• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Ytterst vackert glas! Vår jag fråga om märke/inköpsställe? Brukar nuförtiden köpa mina glas primärt från Barkonsult, men de har tyvärr inget likt ovan i sortimentet.
Tack. Ja de är verkligen superhärliga och sköna att dricka ur.
Glaset är från Lehmann och heter jamesse 45cl

köpte de mindre först men gillar dessa större bättre.

det är typ samma glas som Roederer har som sitt glas
6936B39D-68C5-4A16-9752-DEDD3279835A.jpeg
49F64BDD-C630-47DD-912C-952836926C6F.jpeg

Senast ändrad:
Tack. Ja de är verkligen superhärliga och sköna att dricka ur.
Glaset är från Lehmann och heter jamesse 45cl

köpte de mindre först men gillar dessa större bättre.

det är typ samma glas som Roederer har som sitt glas
6936B39D-68C5-4A16-9752-DEDD3279835A.jpeg
49F64BDD-C630-47DD-912C-952836926C6F.jpeg
Tack!

Riktigt snygga! Synd att de endast kommer i enkelpack. Köper som sagt endast från Barkonsult på sistone. Lite billigare, så ingen fara om de går sönder (alla här hemma är inte lika varsamma som jag, så vågar inte riktigt ha dyrare glas).

Tack!

Riktigt snygga! Synd att de endast kommer i enkelpack. Köper som sagt endast från Barkonsult på sistone. Lite billigare, så ingen fara om de går sönder (alla här hemma är inte lika varsamma som jag, så vågar inte riktigt ha dyrare glas).
Finns mindre tunna liknande från Lehmann, som således är tåligare och i 6-pack på andra ställen.

Tack!

Hittade även dessa.

Hur känsliga är de munblåsta? Vill inte ha något för tunt där foten riskerar att brytas vid diskning.
Inga problem, tål mycket.
Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.

Håller inte med om att de är speciellt hållbara...är extremt tunna och alltid vart försiktigt men ändå spräckt en och knäckt två på några månader. Råkar du välta glaset så är min erfarenhet att de går sönder.

Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.

Håller inte med om att de är speciellt hållbara...är extremt tunna och alltid vart försiktigt men ändå spräckt en och knäckt två på några månader. Råkar du välta glaset så är min erfarenhet att de går sönder.
Väldigt sugen på att beställa de som kostar 900kr/sexpack. Som du säger så är skillnaden inte lika märkbar om man ej provat på de dyrare, så för mig är det en uppgradering även om jag väljer de billigare. Sen att jag inte vill oroa mig i tid och otid över att de kan gå sönder. :)

Väldigt sugen på att beställa de som kostar 900kr/sexpack. Som du säger så är skillnaden inte lika märkbar om man ej provat på de dyrare, så för mig är det en uppgradering även om jag väljer de billigare. Sen att jag inte vill oroa mig i tid och otid över att de kan gå sönder. :)
Jag kör mina i diskmaskin, inget som gått sönder än. Det är väl mer eller mindre rekommenderat från tillverkaren oxå. (diskar man för hand är det lättare att slå sönder dem och lättare att vrida av stammen på dem när man torkar dem)

Franska vinlistan hade ett riktigt bra erbjudande förut på de handblåsta för 900 kr / 6-pack, men vet inte hur det ser ut där nu.

Har mina i champagneprovarväskan som kastas runt, inget har gått sönder. Men de är inte okrossbara och man får räkna med att glas kan gå sönder. Är ändå relativt billigt att köpa nya om olyckan skulle vara framme. Är inte så många kronor som skiljer i pris, speciellt inte vid beaktande av kostnaden för drycken. :)

Denna släpptes 03:00 på SBs näthandel. Hade ställt alarm men vaknade inte....04:45 loggade jag in och då var alla flaskor slut. 120 fl släpptes.

868F7BA8-0EC0-487B-8347-E9E280A95FFD.jpeg

Dock fanns denna kvar så en låda blev det. 180 fl släpptes
D6550E27-DCFF-4360-A9B8-9F22A5C0D0BC.jpeg

Denna släpptes 03:00 på SBs näthandel. Hade ställt alarm men vaknade inte....04:45 loggade jag in och då var alla flaskor slut. 120 fl släpptes.

868F7BA8-0EC0-487B-8347-E9E280A95FFD.jpeg

Dock fanns denna kvar så en låda blev det. 180 fl släpptes
D6550E27-DCFF-4360-A9B8-9F22A5C0D0BC.jpeg
Ohfan fyllde de på med flaskor av millesimen alltså, sist den släpptes i början av februari så lyckades jag knipa 2 flaskor, inte provat dem än dock... (då var det oxå kl 03:00 men lyckades köpa mina typ 06:15 när jag vaknade)

Gjorde en lite större räd på glasbanken idag. Damen kan ej dricka alkohol för tillfället, så ett batteri av alkoholfria alternativ inhandlades, såväl som några halvflaskor. Tips på bra alkfritt mottages. Dock är ju detta champagne tråden så komplettera gärna ev svar med någon bild på skumpa 😁
IMG_20210325_123115.jpg

Gjorde en lite större räd på glasbanken idag. Damen kan ej dricka alkohol för tillfället, så ett batteri av alkoholfria alternativ inhandlades, såväl som några halvflaskor. Tips på bra alkfritt mottages. Dock är ju detta champagne tråden så komplettera gärna ev svar med någon bild på skumpa 😁
IMG_20210325_123115.jpg
Ser gott ut. Jag brukar dricka odd bird när jag kör alkoholfritt. https://www.systembolaget.se/produkt/alkoholfritt/oddbird-spumante-1901901/
Låt den bli lite varmare än kylskåp så blir den ännu trevligare.

12C3370E-C20D-46BC-8F83-E3114A39297C.jpeg
Gårdagens bubbel på digital AW! Väldigt kraftig men god!!!
Långt ifrån en vanlig ”krispig” BdB.
50%C 40%PN 10%M
Dessutom första gången på mycket länge jag vaknade med huvudvärk...🤔
Det är väl för att det inte är en BdB? Är väl pinot som gör att det blir lite mer power.

Tillbaka
Topp