• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Apropå Gosset - jag förstår att halvflaskor brukar ha högre literpris jämfört med helflaskor, men i detta fall ligger halvflaskans literpris på nästan det dubbla (1 144kr/l för halvflaska gentemot 665,33kr/l för helflaska). Det är alltså en skillnad på 70kr mellan flaskorna. Finns det någon som ens köper en halvflaska i detta fall? 😅
 
Apropå Gosset - jag förstår att halvflaskor brukar ha högre literpris jämfört med helflaskor, men i detta fall ligger halvflaskans literpris på nästan det dubbla (1 144kr/l för halvflaska gentemot 665,33kr/l för helflaska). Det är alltså en skillnad på 70kr mellan flaskorna. Finns det någon som ens köper en halvflaska i detta fall? 😅

Jag är en småflaskeköpare ibland när det gäller vin. Stod faktiskt o kollade halvflaska för champagne i veckan men det var fan inte rimligt när jag kollade ”påslaget”. Då får man pina i sig 2 glas extra och en slatt till dagen efter. För typ samma pengar.
 
Gottis, provade en av två flaskor. Måste plocka ett par till imorgon.

1000020216.jpg
 
Apropå Gosset - jag förstår att halvflaskor brukar ha högre literpris jämfört med helflaskor, men i detta fall ligger halvflaskans literpris på nästan det dubbla (1 144kr/l för halvflaska gentemot 665,33kr/l för helflaska). Det är alltså en skillnad på 70kr mellan flaskorna. Finns det någon som ens köper en halvflaska i detta fall? 😅
Kung Fu Girl är ett kryphål jag hittat där halvbutelj kostar 63 och helröret 149.
 
Lanson kostar 199kr för en halva (nr 7545) och ”vanlig” kostar 529kr. Där är halvflaskan ett riktigt jäkla kap. Fick flytta position på bolaget från andralabeln Massé som har samma innehåll med annan etikett på.
Riktigt fin champagne också. Typ 50 PN, 35 CH, 15 PM. 80% blockad malo. Standardflaskan ligger typ 55 månader på jästen, lilla kanske har något kortare.
 
Lanson kostar 199kr för en halva (nr 7545) och ”vanlig” kostar 529kr. Där är halvflaskan ett riktigt jäkla kap. Fick flytta position på bolaget från andralabeln Massé som har samma innehåll med annan etikett på.
Riktigt fin champagne också. Typ 50 PN, 35 CH, 15 PM. 80% blockad malo. Standardflaskan ligger typ 55 månader på jästen, lilla kanske har något kortare.
Lanson är underskattat!

2 halvflarror Krug är 1kr billigare också, var större skillnad förut 😊
 
Tillbaka
Topp