Ful?! Tråkigt kanske, men gott och bra grejer.
Något ni rekommenderar i samma prissegment som Bollinger, fast ”roligare”?Jag menade kanske inte ful men som du säger, lite trist.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ful?! Tråkigt kanske, men gott och bra grejer.
Något ni rekommenderar i samma prissegment som Bollinger, fast ”roligare”?Jag menade kanske inte ful men som du säger, lite trist.
Tack för tips! Ska beställa en flaska vid tillfälle.Testa denna.
André Jacquart Vertus Experiance Extra Brut Premier Cru Blanc de Blancs
www.systembolaget.se
Bra där! En champagne som får en att ifrågasätta större hus prissättningar. Sjukt bra, helt oavsett pris!Testa denna.
André Jacquart Vertus Experiance Extra Brut Premier Cru Blanc de Blancs
www.systembolaget.se
Vet inte om det är så mycket roligare (vem bryr sig, om det är väldigt gott?) men Charles Heidsieck är ju toppen.Något ni rekommenderar i samma prissegment som Bollinger, fast ”roligare”?
Kul! Tror den kan vara utmärkt att glömma bort några år i källaren också.Efter rek från bla @hooods så blev det denna ikväll:
Mycket bra måste jag säga, slår rätt högt över sitt pris. Kan bli en ny goto skumpa när man inte har ngt bättre för sig.
Efter rek från bla @hooods så blev det denna ikväll:
Mycket bra måste jag säga, slår rätt högt över sitt pris. Kan bli en ny goto skumpa när man inte har ngt bättre för sig.
Hur torr upplevs den? Jag blir lite nervös när det är extra brut (4 g dosage). Jag har inte fallit flr Brut natur men borde jag ändå testa denna??Efter rek från bla @hooods så blev det denna ikväll:
Ogillar osockrat bubbel också. Men den här är bra, riktigt bra. Lätt ekad och sen 4 år på flaska. Färdig att dricka redan.Hur torr upplevs den? Jag blir lite nervös när det är extra brut (4 g dosage). Jag har inte fallit flr Brut natur men borde jag ändå testa denna??
Skulle säga att jag blev lite förvånad när jag drack första glaset, hade verkligen inte trott den var extra brut utan snarare Brut på kanske 6-9 g/l. Gillar heller inte 0 dosage hittills av de jag provat, men denna var fantastiskt lättdrucken och god.Hur torr upplevs den? Jag blir lite nervös när det är extra brut (4 g dosage). Jag har inte fallit flr Brut natur men borde jag ändå testa denna??
Ogillar osockrat bubbel också. Men den här är bra, riktigt bra. Lätt ekad och sen 4 år på flaska. Färdig att dricka redan.
Tack, då får det bli att testa en eller ett par flaskor…..Skulle säga att jag blev lite förvånad när jag drack första glaset, hade verkligen inte trott den var extra brut utan snarare Brut på kanske 6-9 g/l. Gillar heller inte 0 dosage hittills av de jag provat, men denna var fantastiskt lättdrucken och god.
Ska du lagra så köp ett lagrinsskåp. Ska du ha för att servera i rätt temperatur, köp en kyl.Då jag har börjat samla på mig fler flaskor började jag fundera på en bättre lösning än att ha flaskorna ståendes huller om buller nere i källarförrådet. Den primära idén var att köra på några lösa vinställ. Efter ett supertrevligt besökt på Wine & Barrels började jag kolla på mindre vinkylar. Denna modell rekommenderades.
Vad tycker ni? Låter ju självklart säkrare samt mer bekvämt med en riktigt vinkyl. Då behöver jag inte tänka på de olika parametrar som är viktiga för vinlagring (temperatur, luftfuktighet osv.), vilket också är lite krångligt med tanke på att det inte är en fullgod vinkällare utan ett enklare förråd i källarplan. Sedan är det roligt att kunna spontant kunna öppna en nedkyld flaska, jämfört med den planering som krävs när man lagrar de på enklare vis. Vad tänker ni annars kring självaste kylskåpsmodellen?
