• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Klockan ovan missade sin chans, men jag är så jälva pepp 😍

Har försökt komma in på Sinn-spåret ett tag nu, men det dyker upp CW-snubbeltrådar här och var. Ingen som skaffat C63 Elite än va? Känns som att det kan bli nästa..
Nej, men @rambo_amadeus var lite småsugen på Colchester så det kanske dyker upp en så småningom. 😉
FB_IMG_1635971331639.jpg


Jag har också varit sugen på att testa Elite men tror att jag skulle bli galen på den pilliga kronan för är det en sak som jag har kommit fram till under mina år som klockintresserad så är det att storleken faktiskt spelar roll!
 
Nej, men @rambo_amadeus var lite småsugen på Colchester så det kanske dyker upp en så småningom. 😉
FB_IMG_1635971331639.jpg


Jag har också varit sugen på att testa Elite men tror att jag skulle bli galen på den pilliga kronan för är det en sak som jag har kommit fram till under mina år som klockintresserad så är det att storleken faktiskt spelar roll!
Exakt, kan hända att det blir en beställning. Bestämde mig för att avvakta lite för att se om suget verkligen finns där. Risken är att man är alldeles för impulsiv :)
@HSK är kronan pillig? Har inte hittat någon recension på elite. Jag trodde att den var fjädrande, dvs att man trycker på den och att den då poppar ut?
 
Exakt, kan hända att det blir en beställning. Bestämde mig för att avvakta lite för att se om suget verkligen finns där. Risken är att man är alldeles för impulsiv :)
@HSK är kronan pillig? Har inte hittat någon recension på elite. Jag trodde att den var fjädrande, dvs att man trycker på den och att den då poppar ut?
Jo, sen när den väl är ute tycker vissa recensenter att den är lite för smal att greppa. Det viktiga för mig är att den känns gedigen och stabil. Vete tusan. 60 day money back på den kanske :)
 
Jo, sen när den väl är ute tycker vissa recensenter att den är lite för smal att greppa. Det viktiga för mig är att den känns gedigen och stabil. Vete tusan. 60 day money back på den kanske :)
Ska läsa lite mer recensioner. Hittade denna bilden och som du säger så känns den rätt smal. Poppar dock ut en del. Skönt med money back dock :)
Screenshot_20211107-151411_Instagram.jpg


En annan fråga, någon som testat deras Tide straps?
 
Jag kan mäta längden på mina när jag kommer hem. Tror inte att man kommer hela vägen igenom men tillräckligt för att få ut pinen. Typ en sådan här sats jag har.

Annars finns en del här (säkert mycket bättre kvalitet)
Perfekt om du kunde mäta din sen :D
Ser onekligen lika dan ut som den hos klockson så är den bara tillräckligt lik i längden borde en sådan funka.
Har redan hammare med mjuk sida + ställ? att ställa klockan för att få ut pinsen
 
Exakt, kan hända att det blir en beställning. Bestämde mig för att avvakta lite för att se om suget verkligen finns där. Risken är att man är alldeles för impulsiv :)
@HSK är kronan pillig? Har inte hittat någon recension på elite. Jag trodde att den var fjädrande, dvs att man trycker på den och att den då poppar ut?
Jag har inte läst några recensioner men killgissar att den är pillig p.g.a. både konstruktionen och storleken. Jag har en aversion mot både infällda kronor och små kronor så mina efterforskningar tog stopp redan där. 😉
 
Nu lyckades jag fixa utan köp av pin😃😅 även lyckades få in en bra passform också. Blev 2 länkar från varje sida, sen funkar mikro-justeringen perfekt för att öppna upp de lite även om utan funkar.
Använde mig utav några extra pins från min SARB länk som var tillräckligt små för att kunna använda för att hamra mot pinnarna i dessa utan att fastna.

Jag är nöjd.
A3528660-1BC3-4371-9FCD-D5BCAD4C5A98.jpeg
9DD4E28E-10EC-4A1A-B69D-D5E79FE59FB1.jpeg
 
Nu lyckades jag fixa utan köp av pin😃😅 även lyckades få in en bra passform också. Blev 2 länkar från varje sida, sen funkar mikro-justeringen perfekt för att öppna upp de lite även om utan funkar.
Använde mig utav några extra pins från min SARB länk som var tillräckligt små för att kunna använda för att hamra mot pinnarna i dessa utan att fastna.

Jag är nöjd.
A3528660-1BC3-4371-9FCD-D5BCAD4C5A98.jpeg
9DD4E28E-10EC-4A1A-B69D-D5E79FE59FB1.jpeg
Macgyver.jpg
 
Hepp! Tack @Nicke75!

