Ser ut som Lehmann Jamesse Grand champagne tycker jag..Ytterst vackert glas! Vår jag fråga om märke/inköpsställe? Brukar nuförtiden köpa mina glas primärt från Barkonsult, men de har tyvärr inget likt ovan i sortimentet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ser ut som Lehmann Jamesse Grand champagne tycker jag..Ytterst vackert glas! Vår jag fråga om märke/inköpsställe? Brukar nuförtiden köpa mina glas primärt från Barkonsult, men de har tyvärr inget likt ovan i sortimentet.
Tack. Ja de är verkligen superhärliga och sköna att dricka ur.Ytterst vackert glas! Vår jag fråga om märke/inköpsställe? Brukar nuförtiden köpa mina glas primärt från Barkonsult, men de har tyvärr inget likt ovan i sortimentet.
Tack!Tack. Ja de är verkligen superhärliga och sköna att dricka ur.
Glaset är från Lehmann och heter jamesse 45cl
köpte de mindre först men gillar dessa större bättre.
Jamesse Grand Champagne Ultralight 45 cl
Jamesse Grand Champagne Ultralight 45 cl tillhör en serie munblåsta vinglas Lehmann tagit fram tillsammans med chefssommelieren Philippe Jamesse från stjärnrestaurangen Domaine les Crayères. Detta vinglas är designat för den ädla drycken champagne och dess eleganta kupa avslutas i en spetsig bas...vinglas.se
det är typ samma glas som Roederer har som sitt glas
Finns mindre tunna liknande från Lehmann, som således är tåligare och i 6-pack på andra ställen.Tack!
Riktigt snygga! Synd att de endast kommer i enkelpack. Köper som sagt endast från Barkonsult på sistone. Lite billigare, så ingen fara om de går sönder (alla här hemma är inte lika varsamma som jag, så vågar inte riktigt ha dyrare glas).
Är väl inte handblåsta? Kanske iofs inte ett måsteFinns mindre tunna liknande från Lehmann, som således är tåligare och i 6-pack på andra ställen.
Wines We Want
Wines we want customer portal for ordering wines directly from your favorite producer. Here you can find wines from the heart of champange to all around the world.shop.wineswewant.com
Nej, blåsta med en mun.Är väl inte handblåsta? Kanske iofs inte ett måste
Tack!
Riktigt snygga! Synd att de endast kommer i enkelpack. Köper som sagt endast från Barkonsult på sistone. Lite billigare, så ingen fara om de går sönder (alla här hemma är inte lika varsamma som jag, så vågar inte riktigt ha dyrare glas).
Tack!Hittade även dessa.
Grand Champagneglas 41 cl från Lehmann - Korkskruvar, vinställ, vinkylare och vintillbehör
Grand Champagneglas 41 cl från Lehmann ur serien Jamesse .Grand Champagne 41 cl maskintillverkade glas är framtaget efter det att Lehmans munblåsta Champagneglawww.vinkallarbutiken.se
Varmaste rekommendation, köp inte de maskintillverkade. Helt annan, negativ, känsla i de. Betydligt tjockare. Funkar såklart men ovärt att spara in de kronorna.
Hur känsliga är de munblåsta? Vill inte ha något för tunt där foten riskerar att brytas vid diskning.Varmaste rekommendation, köp inte de maskintillverkade. Helt annan, negativ, känsla i de. Betydligt tjockare. Funkar såklart men ovärt att spara in de kronorna.
Inga problem, tål mycket.Hur känsliga är de munblåsta? Vill inte ha något för tunt där foten riskerar att brytas vid diskning.
Hur känsliga är de munblåsta? Vill inte ha något för tunt där foten riskerar att brytas vid diskning.
Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.Inga problem, tål mycket.
Väldigt sugen på att beställa de som kostar 900kr/sexpack. Som du säger så är skillnaden inte lika märkbar om man ej provat på de dyrare, så för mig är det en uppgradering även om jag väljer de billigare. Sen att jag inte vill oroa mig i tid och otid över att de kan gå sönder.Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.
Håller inte med om att de är speciellt hållbara...är extremt tunna och alltid vart försiktigt men ändå spräckt en och knäckt två på några månader. Råkar du välta glaset så är min erfarenhet att de går sönder.
Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.
Håller inte med om att de är speciellt hållbara...är extremt tunna och alltid vart försiktigt men ändå spräckt en och knäckt två på några månader. Råkar du välta glaset så är min erfarenhet att de går sönder.
Jag kör mina i diskmaskin, inget som gått sönder än. Det är väl mer eller mindre rekommenderat från tillverkaren oxå. (diskar man för hand är det lättare att slå sönder dem och lättare att vrida av stammen på dem när man torkar dem)Väldigt sugen på att beställa de som kostar 900kr/sexpack. Som du säger så är skillnaden inte lika märkbar om man ej provat på de dyrare, så för mig är det en uppgradering även om jag väljer de billigare. Sen att jag inte vill oroa mig i tid och otid över att de kan gå sönder.
Har mina i champagneprovarväskan som kastas runt, inget har gått sönder. Men de är inte okrossbara och man får räkna med att glas kan gå sönder. Är ändå relativt billigt att köpa nya om olyckan skulle vara framme. Är inte så många kronor som skiljer i pris, speciellt inte vid beaktande av kostnaden för drycken.Om man inte haft de dyrare så vet man inte skillnaden och de maskintillverkade är inte otrevliga på något sätt men vid en jämförelse är det stor skillnad.
Ohfan fyllde de på med flaskor av millesimen alltså, sist den släpptes i början av februari så lyckades jag knipa 2 flaskor, inte provat dem än dock... (då var det oxå kl 03:00 men lyckades köpa mina typ 06:15 när jag vaknade)Denna släpptes 03:00 på SBs näthandel. Hade ställt alarm men vaknade inte....04:45 loggade jag in och då var alla flaskor slut. 120 fl släpptes.
Dock fanns denna kvar så en låda blev det. 180 fl släpptes
Nu är allt slutOhfan fyllde de på med flaskor av millesimen alltså, sist den släpptes i början av februari så lyckades jag knipa 2 flaskor, inte provat dem än dock... (då var det oxå kl 03:00 men lyckades köpa mina typ 06:15 när jag vaknade)
Nu gillar jag Diebolt men denna är annan stil och riktigt kul: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/andre-jacquart-7734801/vilken BdB tycker du smäller högre för Max 400kr? Tar gärna emot tips då jag tycker DV levererar i det spannet
Såg att den var tillfälligt slut men den ska jag testa tycker du den slår db?Nu gillar jag Diebolt men denna är annan stil och riktigt kul: https://www.systembolaget.se/produkt/vin/andre-jacquart-7734801/
Bästa NV Bdb jag druckit.Såg att den var tillfälligt slut men den ska jag testa tycker du den slår db?
Nja, det är ganska olika. Ek och inte ek. Men den är bra, lite mer "uttryck" än Diebolt. Är iaf roligare i sin ungdom.Såg att den var tillfälligt slut men den ska jag testatycker du den slår db?
Ser gott ut. Jag brukar dricka odd bird när jag kör alkoholfritt. https://www.systembolaget.se/produkt/alkoholfritt/oddbird-spumante-1901901/Gjorde en lite större räd på glasbanken idag. Damen kan ej dricka alkohol för tillfället, så ett batteri av alkoholfria alternativ inhandlades, såväl som några halvflaskor. Tips på bra alkfritt mottages. Dock är ju detta champagne tråden så komplettera gärna ev svar med någon bild på skumpa
Dracks igår. Helt ok alternativ tycker jag, tack för tipset!Ser gott ut. Jag brukar dricka odd bird när jag kör alkoholfritt. https://www.systembolaget.se/produkt/alkoholfritt/oddbird-spumante-1901901/
Låt den bli lite varmare än kylskåp så blir den ännu trevligare.
Det är väl för att det inte är en BdB? Är väl pinot som gör att det blir lite mer power.Gårdagens bubbel på digital AW! Väldigt kraftig men god!!!
Långt ifrån en vanlig ”krispig” BdB.
50%C 40%PN 10%M
Dessutom första gången på mycket länge jag vaknade med huvudvärk...
Exakt! Bra fyllighet men inte något för den som förväntar sig en ”traditionell” torr champagne....Det är väl för att det inte är en BdB? Är väl pinot som gör att det blir lite mer power.