Då jag har börjat samla på mig fler flaskor började jag fundera på en bättre lösning än att ha flaskorna ståendes huller om buller nere i källarförrådet. Den primära idén var att köra på några lösa vinställ. Efter ett supertrevligt besökt på Wine & Barrels började jag kolla på mindre vinkylar. Denna modell rekommenderades.
Vad tycker ni? Låter ju självklart säkrare samt mer bekvämt med en riktigt vinkyl. Då behöver jag inte tänka på de olika parametrar som är viktiga för vinlagring (temperatur, luftfuktighet osv.), vilket också är lite krångligt med tanke på att det inte är en fullgod vinkällare utan ett enklare förråd i källarplan. Sedan är det roligt att kunna spontant kunna öppna en nedkyld flaska, jämfört med den planering som krävs när man lagrar de på enklare vis. Vad tänker ni annars kring självaste kylskåpsmodellen?
Ska du lagra så köp ett lagrinsskåp. Ska du ha för att servera i rätt temperatur, köp en kyl.
Edit.
Typ samma pengar, för ett lagrinsskåp.
Dometic B162S Svart - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige
Jämför priser, läs recensioner och hitta mer information om Dometic B162S Svart på PriceRunner.www.pricerunner.se
Ska du dricka inom några år så ingen fara alls. Jag har mina i ett förråd, isolerat och värme. Men blir 20c på sommaren. Håller det på 12c på vintern. De mognar bara snabbare. Det viktigaste är jämn temperatur och skyddat från sol typ.Hur stor skillnad är det egentligen? Jag har till exempel inte plats för ett både och. Och egentligen inte ett skåp öht. Antar att det är bättre att ha dem i en vinkyl än i lägenheten som är 23 grader.
Vad är skillnaden? Håller inte lagringskåp någon lägre temperatur?Ska du lagra så köp ett lagrinsskåp. Ska du ha för att servera i rätt temperatur, köp en kyl.
Edit.
Typ samma pengar, för ett lagrinsskåp.
Dometic B162S Svart - Hitta bästa pris, recensioner och produktinformation på PriceRunner Sverige
Jämför priser, läs recensioner och hitta mer information om Dometic B162S Svart på PriceRunner.www.pricerunner.se
CaveCool är Wine & Barrels eget märke. Märket är ursprungligen från Danmark, så därav att de är större där. De har ett eget showroom/butik i Hammarby sjöstad. Besökte dem idag - supertrevliga!Var också inne på en CaveCool. Men då jag inte hittar några recensioner eller någonting kring dem så vågade jag inte köpa. Det enda jag fick som svar var "de är populära i Danmark". Men hittar fortfarande inte några recensioner.
De kanske funkar superbra, har ingen aning. Men hade satsat på något mer välkänt märke.
Vad är skillnaden? Håller inte lagringskåp någon lägre temperatur?
CaveCool är Wine & Barrels eget märke. Märket är ursprungligen från Danmark, så därav att de är större där. De har ett eget showroom/butik i Hammarby sjöstad. Besökte dem idag - supertrevliga!
Jo, men är fritt från vibrationer, från kompressorn. Som är dåligt för vin under längre perioder.Vad är skillnaden? Håller inte lagringskåp någon lägre temperatur?
Vad för temperatur håller ett lagringsskåp?Jo, men är fritt från vibrationer, från kompressorn. Som är dåligt för vin under längre perioder.
Det beror på skåpet. Den jag länkade är lägst 10c.Vad för temperatur håller ett lagringsskåp?
Är inte snacket kring vibrationer lite av en myt? Om man googlar runt lite så dyker det upp lite kring vibrationer samt dess påstådda effekt på vinlagring. Är dock verkligen ingen expert på området…
De flesta vinkylar har dock anti-vibration. Har detta ingen funktion?Jo, men är fritt från vibrationer, från kompressorn. Som är dåligt för vin under längre perioder.
Blev en Launois igår, riktigt bra tycker jag.