Gillar verkligen tavlan och bandet.Nya bandet på... blev ett Bexley från watchgecko (gjort för deras nya tank). Rena kapet för 8 pund inkl frakt. https://www.watchgecko.com/bexley-slim-watch-strap-by-geckota
Passade perfekt. Alldeles lagom mjukt och tunt
Listigt! Verkar ju funka så länge iallafall?Halvt, är fd. glasögonglas i plast. Lite svårpolerat.
Mycket trevlig, grattis! Borde sitta ett Cortébert-verk i, eftersom dom tillverkade Viking. Var ett märke i klass med samtida Movado, Omega, Zenith och liknande.Första tanken för egen del. Daterad till 39. Kanske kan vara äldre någon som vet?
Härlig! Solitt guld? Har en likadan själv, i stål.Repost.
Min farfars Omega med hårkorsurtavla från 61´ som idag tillhör mig. Mycket kärlek i den klockan
Ja precis, härligt tyngd. Asså? Finns den i tråden? Hade varit kul att se denHärlig! Solitt guld? Har en likadan själv, i stål.
Här är ett gammalt foto. Tillverkad 1960 om jag inte missminner mig. Lite trist med fuktskadan på tavlan, men trycket är perfekt i övrigt och den tickar på grymt bra!Ja precis, härligt tyngd. Asså? Finns den i tråden? Hade varit kul att se den
Snyggt! Ang, fuktskadan lämnade jag in min till Robert på Tidlösa ur, inte för en fuktskada men för en service. Otroligt nöjd.Här är ett gammalt foto. Tillverkad 1960 om jag inte missminner mig. Lite trist med fuktskadan på tavlan, men trycket är perfekt i övrigt och den tickar på grymt bra!
Passar också på att slänga in favorittanken i samlingen när jag ändå är i gång...
Fin. Gris?Här är ett gammalt foto. Tillverkad 1960 om jag inte missminner mig. Lite trist med fuktskadan på tavlan, men trycket är perfekt i övrigt och den tickar på grymt bra!
Passar också på att slänga in favorittanken i samlingen när jag ändå är i gång...
Tack! Gris på Reverson. Oklart vad det är för läder på Omegan.Fin. Gris?