Ut med C63 Sealander GMT, in med C65 Super Compressor.

Även denna gång tycker jag tavla, index och ffa visare är bättre i verkligheten än på CWs produktbilder. Mycket bättre. Vete tusan, antingen är de helt (dåligt) renderade på siten, eller så tjänar inte visarna på foto-makro-vinklar som ändå inte är representativa för vad ögat ser.

IMG_20211110_202823__01.jpg


IMG_20211110_202832__01.jpg


Provat band hela kvällen, fler foton när det är något slags fotoljus och inte totalt midvintermörker.
 
Hepp! Tack @Nicke75!

Ut med C63 Sealander GMT, in med C65 Super Compressor.

Även denna gång tycker jag tavla, index och ffa visare är bättre i verkligheten än på CWs produktbilder. Mycket bättre. Vete tusan, antingen är de helt (dåligt) renderade på siten, eller så tjänar inte visarna på foto-makro-vinklar som ändå inte är representativa för vad ögat ser.

IMG_20211110_202823__01.jpg


IMG_20211110_202832__01.jpg


Provat band hela kvällen, fler foton när det är något slags fotoljus och inte totalt midvintermörker.
Instämmer mkt bättre irl den är bra levande den där.
snyggt band.
 
Angående bilder vs verklighet. Slog en mer noggran kik på CWs hemsida.

På både mobil och desktop komprimerar de bilderna på tok för hårt för att vara ett b2c-produktbolag. Det är liksom inte där de ska spara in. Ser för jäkligt ut när man börjar kika närmare, till och med på de största förstoringarna i popup-produktgallerierna.

Det är forum-, blog- och IG-bilder som gäller om man vill få bättre känsla för feeling innan köp.

Skräpljus, dags för löptur i snö, blåst och beckmöcker 🥳

IMG_20211111_065813.jpg
 
Angående bilder vs verklighet. Slog en mer noggran kik på CWs hemsida.

På både mobil och desktop komprimerar de bilderna på tok för hårt för att vara ett b2c-produktbolag. Det är liksom inte där de ska spara in. Ser för jäkligt ut när man börjar kika närmare, till och med på de största förstoringarna i popup-produktgallerierna.

Det är forum-, blog- och IG-bilder som gäller om man vill få bättre känsla för feeling innan köp.

Skräpljus, dags för löptur i snö, blåst och beckmöcker 🥳

IMG_20211111_065813.jpg
CW har vedervärdiga bilder på sin hemsida. Tror verkligen de skulle tjäna på att länka till verkliga bilder lilt Stowa gör.
 
IMG_20211116_133701__01.jpg


Vissa klockor packar man upp och känner direkt att "kul pjäs, men den här kommer jag flippa någon gång framöver", andra är lite tvärtom: "kommer den här någonsin lämna?"

Med super compressorn kändes likt det senare. Lagom krut i tavlan för att vara kul men inte för kul :)
 
IMG_20211116_133701__01.jpg


Vissa klockor packar man upp och känner direkt att "kul pjäs, men den här kommer jag flippa någon gång framöver", andra är lite tvärtom: "kommer den här någonsin lämna?"

Med super compressorn kändes likt det senare. Lagom krut i tavlan för att vara kul men inte för kul :)
Jag hade köpt en på en gång om den hade datum. Tycker det är en av de bästa släppen från ChrWard :)
 
Jag hade köpt en på en gång om den hade datum. Tycker det är en av de bästa släppen från ChrWard :)
Förtrollad av tavlan hela vägen till köp, upptäckte datumbristen först när jag hade den på handleden och skulle kolla datumet 😆

Behöver ändå dra upp ett manuellt varje dag, kan lika gärna sätta dykringen på denna till dagens datum 🤷‍♂️
 
Förtrollad av tavlan hela vägen till köp, upptäckte datumbristen först när jag hade den på handleden och skulle kolla datumet 😆

Behöver ändå dra upp ett manuellt varje dag, kan lika gärna sätta dykringen på denna till dagens datum 🤷‍♂️
Haha, jag upplevde samma förtrollning men såg precis innan jag skulle klicka på "check out" att datum saknas. Är eg. inget fel men har köpt lite väl många no date klockor senaste tiden och kände att jag behövde iaf ha en klocka med datum :D

Hur menar du att man behöver dra upp manuellt varje dag? Är det inte automatiskt verk?
 
Tillbaka
Topp