• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Ser att den är extra brut. Hur torr upplevs den? Jag har blivit feg både med Brut Natur och Extra Brut efter några besvikelser…..
Personligen gillar jag när det är torrt. I det här fallet upplevde jag den inte torr. Visst, det blev stramt i munnen likt det vanligtvis blir av brut nature/extra brut. Har dock druckit andra champagner som varit brut men som upplevts betydligt mycket mer torra. Det är så mycket tryck i smaken på den här att du inte tänker på det i samma utsträckning som vanligt. Att den skulle göra dig besviken tror jag verkligen inte…

Personligen gillar jag när det är torrt. I det här fallet upplevde jag den inte torr. Visst, det blev stramt i munnen likt det vanligtvis blir av brut nature/extra brut. Har dock druckit andra champagner som varit brut men som upplevts betydligt mycket mer torra. Det är så mycket tryck i smaken på den här att du inte tänker på det i samma utsträckning som vanligt. Att den skulle göra dig besviken tror jag verkligen inte…
Ok. Lite väl dyr för att jag ska våga chansa tror jag tyvärr….
Eller så köper jag en o lägger på lagring, för att ta fram o fira med när huslånet är färdigavbetalt om några år…🤔

IMG_6677.jpg
Kvällens

Jag är ganska säker på att jag hittade en sida som sålde Bollinger på låda (sex flaskor) för cirka 450kr flaskan. Hittar det ej längre. Vet ni möjligtvis var det kan ha varit?

Såg för övrigt att deras vanliga flaska (Special Cuvée) fått en prishöjning på Bolaget. Bara en tia förvisso.

Jag är ganska säker på att jag hittade en sida som sålde Bollinger på låda (sex flaskor) för cirka 450kr flaskan. Hittar det ej längre. Vet ni möjligtvis var det kan ha varit?

Såg för övrigt att deras vanliga flaska (Special Cuvée) fått en prishöjning på Bolaget. Bara en tia förvisso.
Vivino sålde för 420kr flaskan i våras. Hade bra pris ganska länge. Värt att hålla lite koll där.

Jag förstår! Får hålla utkik.

Finns det några prisvärda champagner som kanske inte finns på Systemet, men på nätet som ni rekommenderar att man klickar hem? Går också bra med något som finns hos Bolaget, men som är mycket billigare på nätet.
@zippan tipsade väl om en CH till ett bra pris här ovan. Och det finns andra med lite lagom rabatt hos Comptoir vad jag kunde se.

Har slängt ihop några buteljer i varukorgen hos Comptoir. Något mer udda märke hos dem som ni rekommenderar att man klickar hem?
jag hade gått på dessa:
bra pris för en nollåtta, ej provat
bra hus, fatjäst

Helt missat den. BdN?
yes, 100% PN (6g/l dosage). Nu när den lanserats så handlar det alltså om en special-cuvee som bara ska göras som en on-shot på just på 2013 skörden för att den var så speciell. Jag trodde att det skulle bli en årligt återkommande vintage release men så verkar det alltså inte vara.

Det small till på bollingersläppet. Gjorde ett försök på 2. Fick nej. Höll tummarna när jag klickade för en flarra 10:00:09. Bam. En beställd.

man var inte själv tydligen 😒 Glad ändå för man får in en premiumdryck hemma till lagret.

Vilken jävla turapa. Eller så är du IT-proffs helt enkelt 👌 Eller så har jag varit för svag på att köpa deras standardsortiment och tillhör inte stamkunderna. 🤷🏻‍♂️

Det small till på bollingersläppet. Gjorde ett försök på 2. Fick nej. Höll tummarna när jag klickade för en flarra 10:00:09. Bam. En beställd.

man var inte själv tydligen 😒 Glad ändå för man får in en premiumdryck hemma till lagret.

Du fick förmodligen de som jag hade "plockat upp". Men efter jag hamna på denna sida trodde jag det var klart och klicka inte vidare. :rolleyes:
1631002620206.png

För min del blev det något lite billigare jämfört med Bollingers dagssläpp (var faktiskt sugen på att försöka klicka hem ett par PN VZ16, men tänkte att jag kanske ska vänta lite med att gå på sådana premiumflaskor så tidigt in på "karriären"). Varit sugen på att testa en rosé de saignée och Champagnebonden släppte denna flaska idag. Väntar med spänning. :)

Tillbaka
Topp