• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

C60 concept: 3495 pund😵
Skönt att det hamnade under 3500 i alla fall! 🙃 Om det finns några ex kvar och dom kör 15% rea på BF så landar man på typ 34k vilket inte är himla farligt jämfört med mycket annat även om det så klart ligger en bit över deras instegsmodeller men så är det ju med alla märken. 🙂
 
För den som är ute efter något mer affordable så har Tribus 70% på allt. Jag var inne där igår och trodde först att det bara gällde deras fula sportklockor men det gällde tydligen allt! 😱 För den som inte vet så är det OG Christopher Ward som skapade märket tillsammans med sina söner när han blev utköpt ur CW. Riktigt bra spec med fin finish, COSC-verk osv. för runt 6k istället för 20k.


Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-COSC-01-Black-Product-Image4.jpg
TRI-03-SSTL-10-L20_600x.jpg
 
För den som är ute efter något mer affordable så har Tribus 70% på allt. Jag var inne där igår och trodde först att det bara gällde deras fula sportklockor men det gällde tydligen allt! 😱 För den som inte vet så är det OG Christopher Ward som skapade märket tillsammans med sina söner när han blev utköpt ur CW. Riktigt bra spec med fin finish, COSC-verk osv. för runt 6k istället för 20k.


Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-COSC-01-Black-Product-Image4.jpg
TRI-03-SSTL-10-L20_600x.jpg
Den GMTn är grymt snygg. Synd att de är så stora. 51 L2L samt att det är "hane" på ändlänkar :/
 
Den GMTn är grymt snygg. Synd att de är så stora. 51 L2L samt att det är "hane" på ändlänkar :/
Ja, jag tycker att länken ser sådär ut men gummit är snyggt. Tyvärr är man ju mer eller mindre tvungen att köpa på länk om man någon gång vill kunna sälja vidare men man kan ju alltid köpa till gummit nu när det är så billigt. 😎
 
För den som är ute efter något mer affordable så har Tribus 70% på allt. Jag var inne där igår och trodde först att det bara gällde deras fula sportklockor men det gällde tydligen allt! 😱 För den som inte vet så är det OG Christopher Ward som skapade märket tillsammans med sina söner när han blev utköpt ur CW. Riktigt bra spec med fin finish, COSC-verk osv. för runt 6k istället för 20k.


Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-GMT-3-Timezone-COSC-02-STEEL-Bracelet-Image7-Mobile.jpg
Tribus-Watches-COSC-01-Black-Product-Image4.jpg
TRI-03-SSTL-10-L20_600x.jpg
Givetvis är alla man gillar slutsålda😵
 
Givetvis är alla man gillar slutsålda😵

Ja det gick undan! Första gången jag var inne var bara en modell slut. Kanske hade de bara en av varje till det priset eller nåt?
Med tanke på priset och vilken nischad kategori det är så misstänker jag att man har/hade ganska blygsam lagerhållning och precis som med mycket annat så finns det vissa modeller som är hetare än andra så är man lite flexibel finns det säkert fortfarande klockor att fynda. 🙂
 
Ganska ful som modell men ett fantastiskt fint hantverk som finisherats av samma gäng som Armin Strom, MB&F m.fl. 🙂

 
Jag har beställt en klocka och bär jag spårar försändelsen så står det att " försändelsen är stoppad " i Liepzig. (DHL)

Vad kan det betyda?
 
Jag har beställt en klocka och bär jag spårar försändelsen så står det att " försändelsen är stoppad " i Liepzig. (DHL)

Vad kan det betyda?
Har du fått SMS/mail och godkänt DHLs fullmakt för att hantera tulldeklarationen? Det tillkommer ingen ytterliga tull/moms men DHL har nyligen infört krav på att man måste godkänna detta för att de ska kunna leverera paketen.

Oklart om det är så även i detta fall eller om det är någon standardkoll eller stickprov i och med att det kommer från ett land utanför EU men kan vara värt att kolla upp.
 
Har du fått SMS/mail och godkänt DHLs fullmakt för att hantera tulldeklarationen? Det tillkommer ingen ytterliga tull/moms men DHL har nyligen infört krav på att man måste godkänna detta för att de ska kunna leverera paketen.

