• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Champagne

Spoon

Omega
Har lagt en beställning hos SB som de bekräftade att den var bekräftad av leverantören. Håller tummarna för att den gick igenom och levereras. :nailbiting:
Fingers crossed. :) Flaskorna gick väldigt snabbt. Weblagret var slut när jag kollade så jag köpte mina på Söderhallarna. Personalen på SB berättade att det hade varit en lång kö vid PK-huset.
 

Zingo

Rolex
Fingers crossed. :) Flaskorna gick väldigt snabbt. Weblagret gick snabbt så jag köpte mina på Söderhallarna. Personalen på SB berättade att det hade varit en lång kö vid PK-huset.
Planerade att gå till PK men var fast på jobb sak... Rusa 09:55 till närmaste SB så fick de lägga beställningen 10:03, litade inte på att göra det själv på nätet.

Edit: Enligt SB personalen var weblagret slut 10:05.
 
R

Red Scream

Guest
Fick tag på några 2008’or i dagens släpp. :)
94CE4FFB-EFFA-4999-9876-6525441C3AFA.jpeg
Fack vad avis :mad:;)
 

Zingo

Rolex
Tröstshopping idag. Lite lustigt att SB personalen (samma butik som ovan) sa att de inte fick in någon skumpa från tillfälliga partier fast de står på listan över sådan butik dock för vin. Likväl hade de några Delamotte kvar men de fick inte in Cristal, förvirrad. Får se om ordern går igenom, annars blir det fler Delamotte. Diebolten får bli kvällens fördrink (sällskapet är på nivån Cava och Champagne är samma sak, ish).
850838A2-FAE0-4EDE-A140-EBAF11B598E2.jpeg
 

Apansson

Torpare
Delade den här ”kalsongchampagnen” med föräldrarna idag. Riktigt, riktigt bra. Mäktig smak, mycket kvar i eftersmaken. Torr, brödig, ändå viss fruktighet som man inte kan tro ska finnas där iom brut nature. Tack för tipset tidigare i tråden!
 

Bilagor

  • 4484FFE0-705D-4052-8D99-EBDC85C122D2.jpeg
    4484FFE0-705D-4052-8D99-EBDC85C122D2.jpeg
    96.7 KB · Visningar: 4

Hawk100

Rolex
Delade den här ”kalsongchampagnen” med föräldrarna idag. Riktigt, riktigt bra. Mäktig smak, mycket kvar i eftersmaken. Torr, brödig, ändå viss fruktighet som man inte kan tro ska finnas där iom brut nature. Tack för tipset tidigare i tråden!
Jag nöp 2 flaskor men har inte öppnat dem ännu!
Jag tycker att tipsen som kommit via Spruce up.se har varit riktigt, riktigt trevliga och till vettiga priser. Det är kul att det är riktiga småodlare som han tar hem bubbel ifrån. Känns lite roligare när man vet att det tillverkas 4 000 flaskor per år istället för 400 000.

Den här kan jag också tipsa om:
https://spruceup.se/butik/1989-desbordes-amiaud/
Vi drack 88:an (slutsåld nu) i somras och den var riktigt prisvärd! Men man måste ju då uppskatta karaktären hos gammal champagne! Det är ju en helt annan produkt när den är 30 år.....
 
Senast ändrad:

Alexander

Panerai
2-Faktor
Någon som har koll på hur några Dom perignon 2003+2004 kan tänkas må efter efter ca 5års förvaring i rumstemp? Stått i ett vinställ i skugga
 

Alexander

Panerai
2-Faktor
Ingen kan väl helt konfirmera lagringshistoriken så det är väl en hederssak att inte sälja nåt som lagrats icke optimalt utan att ange det isåfall?
Jag förstår inte om du försöker antyda att jag skulle undanhålla lagringshistoriken? Givetvis skulle lagringshistoriken anges vid en eventuell försäljning. Syftet med mitt inlägg är att försöka få fram om kvaliten på drycken kan ha försämrats avsevärt pågrund av lagringen, isåfall skulle jag inte behöva gå vidare med tanken om att låta sälja dessa via ex auktion.
 

Rey

Rolex
Jag förstår inte om du försöker antyda att jag skulle undanhålla lagringshistoriken? Givetvis skulle lagringshistoriken anges vid en eventuell försäljning. Syftet med mitt inlägg är att försöka få fram om kvaliten på drycken kan ha försämrats avsevärt pågrund av lagringen, isåfall skulle jag inte behöva gå vidare med tanken om att låta sälja dessa via ex auktion.

Absolut inte, menade bara precis bara det att lagringshistoriken inte går att kontrollera och därför är en hederssak. Från det lilla jag vet är det ganska mycket gambling i hur lagringen påverkar flaskorna, vissa kan vara helt fine med att ligga suboptimalt medans vissa blir skit trots korrekt lagring. Med en korrekt beskrivning av lagringshistoriken borde det väl inte vara några problem att sälja den, upp till köparen isåfall att bedöma vad hen tror chanserna är att drycken fortfarande är ok eller ej.
 
Topp