• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Compiss

Patek
2-Faktor
Väldigt god. Inte så bubblig men smakrik och smaken höll sig kvar. Mkt bra helt enkelt.
IMG_4802.jpeg



Från internet:
Druvor: 34% pinot noir och 66% chardonnay
Basår: 2018
Reservvin: 42% från åren 2015-17.
Dosage: 8 g/l
Doft och smak? Rund, fruktig och ganska komplex med härligt krämig avslutning.
Lagras? 3-5 år.
 

Hawk100

Rolex
Väldigt god. Inte så bubblig men smakrik och smaken höll sig kvar. Mkt bra helt enkelt.
IMG_4802.jpeg



Från internet:
Druvor: 34% pinot noir och 66% chardonnay
Basår: 2018
Reservvin: 42% från åren 2015-17.
Dosage: 8 g/l
Doft och smak? Rund, fruktig och ganska komplex med härligt krämig avslutning.
Lagras? 3-5 år.
Ja den gillar jag också…..!!!👍
 

Hawk100

Rolex
IMG_3587.jpeg
IMG_3588.jpeg

Kör lite bistånd till Ukraina i kvällssolen….
Intressant och lite ”bråkig” sekt som går igenom flera faser utvecklar sig när den blir lite varmare.
Inte fullt så söt som jag trodde att all schjampanj från andra sidan g:a järnridån skulle vara.
Är den då jämförbar med ”äkta vara”?
Nope!
Kommer jag köpa hem en låda?
Nä, tyvärr inte.
Värd sina 161 kr på Systemet?
Ja…Kul att ha testat och klart drickbar, men jag köper nog bara fler som biståndsinsatser, inte för att jag blev kär i den. Men det är inte omöjligt att andra tycker annorlunda, så vill ni vidga era vyer och samtidigt göra en insats i kriget tycker jag ni ska beställa en flaska eller två…😉
 

aLiter

Cartier
2-Faktor
Någon som vet något om denna?
Frugan fått i present och dålig koll.
Tänkte dricka den nu, men står mellan den och någon som heter tattinger eller något.
IMG_5216.jpeg
 

Hawk100

Rolex
Ser ut som en klassisk BdB dvs ofta lite ”syrligare” och spritsigare än många andra champagner. Välkänt klassiskt stort märke precis som Tattinger. Jag tror inte du blir besviken vilken du än väljer, men om du vill ha hjälp att välja får du nog lägga upp en bild på den andra också, eftersom det finns många olika varianter från de stora chsmpagnehusen….
 
Topp