Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ska drickas direkt tycker jag2st!
Tack för tipset.
Hur länge ska den ligga?
Apropå Gosset - jag förstår att halvflaskor brukar ha högre literpris jämfört med helflaskor, men i detta fall ligger halvflaskans literpris på nästan det dubbla (1 144kr/l för halvflaska gentemot 665,33kr/l för helflaska). Det är alltså en skillnad på 70kr mellan flaskorna. Finns det någon som ens köper en halvflaska i detta fall?
Kung Fu Girl är ett kryphål jag hittat där halvbutelj kostar 63 och helröret 149.Apropå Gosset - jag förstår att halvflaskor brukar ha högre literpris jämfört med helflaskor, men i detta fall ligger halvflaskans literpris på nästan det dubbla (1 144kr/l för halvflaska gentemot 665,33kr/l för helflaska). Det är alltså en skillnad på 70kr mellan flaskorna. Finns det någon som ens köper en halvflaska i detta fall?
Lanson är underskattat!Lanson kostar 199kr för en halva (nr 7545) och ”vanlig” kostar 529kr. Där är halvflaskan ett riktigt jäkla kap. Fick flytta position på bolaget från andralabeln Massé som har samma innehåll med annan etikett på.
Riktigt fin champagne också. Typ 50 PN, 35 CH, 15 PM. 80% blockad malo. Standardflaskan ligger typ 55 månader på jästen, lilla kanske har något kortare.
Finns några till två exempel är Domaine roux saint aubin 189 vs 469 och Chateau la tour de by 100 vs 271.Kung Fu Girl är ett kryphål jag hittat där halvbutelj kostar 63 och helröret 149.
Tycker i princip all champagne vinner med i alla fall 2-3 år på korken.2st!
Tack för tipset.
Hur länge ska den ligga?
Lanson är underskattat!
2 halvflarror Krug är 1kr billigare också, var större skillnad förut
Och hur var glasen??Inviger mina nya glas från Lehmann, inköpta efter rekommendationer i tråden, med en riktigt trevlig rose från tillfälligt sortiment, klar att konsumeras direkt och passar utmärkt till mat.
Och hur var glasen??
Vilken modell är det där?
Var inköptes denna ifrån? Hittar den ej på Systemet.Bröt en låda av senaste Nobelchampagnen; Marguet Shaman 20 Rosé (CT betyg 94,3)
75% Chardonnay 25% PN. Deggad aug 23. Brut nature. Hallon, körsbär, citrus, äpple, apelsinskal. Bra balanserad. Kanonbra överlag. Lyfte sig ytterligare ett snäpp till maten (fisk).
Nej den finns inte där. Köpte en låda från FVL.Var inköptes denna ifrån? Hittar den ej på Systemet.
Vilket glas är det där?
Oväntat bra om ni någon gång vill servera ett lite billigare alternativ till champagne….
Tack!Riedel Veritas.
45 cl har jag för mig….
Uppenbarligen vin från Loire enligt bild. Alltså inte champange.Tack!
Kör du mer än champagne i de?
Ok, förutom mousserande då?Uppenbarligen vin från Loire enligt bild. Alltså inte champange.
Jag använder mina till allt vitt förutom lite maffigare historier typ ekad chardonnay och vit Rioja. Väldigt bra och allsidiga.Ok, förutom mousserande då?