Tänkte köpa en flaska rosé och funderade främst på André Clouets roséchampagne. Blev dock rekommenderad att även ta en titt på Gosset. Är det värt att punga ut lite extra för Gosset över André Clouet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
JaTänkte köpa en flaska rosé och funderade främst på André Clouets roséchampagne. Blev dock rekommenderad att även ta en titt på Gosset. Är det värt att punga ut lite extra för Gosset över André Clouet?
Så roligt!!!Not OK
Bara rysk champagne får kallas champagne i Ryssland
I fredags signerade Vladimir Putin en ny lag från det ryska parlamentet som säger att bara rysk champagne ska få kallas ”champagne”. Viner från det världsberömda Champagne-distriktet i Frankrike ska numera benämnas som ”mousserande vin”. Beslutet får franska champagnetillverkare att hota med...www.gp.se
Välbeställda ryssar älskar champagne och konsumerar detta i stora mängder. Skall de nu dricka champagne blir det bara det ryska rävgiftet framöver. Putin går garanterat in som delägare hos de ryska tillverkarna och tjänar multum i smyg även på detta, smart göbbeSå roligt!!!
Snart kanske Putin bestämmer att bara ryska klockor får kallas Rolex...
Det måste vara skönt att vara diktator så man får bestämma allt som man själv vill!!
Betyg? Har en liggandesSyrran på besök,då öppnar vi en flarra.
Syrran på besök,då öppnar vi en flarra.
Drack en förra helgen, tyckte den var riktigt bra för vad den kostade. Positivt överraskad.Betyg? Har en liggandes
Har oxå en till som nog får vänta ett år eller två (även att jag tyckte den var drick klar nu). Funderar på att beställa 2009 under tiden (tror det är samma fast äldre?) :Kändes som den skulle kunna ligga till sig lite. Men som sagt väldigt prisvärd för vad den kostade.
Har ytterligare en som ska få ligga ett tag till.
Betyg? Har en liggandes
Beställde 2 flaskor av den idag,får se om det dyker upp.Har oxå en till som nog får vänta ett år eller två (även att jag tyckte den var drick klar nu). Funderar på att beställa 2009 under tiden (tror det är samma fast äldre?) :
Välkommen
www.systembolaget.se
Beställde 2 flaskor av den idag,får se om det dyker upp.
Tack för tipset,då jag inte hade koll på 09:an
Någon som har något tips på prisvärd champagne att beställa till den kommande sena semestern?
Samma här.Najs att PN VZ15 var bra. har själv ett par. När släpptes 16? Måste ha missat.
Najs att PN VZ15 var bra. har själv ett par. När släpptes 16? Måste ha missat.
Ja PN VZ15 är riktigt bra nu, skulle verkligen rekommendera att korka upp en flaska o prova om ni har några liggande.Samma här.
Allt från 2008.Vad rekommenderar ni i prestigeklassen (1500-2000kr)? Tanken är att lagra ett par år. Någon jag inte får missa?
mvh!
En riktig favorit om man gillar fylligare bubbel! Finns även i halvflaska vilket passar oss bra om man vill ha ett glas bubbel till maten mitt i veckan…..Fick denna från jobbet när jag fyllde år, tyckte att den var riktigt trevlig, ordinarie sortiment på SB. Fick bli måltidsdryck till dagens sushimiddag.
1% arbanne Hur var den då?Kvällens bubbel. Kolla vilka ovanliga champagnedruvor!!