• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Japp. Ganska trötta bubblor, svag syra. Ingen höjdare. Trött kan väl sammanfatta hela champagnen. Måste man prompt ha en roséchampagne för ~300 kan det vara värt ett köp annars köper jag hellre en Palmer eller Clouet för pengen.
Misstänkte detta. Såg även att de säljer att producenten säljer sin Champagne till andra så de kan sätta sin logga på.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag drack Charles Heidsieck Rosé millesime 2005 under gårdagen och resten idag. Kanonbubblor!
Små sötsyrliga skogsbär där smultron och hallon dominerar. Grädde och grillad citron. Mandel och brioche. Frisk och fin rätt kall. Men oj så smakerna explorerar vid lite högre temperaturerer än kylskåpskall.

Dag två lite trött. Men ändå god.

20210305_185512.jpg
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Japp. Ganska trötta bubblor, svag syra. Ingen höjdare. Trött kan väl sammanfatta hela champagnen. Måste man prompt ha en roséchampagne för ~300 kan det vara värt ett köp annars köper jag hellre en Palmer eller Clouet för pengen.
Är ganska nybörjare på champgnefronten, men kände likadant. Är André Clouets rosé mycket bättre? Är ju ingen större prisskillnad emellan. :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Är ganska nybörjare på champgnefronten, men kände likadant. Är André Clouets rosé mycket bättre? Är ju ingen större prisskillnad emellan. :)
Fel tråd för det då det inte är Champagne, men Monte rossa flamingo rosé slår det mesta för sin peng. Dricker hellre den än någon anna Roséchampagne för runt 300.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Har ni någon rekommendation på en bra BdB runt 300kr i standardsortimentet? Kan möjligen även nöja mig med beställningssortimentet, om det verkligen är så mycket bättre. Får bara se till att beställa i tid då. :)
 

MariaE

Panerai
Skrev ett långt jäkla inlägg om min champagneprovning med Nadja Karlsson i helgen. Tydligen autosparas inte utkast längre så möget försvann.
Så här kommer istället en sammanfattning. Alla flaskor nedan är halvflaskor och finns på systemet eller att beställa.
  • Moêt & Chandon Brut Impérial, nr 7518, 235 kr.
  • Louis Roederer Brut Premier, nr 7602, 249 kr.
  • La Chouette de Champillion Blanc de Noirs Brut, nr 77019, 179 kr.
  • Krug Grande Cuvée Nr 87135, 899 kr.
Moet: God, varken mer eller mindre
Louis: Ljuvlig, dricks gärna lite varmare än kylskåpskall. Köp och njut. Funkar kalas med rena ostron.
La Chonelle: Vad i helskotta hände? Rötjut med bubblor? Nätack. Möjligen med en fet älgstek på tallriken. Blev bättre med surkål till.
Krug: Hej älskling, tack för att din smak ligger kvar så länge. Jag har inte budget att dricka dig varje helg men vi kommer ses igen.

Sådär. Det var väl vad dessa inte så unika näs- och smaklökarna har att tillföra i denna tråd.

Någon som testat ovanstående och har annan upplevelse?
Snapchat-1616793539.jpg
20210313_184611.jpg
 
R

Red Scream

Guest
Löv Louis Roederer. Vi försökte boka in oss hos dem i somras men utan framgång... Annars väntar jag på att våra 2008 och 2012 ska bli drickfärdiga! :D
 

hooods

Panerai
2-Faktor
Någon som har erfarenhet av att dricka en halvflaska över två dagar? Några bubblor kvar dag två?
 

Hawk100

Rolex
Ja, den du försöker gömma i mitten har jag testat....
Blev tyvärr inte imponerad trots det låga priset.... men som något att ta fram sent på kvällen när de gottiga flaskorna är urdruckna och slut funkar den!! 😉
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Ja, den du försöker gömma i mitten har jag testat....
Blev tyvärr inte imponerad trots det låga priset.... men som något att ta fram sent på kvällen när de gottiga flaskorna är urdruckna och slut funkar den!! 😉

Jag tyckte själv att den är bland de bättre för pengen. Tänkte köpa några och lägga på lut, för ungefär samma syfte som dig iof, vid tillfälle...

Smaken och baken.
 
Topp