Oklart om det är så även i detta fall eller om det är någon standardkoll eller stickprov i och med att det kommer från ett land utanför EU men kan vara värt att kolla upp.
Tack. Har inte fått nått mail eller sms..
 
Ny vintageinspirerad C65 släpps till sommaren. De har "experimenterat med olika material på vridringsinlägg" och även om keramiska vridringar är trevliga så ser det ut som att de siktar på något modernt material i stil med gamla bakelitmodeller? Kanske safir? De säger själva att inspirationen är 50-70-tal och de snålar inte direkt med kupningen på glaset.

FB_IMG_1636055009764.jpg
FB_IMG_1636055012106.jpg
FB_IMG_1636055031482.jpg


De ligger verkligen inte på latsidan! 😎
 
Ny vintageinspirerad C65 släpps till sommaren. De har "experimenterat med olika material på vridringsinlägg" och även om keramiska vridringar är trevliga så ser det ut som att de siktar på något modernt material i stil med gamla bakelitmodeller? Kanske safir? De säger själva att inspirationen är 50-70-tal och de snålar inte direkt med kupningen på glaset.

FB_IMG_1636055009764.jpg
FB_IMG_1636055012106.jpg
FB_IMG_1636055031482.jpg


De ligger verkligen inte på latsidan! 😎
Oooooh, nu kittlar det till! 😃
Tror det var igår jag pratade med @moggelito om suget efter en ny CW och för mig ligger en C65 jäkligt bra till isf! 😍
 
Oooooh, nu kittlar det till! 😃
Tror det var igår jag pratade med @moggelito om suget efter en ny CW och för mig ligger en C65 jäkligt bra till isf! 😍
Jag gillar de befintliga varianterna men 41mm känns som att det är lite i största laget då vridringen är liten/tavelproportionen stor och inlägget i aluminium är också en svaghet så safirinlägg och aningen mindre boett hade varit riktigt trevligt. Förhoppningsvis kan man även välja bort det sjukt välvda glaset, även om det passar in med vintageestetiken så är det ganska opraktiskt både fysiskt och även p.g.a. reflektioner m.m.
 
Jag gillar de befintliga varianterna men 41mm känns som att det är lite i största laget då vridringen är liten/tavelproportionen stor och inlägget i aluminium är också en svaghet så safirinlägg och aningen mindre boett hade varit riktigt trevligt. Förhoppningsvis kan man även välja bort det sjukt välvda glaset, även om det passar in med vintageestetiken så är det ganska opraktiskt både fysiskt och även p.g.a. reflektioner m.m.
Jag är tvärtom, det som gör det för mig på C65 är den relativt smala vridringen i
förhållande till tavlan, 41-42mm gillar min handled.

Diggade min Seaforth med välvt glas så jag vet att det kan funka om klockan är rätt i övrigt, jag är taggad! 😁

edit: saffir istf aluminium är ett stort lyft! 👍
 
Ny vintageinspirerad C65 släpps till sommaren. De har "experimenterat med olika material på vridringsinlägg" och även om keramiska vridringar är trevliga så ser det ut som att de siktar på något modernt material i stil med gamla bakelitmodeller? Kanske safir? De säger själva att inspirationen är 50-70-tal och de snålar inte direkt med kupningen på glaset.

FB_IMG_1636055009764.jpg
FB_IMG_1636055012106.jpg
FB_IMG_1636055031482.jpg


De ligger verkligen inte på latsidan! 😎

Sjukt hur det kommer nya grejer hela tiden! Och genomgående med hög kvalitet och "nyhetsvärde"
Finns väl 4-5 från 2020-2021 jag kan tänka mig.
Börjar bli jobbigt detta 😁
Antalet CW på "vill ha" listen är väl lika många som alla övriga märken tillsammans
 
Nu är jag först i tråden ( i Sverige(?)) med denna:
20211105_141208.JPG


Jag sålde min Sinn 556i efter bara 3 dagar och tittade direkt på den svarta c63an. Jag är glad att jag väntade på den blåa. För ca 8000 som jag betalade inkl CWs blåa gummiband så har jag svårt att se var man kan få mer för pengarna.

Jag jämförde den direkt med min Monta Triumph ovh CWs länk är inte riktigt i samma liga, men givet att montan kostar 1700USD plus frakt och tull så är de ju inte ens i samma prisklass.

Riktigt nöjd med min första CW!
 
Tillbaka
Topp