Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vad tror ni om Charles Heidsieck 2008 på bolaget imorgon, bra eller bäver?
Kan tänka mig att den är riktigt bra, och ännu bättre med några till års lagring. Pratade med en vän som prövat som rekommenderade den starkt, men sa att den inte var helt tillgänglig ännu.Vad tror ni om Charles Heidsieck 2008 på bolaget imorgon, bra eller bäver?
Åker nog och ställer mig i kön iaf...Vad tror ni om Charles Heidsieck 2008 på bolaget imorgon, bra eller bäver?
Den här då? https://www.munichwinecompany.com/en/live-wineauction.htmlInför att tjejen fyller jämnt nästa år hade det varit kul med bubbel från födelseåret, dvs -90. Men hittar ingenting på monopolet, är det någon som har koll på något som går att importera?
Prismässigt vill jag absolut hålla mig under 3000kr, och ännu hellre lite billigare än så
Drack en Charles H (inte 2008!) för någon månad sedan och hade stora förväntningar. Men den var tyvärr väldigt ”platt och intetsägande”...... Kan förstås ha varit ett dåligt ex?!?
Var det NV eller millesime? CH har ju rätt mycket reserver i NV och är tämligen brödig jämfört med andra NV så platt och intetsägande låter olikt.Drack en Charles H (inte 2008!) för någon månad sedan och hade stora förväntningar. Men den var tyvärr väldigt ”platt och intetsägande”...... Kan förstås ha varit ett dåligt ex?!?
Var nog sådär för att det endast var en Champange på en Champangeprovning.Var på champagneprovning tidigare idag på Huskvarnas slottsvilla. Var sådär tyvärr!
Var nog sådär för att det endast var en Champange på en Champangeprovning.
Oj!Var på champagneprovning tidigare idag på Huskvarnas slottsvilla. Var sådär tyvärr!
Oj!
Lite magstarkt att kalla det Champagneprovning......
Oj, riktig blåsning! Det brukar ju annars kallas mosserande eller bubbelprovning men att kalla det champagneprovning är lurendrejeri.precis min tanke också! Känner att marknadsföringsmässigt så ljuger dem!
Oj, riktig blåsning! Det brukar ju annars kallas mosserande eller bubbelprovning men att kalla det champagneprovning är lurendrejeri.
Kvällens champagne, väldigt trevlig faktiskt. Mycket rostade toner, karamell och lite citrus
Vad menar du med kändisvin?Kul!
Finns det något annat hus än detta som har ett ’kändis-vin’ (om man nu bortser från Churchill då)?
Vad menar du med kändisvin?
Är Cuvee Discobitch tillräckligt kändis?
Hm Lanson har ju med Petter, sen har ju David Lynch m fl gjort med Dompa, Moet och Virgil Abloh, finns så klart många flerKul!
Finns det något annat hus än detta som har ett ’kändis-vin’ (om man nu bortser från Churchill då)?
Vad tyckte du om 08?
Jag och @ZQT var på horizontalprovning i veckan på LP och upplevde att 08 var rätt rörig, 07 betydligt bättre nu. Roligast var helt klart Alexandra Rosé från 04, även om det finns mycket annat roligare i den prisklassen imo
Oj oj... selosse är ek för mig, ek är för mig tillgänglighet.Köpte nyss Selosse V.O, för en som aldrig prövat Selosse, är den omöjlig att dricka på 10+år eller är den ok nu? Hört från vissa som säger att man ska lufta och servera varmare än vanligt också?