• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Spoon

Omega
Smyger igång lördagen med Egly-Ouriet till Premier League fotbollen.
IMG_8833.JPG
 

MBx

Cartier
IMG_9900.JPG
Tog med en flaska M&C Rosé - en födelsedagspresent från en "såå rosé"-vän - på Tobagosemestern Seafoodrestaurangen vi besökte hade inte utskänkningstillstånd men man fick ta med egen dricka (eller köpa i baren intill). Rosén fick göra sällskap med en grillad jättehummer.
cid:ABC5C8F9-D37D-4672-A4DC-574771CB123A@lan
:)
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Glömde fota flaskan, men jag och mitt kära kompisgäng avrundade kvällen med en flaska St Vincent 2000, förbannat bra champagne som passade ypperligt innan/till desserten
IMG_5216.JPG-1.jpeg
 

Zingo

Rolex
Glömde fota flaskan, men jag och mitt kära kompisgäng avrundade kvällen med en flaska St Vincent 2000, förbannat bra champagne som passade ypperligt innan/till desserten
IMG_5216.JPG-1.jpeg
Härligt att flaskan var bra. Har ju varit lite diskussioner om 2000 hade peakat på FW med blandade omdömen (kanske flask variation). Den var fantastisk när jag drack den senast, men det var ett par år sedan. Sugen på att köpa på mig lite 2008. :)
 

matage

Omega
Glömde fota flaskan, men jag och mitt kära kompisgäng avrundade kvällen med en flaska St Vincent 2000, förbannat bra champagne som passade ypperligt innan/till desserten
IMG_5216.JPG-1.jpeg
Bjöd några besökare vid bordet bredvid på MFW att smutta på den -96'a vi delade på efter att jag hämtade ut min klocka. De gillade den tillräckligt för att beställa en låda 2000 direkt från mobilen ;)

Tror inte den peakat men 96'orna har visat på lite flaskvariaton. Min senaste kändes tillochmed ung så jag har ingen brådska med de kvarvarande utan funderar på att fylla upp m 00 också
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Bjöd några besökare vid bordet bredvid på MFW att smutta på den -96'a vi delade på efter att jag hämtade ut min klocka. De gillade den tillräckligt för att beställa en låda 2000 direkt från mobilen ;)

Tror inte den peakat men 96'orna har visat på lite flaskvariaton. Min senaste kändes tillochmed ung så jag har ingen brådska med de kvarvarande utan funderar på att fylla upp m 00 också
Tror det är klokt, 2000 är bra idag men kan växa ännu mer med några år på nacken :) inte testat 96, men jag tycker mig läsa att väldigt många tillverkare upplever flaskvariation på den årgången. Märkligt då den ska anses så bra :wideyed:
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Det har nog nämnts tidigare men förtjänas att nämnas igen. Vi dricker ganska mkt Champange, varje fredag så är det plockmat och champange. Av de som finns på bolaget så tycker jag palmer & co brut reserve är svårslaget. För 260 spänn är ju den ett riktigt fynd!
Palmer mkt bra
 

The lord

Audemars
Varför MÅSTE du köpa en flaska? ;) finns ju roligare champagne som är mer prisvärd!
Anledningen är att för några år sedan under en sen utekväll då de bästa besluten tas , skulle en kompis köpa en flaska champagne i baren. Bartendern frågade vad han ville ha och började rabla massa namn och min kompis fastnade för denna utan att veta vad det var. Ut kommer en stor trälåda, har för mig att han fick betala 6000 kronor. Nästa helg fyller han 50 och vi tänkte köpa en som ett roligt minne. Prisvärt är väl det sista vi tänker på här, det ska bara vara roligt! :):)
 
Topp