• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Nyfunnet intresse för mig sen några månader tillbaka, försöker prova lite olika för att se vad man gillar när man är en riktig nybörjare. Ett urval nedan av vad jag provat under våren. Godast hittills får jag säga Egly-Ouriet men den är lite över min prisklass, annars gillade jag Beaumont des Crayeres - 06 som nog passar min budget bättre kring < 400.
DSC_0641.JPG
DSC_0586.JPG
DSC_0582.JPG
DSC_0494.JPG
DSC_0079.JPG
 
Senast ändrad:

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
2C229B1C-9485-4392-A388-4E78186A35A6.jpeg

Köpte 12 flaskor av denna 2008 idag.
Nu kommer sonen få dricka champagne från sitt födelseår när han fyller 20 år, 30 år, 40 år och kanske även 50 år.... (tveksamt om jag kommer vara med då!!!)
Köper också en hel del 08or, då mins förstfödda är från det året. Hoppas dock kunna vara med hela vägen till hennes 60årsdag :cool:
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tänkte köpa en låda DP 08 och en låda 06 kanske. Något tips om var jag skall köpa dem? The wine company höjde just priset på DP med 20% så de ligger där systemet ligger nu.

Vill ni inte outa era tips tar jag dem tacksamt i pm :)
 
Topp