Psykel
Pandion
Grattis! Var riktigt nära att buda på den också! Tur för dig, så du fick den till bra pris!Äntligen får man vara med här på riktigt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis! Var riktigt nära att buda på den också! Tur för dig, så du fick den till bra pris!Äntligen får man vara med här på riktigt!
Riktigt bra pris, satt och var förvånad över att ingen budade.Grattis! Var riktigt nära att buda på den också! Tur för dig, så du fick den till bra pris!
Mja, tänkte att den nog skulle dra iväg rätt rejält om jag gav mig in i leken! Så jag förväntar mig ett tack!Riktigt bra pris, satt och var förvånad över att ingen budade.
Haha, förmodligen! Tack för detMja, tänkte att den nog skulle dra iväg rätt rejält om jag gav mig in i leken! Så jag förväntar mig ett tack!
Alpinan var riktigt grym! Hoppas den får nytt liv!Om man som jag nu ligger hemma dödsjuk i "mancold" så vad spelar lite radium för roll. Tvärtom kanske det kan vara en bra kurering emot baciller o annat skit!
Rotade runt i lådorna, jag visste att det låg ett "gäng" tankar nånstans. Alla i kategorien "kulatthamentroligeningetattfixatill". Tror de skulle passa alldeles utmärkt i ruinmögeltråden!
Då tråden ska innehålla tanks "Cartier hommage" så ber jag om ursäkt för denna, en tonneau men kunde inte låta bli.
En pre-ww2 mitten 30-tal från bröderna Thiels fabrik i Ruhla. Giller verkligen index pluttarna och visarna
En Novoris cal 260
Mira
Birka
Zeno med slitet plexi
Rex med välbevarad 24 timmars tavla.
Alpina, den ligger i lådan som ska fixas till... nån gång...
Polhem med fantastisk tavla och blånerade visare, dock skitig tavla och utan glas
Sist en OWC (Oris), den enda med romerska index, saknar lite delar som synes
Ser bra ut.Nu är även jag på banan, Viking tank i Svenskt kvalitetsstål från Sandviken ca 1935 ... ska bara bli tillräkligt säker i min manlighet för att bära den
Det kommer komma, det är nog en mental invänjning .... men den är riktigt finSer bra ut.
Släng på en schysst band sen e det bara att köra.
Alpinan var helt fantastisk! Vad kan du berätta om den?Mina två senaste:
Alpina
Timex
Är i från tiden mellan deras storhetstid och deras nystart och då gjordes extremt få klockor, firman var i halv dvala så jag har inte hittat någon info om den.Alpinan var helt fantastisk! Vad kan du berätta om den?
Hojta till om du ska släppa den!Är i från tiden mellan deras storhetstid och deras nystart och då gjordes extremt få klockor, firman var i halv dvala så jag har inte hittat någon info om den.
Den där är jävulskt bra! Men, hamnar det perlon på den så stalkar jag reda på var du bor och kommer hem till dig och räddar stackaren!Äntligen får man vara med här på riktigt!
Hamnar aldrig ett perlon på den, oroa dig inte. Försöker leta reda på ett schysst nos-band, men gammelgrisen duger änsålänge.Den där är jävulskt bra! Men, hamnar det perlon på den så stalkar jag reda på var du bor och kommer hem till dig och räddar stackaren!
Ser fin ut och lite större än vanligt. Synd att boetten ser ut att vara kromad.Hej..nu behöver jag eran expertis
Köpte ett gäng klockor och denna var med.
Den håller måtten 47x24mm och heter Record watch co Geneve..
Vad tror ni?
Absolut,Finns det något värde i denna?
Enl ägaren så var den i från 40 talet..
Mvh
Ahh du ser..ingen värsting mao..Absolut,
Det som drar ner är boettmaterialet och det som drar upp storleken. 500:- om den fungerar som den ska kanske? Och om det vore stål så 2-3 gr mer.
Tippar på att den är från 30-40 tal.
Hoppas du har bilder på Bulovorna!Råkade kolla igenom allt nu...fan vad jag älskar Art Deco tavlor, riktigt vackra, det var just dessa som fick in mig på klockor överhuvudtaget. Förutom en tråkig 18k Certina så var 3 Bulova tanks mina första klockor!
Just ja, såg det fotot! Ruggigt fina! Har själv en Bulova tonneau från 1931 som liknar den mittersta. Foto från häromveckan. Notera guldet som går utmed tavlan och ner på bandhornen. Läckert!Jag la upp 3st i trippeltråden men kanske kan ta ett foto på alla samlade också! Den här tråden är viktigare