• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Tänkte köpa en flaska rosé och funderade främst på André Clouets roséchampagne. Blev dock rekommenderad att även ta en titt på Gosset. Är det värt att punga ut lite extra för Gosset över André Clouet?

Pol Roger är i mitt tycke riktigt bra.
923C3200-B22F-4EC3-8109-7FF9904008BA.png

Not OK
Så roligt!!!
Snart kanske Putin bestämmer att bara ryska klockor får kallas Rolex...
Det måste vara skönt att vara diktator så man får bestämma allt som man själv vill!!

Så roligt!!!
Snart kanske Putin bestämmer att bara ryska klockor får kallas Rolex...
Det måste vara skönt att vara diktator så man får bestämma allt som man själv vill!!
Välbeställda ryssar älskar champagne och konsumerar detta i stora mängder. Skall de nu dricka champagne blir det bara det ryska rävgiftet framöver. Putin går garanterat in som delägare hos de ryska tillverkarna och tjänar multum i smyg även på detta, smart göbbe

Premiär för mig i tråden, även om jag under en tid bevakat samtliga inlägg. Nyligen fått upp intresset för champagne och hoppas lära mig en del framöver. Ikväll firades semestern in med en liten provning:)
FFE7DD71-4528-47A0-8AFE-68865FA89F82.jpeg

Najs att PN VZ15 var bra. har själv ett par. När släpptes 16? Måste ha missat.

Ja PN VZ15 är riktigt bra nu, skulle verkligen rekommendera att korka upp en flaska o prova om ni har några liggande.

PN VZ16 släpptes för 2-3 veckor sen i den stora världen utanför Sverige :) (jag beställde mina från Frankrike), tror den kommer komma på bolaget ngn gång i höst.

Vad rekommenderar ni i prestigeklassen (1500-2000kr)? Tanken är att lagra ett par år. Någon jag inte får missa?

mvh!

Lite väl mycket syra för min smak. Andra flaskan ska få vila ett antal år innan öppning tror jag…..
Mest en kul grej att ha druckit lite ovanliga Champagnedruvor.

Tillbaka
Topp