TackJag använder mina till allt vitt förutom lite maffigare historier typ ekad chardonnay och vit Rioja. Väldigt bra och allsidiga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
TackJag använder mina till allt vitt förutom lite maffigare historier typ ekad chardonnay och vit Rioja. Väldigt bra och allsidiga.
2017 på Agraparten?Provning från helgen. 82an var förbi sin topp. Mycket russin och övermogen frukt, men en del citrus också. Troligtvis då den är relativt nydeggad sett till åldern. Agraparten var riktigt bra. Svamp, krut och källare med toner som påminner om Selosse. Deggad maj 2023.
Stämmer bra.2017 på Agraparten?
Kul historia bakom den där, eller åtminstone namnet.Billig och riktigt trevlig champagne, Heidsieck Edition Jönköping, 70% Pinot Noir och 30% Chardonnay, 9g dosage.
Senaste auktionsskörden
På vissa auktioner kan man få uppgifter om proveniens. Sen är det såklart aldrig 100% säkert men antagligen lite bättre än att köpa från en privatperson i södra Italien på Catawiki. Spännande hursomhelst och aldrig är något garanterat.Jag har alltid funderat på auktioner av drycker, finns det beviskrav på förvaring? De flesta som lägger ut till försäljning har väl iof inte förvaring av findrickat ovanför kylen? Men ändå, jag skulle vara ängslig över hur grejerna legat innan man öppnar.
130…om jag räknar rätt…30 spänn... köpt två halvflaskor och en dubbel Cheeseburgare och haft en fest.
ah 529 ja... då får man ju fan en hel McD meny130…om jag räknar rätt…
Men ör väl ovanligt att små är billigare literpris …?
Vieillen är väldigt bra. Inte druckit 2013 dock.Kvällens
Köp 20 och unna dig finkrog i stället för Donken!ah 529 ja... då får man ju fan en hel McD meny
ja de brukar väl oftast kosta mer, och det är ju absolut inte fel att ha ett gäng småflaskor hemma för tisdagskvällarna när man bara orkar dricka 1 eller 2 glas champagne.
(edit: dessutom blir de ju oftast drickfärdiga snabbare än halvmagnum och magnum så inget man behöver fundera på att lagra)
Hehe, ja precis, ju fler man köper desto mer pengar tjänar man!Köp 20 och unna dig finkrog i stället för Donken!
Klart bäst av de tre.Vieillen är väldigt bra. Inte druckit 2013 dock.
Vad tyckte du?
Tjänar den på att ligga till sig ett tag?
Gårdagens; trevlig, mycket inslag av sten, flinta o ostronskal tyckte jag, även lite vita blommor och citrus, fin mousse. Blev ngt glas kvar, så ska bli kul o se hur den är ikväll.
Ja det skulle jag definitivt säga, tyckte den var lite vass o kantig i dagsläget. Tror absolut den blir bättre om 3-5 år, får se om mina andra flaskor överlever så länge. Sen tyckte jag den var lite linjär o kort faktiskt, fanns inte så mycket i den, inte dålig på ngt sätt men ingen stor upplevelse.Tjänar den på att ligga till sig ett tag?
Den är ju redan ”extra old”Tjänar den på att ligga till sig ett tag?
Mmmm, i deras fall är det väl typ bara omkring 4 år på jästfällningen så inga jättelånga tider där. Jag tyckte nog att den troligtvis blir bättre om 3-5 år, men sen är jag bara amatör såklart.Den är ju redan ”extra old”