Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan jag verkligen rekommendera, det slumpade sig så att jag hade en sådan liggande i 11 år innan jag drack upp den förra året och den var fantastiskt fin då.Nyss levererat. Inte Salon men trevligt ändå . Planen är att de ska få ligga några år innan de förtärs.
Hehe hade nog tänkt max fem. Mest pga dålig karaktär. Hur hade du förvarat din?Kan jag verkligen rekommendera, det slumpade sig så att jag hade en sådan liggande i 11 år innan jag drack upp den förra året och den var fantastiskt fin då.
Första åren i en vanlig kyl, sen flyttade jag till hus o blev med vinkällare så då låg den där ett tag. Det var absolut inte meningen att den skulle ligga så länge, det bara blev så. Men den var riktigt bra när jag väl drack den, blev lite förvånad.Hehe hade nog tänkt max fem. Mest pga dålig karaktär. Hur hade du förvarat din?
Då hade den bra förutsättningar iaf då! Brorsan plockade farm en André Clouet NV förra året som glömts i sex år under halvtaskiga förhållanden. Den var riktigt bra också. Man blir förvånad över hur långlivad och lagringsduglig champagne är. Kommer dock aldrig kunna hålla mig i ett decenium . Har planer på att lägga undan några lådor Diebolt Prestige också. Måste bara komma till skott!Första åren i en vanlig kyl, sen flyttade jag till hus o blev med vinkällare så då låg den där ett tag. Det var absolut inte meningen att den skulle ligga så länge, det bara blev så. Men den var riktigt bra när jag väl drack den, blev lite förvånad.
Testa en av varje så jag får veta vilken av mina jag ska öppna först!!!Hämtade dessa idag … dricka eller lagra?
Den är garanterat jättebra, finns nog ingen dålig RD. Speciellt om man gillar den lite kraftigare stilen av champagne.Hej alla! Jag kikar in här och undrar vad ni säger/tror om Bollinger RD 2007 som släpptes förra veckan?
TS eller beställd från annan källa? Hittar ej på bolis.
Lansons nylanserade BdB. Mest Trepailfrukt, 2014 i basen, 5 år på jästen. Ingen malo, 7gr dosage. Jävligt bra!
Den är inte släppt i Sverige än. Tror den kommer exklusivt för restaurang sen.TS eller beställd från annan källa? Hittar ej på bolis.
Drack den i höstas efter den släppts och tyckte den var riktigt trevlig!Dagens Champagne, älskade deras 2012:a men denna var inte lika vass.
Drack den i höstas efter den släppts och tyckte den var riktigt trevlig!
Jag tycker zero dosage/brut natur är svåra. Alla jag har testat har känts ”sura” precis som du skriver.
Är det någon som har hittat en ZD där druvorna är så söta att den färdiga drycken verkligen inte smakar för surt får ni tipsa mig....
Tills dess ser jag ZD mest som en modegrej som mer är kul än gott!!
Åfasen. Jag tyckte den var sjukt god! Nåja smaken är som baken. Kan säkert förekomma viss flaskvatiation också. Är ju två gubbar som sitter i garaget och buteljerat osv.Öppnade den lite små hypade Chaléroux-Ghys brut NV med bas 2006 idag.
Njaaa. Ganska god men inte mer än så. Lite funky och spretig odlar-stilar. Hade förväntat mig mer.