• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Josef B

Bestraffaren
20170627_221435.jpg
 

Zingo

Rolex
Både maten och skålas med vid 12slaget.
Ogillar surt, bäskt, och för bubbligt ;)
Budget. Hmm. Hit me

Edit, gillar det lite sötare, ex, nectar, demi-sec
Fri budget... lite som att fråga efter "vilken klocka är bra". :D Antar att utbudet i vat fall pga. tiden är begränsat till SB.

Har begränsad erfarenhet av söta men ett par som är vettiga i "lägre prissegmentet" är exempelvis Pol Roger Demi Sec med en galet hög sockerhalt men som inte upplevs så söt (406 kr, nr 77613) eller klassikern Vuve Clicquot Semi Sec (415 kr, nr 7421). Finns nog andra här som har bättre input på detta område.


12 slaget, spruta ut bubblet ute i det kalla vädret stående i en snödriva - Asti. :D
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Fri budget... lite som att fråga efter "vilken klocka är bra". :D Antar att utbudet i vat fall pga. tiden är begränsat till SB.

Har begränsad erfarenhet av söta men ett par som är vettiga i "lägre prissegmentet" är exempelvis Pol Roger Demi Sec med en galet hög sockerhalt men som inte upplevs så söt (406 kr, nr 77613) eller klassikern Vuve Clicquot Semi Sec (415 kr, nr 7421). Finns nog andra här som har bättre input på detta område.


12 slaget, spruta ut bubblet ute i det kalla vädret stående i en snödriva - Asti. :D

Lite dem jag var inne på faktiskt, pga. SB. Tackar för engagemang. Asti blir det då ingen ;)

Erfarenhet av Pol Rogers bland de blancs 2009?
 
Såg att Franska Vinlistan hade ett litet paket med 3 champagner med olika stilar/druvor, Blanc de Blancs, Blanc de Noirs och Pinot Noir. Då jag inte är så bevandrad tänkte jag att det kanske hade varit en bra idé och testa lite olika druvor/stilar för att identifiera vilken typ av champagne man helst föredrar.
http://shop.franskavinlistan.com/merinfo.php?kampanj=6&retur=/viner.php&artikel=856

Är det någon kunnig här inne som har lite rekommendationer på hyfsat prisvärda champagner för ca 3-400kr med olika druvor? Läste i tråden att André Clouet är pinoit som passar personer som inte gillar vitt vin tex.
 
Senast ändrad:

Zingo

Rolex
Lite dem jag var inne på faktiskt, pga. SB. Tackar för engagemang. Asti blir det då ingen ;)

Erfarenhet av Pol Rogers bland de blancs 2009?
Inte druckit den. Har bara 08:eek:r i källaren men funderar på att spara de och gå på 09 innan. Ett otyg men årgångar som ska spars länge. :banghead:
Såg att Franska Vinlistan hade ett litet paket med 3 champagner med olika stilar/druvor, Blanc de Blancs, Blanc de Noirs och Pinot Noir. Då jag inte är så bevandrad tänkte jag att det kanske hade varit en bra idé och testa lite olika druvor/stilar för att identifiera vilken typ av champagne man helst föredrar.
http://shop.franskavinlistan.com/merinfo.php?kampanj=6&retur=/viner.php&artikel=856

Är det någon kunnig här inne som har lite rekommendationer på hyfsat prisvärda champagner för ca 3-400kr med olika druvor? Läste i tråden att André Clouet är pinoit som passar personer som inte gillar vitt vin tex.
Vit vin och bubbel är helt olika saker.. låter klokt att prova olika och hitta sin stil, druvor, lagrad, etc. :)
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
En rekommendation på bra nyårsbubbel för 400kr? Sockerhalt spelar ingen roll, det är en smakbalanserare. Men torra uppskattas!
 

Salesmayne

Panerai
Kvällens dryck, den lilla som fördrink och den stora på tolvslaget! Har inte provat den lilla innan så det blir kul :)

B76BA4AC-BF51-42FE-A142-78ECA6B5CF60.jpeg

Nu har jag inte testat N-F vintage men deras nv brut är bland det sämsta jag druckit i den prisklassen. Jag har druckit en hel del flaskor som är parkbänks skumpa på rimligtvis halvdana druvor o ändå smakar dessa renare och friskare. Din Cremant är helt ok iaf :)
 

Rey

Rolex
Nu har jag inte testat N-F vintage men deras nv brut är bland det sämsta jag druckit i den prisklassen. Jag har druckit en hel del flaskor som är parkbänks skumpa på rimligtvis halvdana druvor o ändå smakar dessa renare och friskare. Din Cremant är helt ok iaf :)

Får se då helt enkelt :) Den var näst på tur på hyllan, prövar mig igenom SB:s sortiment med tjejen, sakta men säkert! Cremanten har vi hemma rätt ofta och känns lagom för tolvslaget! :)
 
Topp