• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden med (vintage) tanks

Psykel

Patek
Äntligen får man vara med här på riktigt! :rolleyes:
ebRZ7sD.jpg
Grattis! Var riktigt nära att buda på den också! Tur för dig, så du fick den till bra pris! :D
 

BoEtt

Rolex
Om man som jag nu ligger hemma dödsjuk i "mancold" så vad spelar lite radium för roll. Tvärtom kanske det kan vara en bra kurering emot baciller o annat skit!
Rotade runt i lådorna, jag visste att det låg ett "gäng" tankar nånstans. Alla i kategorien "kulatthamentroligeningetattfixatill". Tror de skulle passa alldeles utmärkt i ruinmögeltråden! :p

IMG_5545.JPG


Då tråden ska innehålla tanks "Cartier hommage" så ber jag om ursäkt för denna, en tonneau men kunde inte låta bli.
En pre-ww2 mitten 30-tal från bröderna Thiels fabrik i Ruhla. Giller verkligen index pluttarna och visarna :happyhappy:
IMG_5597.JPG


En Novoris cal 260
IMG_5559.JPG


Mira
IMG_5588.JPG


Birka
IMG_5563.JPG


Zeno med slitet plexi
IMG_5569.JPG


Rex med välbevarad 24 timmars tavla.
IMG_5573.JPG


Alpina, den ligger i lådan som ska fixas till... nån gång...
IMG_5578.JPG


Polhem med fantastisk tavla och blånerade visare, dock skitig tavla och utan glas
IMG_5591.JPG


Sist en OWC (Oris), den enda med romerska index, saknar lite delar som synes
IMG_5586.JPG
 

Psykel

Patek
Om man som jag nu ligger hemma dödsjuk i "mancold" så vad spelar lite radium för roll. Tvärtom kanske det kan vara en bra kurering emot baciller o annat skit!
Rotade runt i lådorna, jag visste att det låg ett "gäng" tankar nånstans. Alla i kategorien "kulatthamentroligeningetattfixatill". Tror de skulle passa alldeles utmärkt i ruinmögeltråden! :p

IMG_5545.JPG


Då tråden ska innehålla tanks "Cartier hommage" så ber jag om ursäkt för denna, en tonneau men kunde inte låta bli.
En pre-ww2 mitten 30-tal från bröderna Thiels fabrik i Ruhla. Giller verkligen index pluttarna och visarna :happyhappy:
IMG_5597.JPG


En Novoris cal 260
IMG_5559.JPG


Mira
IMG_5588.JPG


Birka
IMG_5563.JPG


Zeno med slitet plexi
IMG_5569.JPG


Rex med välbevarad 24 timmars tavla.
IMG_5573.JPG


Alpina, den ligger i lådan som ska fixas till... nån gång...
IMG_5578.JPG


Polhem med fantastisk tavla och blånerade visare, dock skitig tavla och utan glas
IMG_5591.JPG


Sist en OWC (Oris), den enda med romerska index, saknar lite delar som synes
IMG_5586.JPG
Alpinan var riktigt grym! Hoppas den får nytt liv!
Tonneaun är väldigt lik min Bulova till boetten.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Finns det något värde i denna?
Enl ägaren så var den i från 40 talet..
Mvh
Absolut,
Det som drar ner är boettmaterialet och det som drar upp storleken. 500:- om den fungerar som den ska kanske? Och om det vore stål så 2-3 gr mer.
Tippar på att den är från 30-40 tal.
 

Salesmayne

Panerai
Vågar inte ens kolla igenom hela tråden, är redan såpass avis på alla schyssta tanks folk har. Det blir väl tyvärr så att jag får skaffa någon till inom en snar framtid och kolla igenom resten av sidorna imorrn eller inatt! Jävla KS :)
 

Salesmayne

Panerai
Råkade kolla igenom allt nu...fan vad jag älskar Art Deco tavlor, riktigt vackra, det var just dessa som fick in mig på klockor överhuvudtaget. Förutom en tråkig 18k Certina så var 3 Bulova tanks mina första klockor!
 

Salesmayne

Panerai
Jag la upp 3st i trippeltråden men kanske kan ta ett foto på alla samlade också! Den här tråden är viktigare :)
 
Topp