• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Hade jag haft en ´88 hade du gärna fått köpa den. Går i tankarna att sälja av allt det mesta som ligger i källaren men det blir så satans dyrt om man ska vända allt via Systembolagets auktioner tyvärr.
Jag vet. Hemskt att man inte kan sälja av lite enkelt.
Du får ordna lite provningar istället. Är det mycket roligt du har?
 

JLC

Panerai
2-Faktor
Kan nån tips om några bra märken som finns tillgängliga (läs: ordinare sortiment alt beställningsvara systemet, orkar inte åka och hämta eller gå via specialimportörer).
Preferens är torr, kall och gratis.. skojja bara.
Gillar Louis Roederer
 

Niclas

Omega
Skönt avslut på veckan :)
Helt ok NV

IMG_7867.jpg
 
Två nya sorter för mig. Åker till Champagne i höst. Om någon har tips på några mindre och mer personliga tillverkare som är värda att besöka får ni gärna skicka ett PM. Bor 2 nätter i Epernay och 2 i Avize.
20180421_210324.jpg
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tjejens lillebror tar studenten i år dvs född '99. Har ni något tips på en bra champagne för max 2k? Att den är från 1999 är väldigt viktigt. Hittar inget på bolagets hemsida. Hittar ingenstans att beställa en vintage moët och en dompa från 99 ligger på strax över 3k vad jag hittar.

Tips, köplänk eller om du har något du kan tänkas sälja för att hjälpa mig vore uppskattat. Vh
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Testade en nyhet på bolaget.
FDB7B0CF-B68C-4D4E-BC04-2653A562327F.jpeg

Första champagnen som vi inte drack upp utan faktiskt hällde ut den sista tredje delen.....

Smakade som man kört nått halvbra vitt vin i sodastreamern.....:confused: :dead:
 
R

Red Scream

Guest
Tjejens lillebror tar studenten i år dvs född '99. Har ni något tips på en bra champagne för max 2k? Att den är från 1999 är väldigt viktigt. Hittar inget på bolagets hemsida. Hittar ingenstans att beställa en vintage moët och en dompa från 99 ligger på strax över 3k vad jag hittar.

Tips, köplänk eller om du har något du kan tänkas sälja för att hjälpa mig vore uppskattat. Vh
Tror du ska vända dig till någon tysk internetleverantör. Jag kan tyska för dåligt, men det verkar (nästan lite för bra) att du skulle kunna landa en Comtes de Champagne från 1999 för EUR 200:

https://www.gute-weine.de/suche/?tx_auwsolrsearch_suchergebnis[o]=0&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[q]=Champagne&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[f][year][0]=1999&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[rpp]=10&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[sk]=0&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[so]=0#auw_solr_search_result

Som sagt, känns lite för bra. Men kolla och sök på andra tyska handlare.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Tror du ska vända dig till någon tysk internetleverantör. Jag kan tyska för dåligt, men det verkar (nästan lite för bra) att du skulle kunna landa en Comtes de Champagne från 1999 för EUR 200:

https://www.gute-weine.de/suche/?tx_auwsolrsearch_suchergebnis[o]=0&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[q]=Champagne&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[f][year][0]=1999&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[rpp]=10&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[sk]=0&tx_auwsolrsearch_suchergebnis[so]=0#auw_solr_search_result

Som sagt, känns lite för bra. Men kolla och sök på andra tyska handlare.
Även dompa för 199€. Märkligt. Om någon vet ifall sidan är legit får den gärna säga det. Tack för tipset!
 

JB_XII

Rolex
Haft lite kalas här hemma. Med risk för att Moet anses vara klockvärldens Steinhart så lägger jag ändå upp en bild :) Gästerna uppskattade den iallafall. Men vad tycker panelen här inne?

6CA9A7C2-07B5-400D-B829-26F21DE55161.jpeg
 

matage

Omega
Såg att Comtes -07 just släppts för den som är nyfiken. Hade tänkt ligga lågt med skumpainköpen just nu men det gick sådär ;)
 
R

Red Scream

Guest
@matage Ah helt fantastisk! Vi fick den blint, och direkt tänkte jag "det här ska jag dricka hela sommaren!" Nåväl, kanske inte... ;) I mitt tycke så var den helt klart färdig. Otroligt skön och gräddig mousse, inga skarpa syror som behövdes slipas ner, komplex doft. Så jäkla gott! Det är klart att du kan locka fram mer mognad, men jag tycker att den befinner sig i ett härligt drickfönster nu. Jag ska nog ta en eller två nu i sommar, lite beroende på tillfälle. Lycka till - tänk på att korkskruvsångesten ska bekämpas!
 
Topp