• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

A759C3EA-02AF-4537-807B-138670D244F4.jpeg

Kvällens halvflaska......

image.jpg
Friskt och krispigt. Jag tycker personligen att det skulle må bra av att få mogna många år till på flaskan. Men då är ju mina smakpreferenser mer åt champagner med en rejäl skvätt pinot noir i.... BdB blir ofta helt enkelt lite för ”tunt o stickigt” för att jag ska tycka att det är fantastiskt, tyvärr. Men när grabben fyller 25 kanske jag tar fram andra flaskan och hoppas att den har utvecklats rätt och inte förstörts..... :nailbiting:

image.jpg
Friskt och krispigt. Jag tycker personligen att det skulle må bra av att få mogna många år till på flaskan. Men då är ju mina smakpreferenser mer åt champagner med en rejäl skvätt pinot noir i.... BdB blir ofta helt enkelt lite för ”tunt o stickigt” för att jag ska tycka att det är fantastiskt, tyvärr. Men när grabben fyller 25 kanske jag tar fram andra flaskan och hoppas att den har utvecklats rätt och inte förstörts..... :nailbiting:
Tack för recensionen, har oxå 2 flaskor och tycker oxå om fylligare skumpa med PN i t.ex. storgillade jag Bollingers nya PN VZ15 (så låter mina Ghys ligga ett tag då)!

Har du ngra tips på andra bubbel som du gillar?

Nytt rosé i fasta sortimentet. 279kr för årgånsrosé (2014). Nästan misstänkt billigt. Någon som hunnit testa?
IMG_20210301_185905.jpg

Japp. Ganska trötta bubblor, svag syra. Ingen höjdare. Trött kan väl sammanfatta hela champagnen. Måste man prompt ha en roséchampagne för ~300 kan det vara värt ett köp annars köper jag hellre en Palmer eller Clouet för pengen.

Nu har jag äntligen kommit loss och poppat denna oxå, hade inget bättre för mig denna halvsoliga eftermiddag med hemmajobb... Tycker att den var helt OK för det priset, verkligen inget revolutionerande men till priset sett ett OK bubbel att öppna när man inte har ngt bättre för sig. Skulle det kostat 100kr mer hade det ju varit kasst!!

Nu har jag äntligen kommit loss och poppat denna oxå, hade inget bättre för mig denna halvsoliga eftermiddag med hemmajobb... Tycker att den var helt OK för det priset, verkligen inget revolutionerande men till priset sett ett OK bubbel att öppna när man inte har ngt bättre för sig. Skulle det kostat 100kr mer hade det ju varit kasst!!
Då har vi nog ungefär samma intryck. Hur var bubblorna i din? Mina var som beskrivet ganska trötta. Viss flaskvariatation?

Tillbaka
Topp