• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Adro

Panerai
2-Faktor
Mycket bra för dom pengarna
IMG_4470.JPG
 

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
IMG_0316.JPG

Nåt lite annorlunda som kanske passar bättre i öltråden ;-)
Hops on Pointe från Garage Project på Nya Zeeland. En "pilsner" jäst med chanpagnejäst och offensivt humlad men Nelson Sauvin, en nyazeeländsk humlesort som fått sitt namn av att smakprofileb är mycket lik Sauvignon Blanc.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Var ute efter en nybörjarchampagne (halvflaska) på Systemet och blev rekommenderad en flaska André Clouet Grande Réserve. Håller ni med, eller tycker ni att man ska lägga på några tior extra och köra på en flaska Pol Roger Brut Réserve istället?
 

Zingo

Rolex
Var ute efter en nybörjarchampagne (halvflaska) på Systemet och blev rekommenderad en flaska André Clouet Grande Réserve. Håller ni med, eller tycker ni att man ska lägga på några tior extra och köra på en flaska Pol Roger Brut Réserve istället?
Den är (om jag minns rätt) den måst sålda skumpan på bolaget men även en av de billigaste. Varför inte börja med den och prova dig fram?
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Var ute efter en nybörjarchampagne (halvflaska) på Systemet och blev rekommenderad en flaska André Clouet Grande Réserve. Håller ni med, eller tycker ni att man ska lägga på några tior extra och köra på en flaska Pol Roger Brut Réserve istället?

Tycker personligen att den vanliga NV Pol Roger är sådär-intressant så kör du på André
 

Lowe92

Cartier
Var i Frankrike här om veckan och åkte skidor. Hittade en ekologisk billig champagne, Pol Carson, för 150 spänn på köpcentret och kunde inte låta bli när den var så billig. Någon som vet något om den eller får jag förvänta mig kvalitet efter priset ;)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Har länge tänk att köpa Palmer & Co Vintage 2002 på magnum, för att lagra några år. Döm av min förvåning när jag går inom ett SB och ser att nya årgången (2005) står på hyllan..

Skärmavbild 2017-01-27 kl. 19.25.30.png




Med lätt panik så besöker jag totalt 6st Systembolag i jakten på 02or och tillslut finner jag 3st. Nu är jag nöjd :pirate: :rolleyes:

FullSizeRender.jpg
 
Topp