• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Nu har jag också testat denna billiga "nyhet" på bolaget, håller med de som skrivit tidigare att bubblorna är lite trötta men som mysbubbel innan maten denna fina vårdag fungerar den alldeles utmärkt.

20210417_173940.jpg

Har oxå 3 flaskor. Har du provat ngn? (är den bra)

Drack denna ikväll:
20210507_201234.jpg

Zero dosage och något för sur för min smak, skulle tippa på att den blir bättre om 5 år.
Jag tycker zero dosage/brut natur är svåra. Alla jag har testat har känts ”sura” precis som du skriver.
Är det någon som har hittat en ZD där druvorna är så söta att den färdiga drycken verkligen inte smakar för surt får ni tipsa mig....
Tills dess ser jag ZD mest som en modegrej som mer är kul än gott!!

Jag tycker zero dosage/brut natur är svåra. Alla jag har testat har känts ”sura” precis som du skriver.
Är det någon som har hittat en ZD där druvorna är så söta att den färdiga drycken verkligen inte smakar för surt får ni tipsa mig....
Tills dess ser jag ZD mest som en modegrej som mer är kul än gott!!
Ja det är ju idéen, precis som du skriver att druvorna ska vara så mogna o söta så det inte behövs ngt extra socker. Men jag har heller inte hittat ngn ZD/natur som känns färdig/balanserad utan surheten har tagit överhand (över övriga dofter o smaker) i de jag provat. Håller med, verkar ha gått lite mode i det, och hittills har det inte varit ngt för mig.

IMG_20210514_170833.jpg

Det här var helt i min smak. Fet och mogen i doften. Vanilj, marsipan, briochebröd. Kanderat äpple. Stor, smak som fyller hela munnen. Bra syra. Honung. Mycket fint balanserad. Lång eftersmak. Svingott helt enkelt!

Senast ändrad:
IMG_20210514_170833.jpg

Det här var helt i smak. Fet och mogen i doften. Vanilj, marsipan, briochebröd. Kanderat äpple. Stor, smak som fyller hela munnen. Bra syra. Honung. Mycket fint balanserad. Lång eftersmak. Svingott helt enkelt!
Nice! Har 3 st av deras 08 som diskuterats en del i tråden, riktigt sugen på att prova en men det är väl lite av ett barnarov påstås det.

Tillbaka
Topp