• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Finns på K&S 😍
IMG_3673.jpg

Är det någon som har fått hem sin Tribus? Så vitt jag förstår så har de utsett/tilldelats någon slags konkursförvaltare eller liknande så det verkar som att det var ett sista försök att få lite likviditet i verksamheten men folk som avbeställt ska tydligen ha fått igen pengarna så det verkar i alla fall inte ha varit någon cash grab utan snarare en genuin konkursutförsäljning.

Har man inte fått någon klocka vid det här laget så borde man nog kanske undersöka möjligheten att avbeställa eller försäkra sig om att man verkligen får någon vara för när konkursen väl är ett faktum så lär det inte bli några fler leranser utan jag antar att hela inventariet auktioneras ut även om varorna tekniskt sett redan är sålda? Har dålig koll på hur konkurser fungerar så någon med mer kunskap får gärna flika in. 🙂

Är det någon som har fått hem sin Tribus? Så vitt jag förstår så har de utsett/tilldelats någon slags konkursförvaltare eller liknande så det verkar som att det var ett sista försök att få lite likviditet i verksamheten men folk som avbeställt ska tydligen ha fått igen pengarna så det verkar i alla fall inte ha varit någon cash grab utan snarare en genuin konkursutförsäljning.

Har man inte fått någon klocka vid det här laget så borde man nog kanske undersöka möjligheten att avbeställa eller försäkra sig om att man verkligen får någon vara för när konkursen väl är ett faktum så lär det inte bli några fler leranser utan jag antar att hela inventariet auktioneras ut även om varorna tekniskt sett redan är sålda? Har dålig koll på hur konkurser fungerar så någon med mer kunskap får gärna flika in. 🙂

Jag beställde 2 november och hörde nada fram till att jag skickade en påminnelse i går.
Fick följande svar

Thank you for getting in touch, and thank you for the order, the TRI-02 is a great choice.
As you can imagine, we have received a large volume of orders due to the 70% discount offer. This in turn has created a back log that we are working tirelessly to process both in the UK and Switzerland. Please be assured that we are aware that your order is live on our system and we will fulfil this as soon as we possibly can. We anticipate that you should receive dispatch notification, together with a tracking number, within the next couple of days.

Thank you for your patience and custom.

Blir "kul" att se hur detta går...

Någon som kommer ihåg när det brukar vara rea hos christopher ward? Var det i samband med black weekend förra året eller efter nyår?

Jag kikade tillbaka i mailkorgen och de körde 15% på allt vid black friday, och sedan deras sedvanliga rea i mitten på januari med utvalda modeller upp till 50% rabatt :)

Näe, går ju såklart inte att kombinera rabattkoderna inser jag nu. 15% eller 100£ rabatt är ju ungefär samma. Man får avvakta till Januarirean

Han strösslar

Bra eller?
Ja mycket. Har en 38 mm c60 mk 2, en 39 mm c63 och 41 mm c65 (GMT alla). Å i den ordningen är känslan från lite toolig till dressig trots storlekarna som ju går åt andra hållet. (Inte långt åt nåt varken tool eller dress, men sins emellan.) Tycker den passar mej betydligt bättre än c60 mk 3 som jag också haft en. Samma höga kvalitet som alltid. Just tavlan på denna gröna är väl rätt unik tror jag, roligt.

Ja mycket. Har en 38 mm c60 mk 2, en 39 mm c63 och 41 mm c65 (GMT alla). Å i den ordningen är känslan från lite toolig till dressig trots storlekarna som ju går åt andra hållet. (Inte långt åt nåt varken tool eller dress, men sins emellan.) Tycker den passar mej betydligt bättre än c60 mk 3 som jag också haft en. Samma höga kvalitet som alltid. Just tavlan på denna gröna är väl rätt unik tror jag, roligt.
Cool!

Hur upplevs tavlan IRL? Ljus som på dina bilder eller mörkare?

Jag beställde 2 november och hörde nada fram till att jag skickade en påminnelse i går.
Fick följande svar

Thank you for getting in touch, and thank you for the order, the TRI-02 is a great choice.
As you can imagine, we have received a large volume of orders due to the 70% discount offer. This in turn has created a back log that we are working tirelessly to process both in the UK and Switzerland. Please be assured that we are aware that your order is live on our system and we will fulfil this as soon as we possibly can. We anticipate that you should receive dispatch notification, together with a tracking number, within the next couple of days.

Thank you for your patience and custom.

Blir "kul" att se hur detta går...

Tribusen är nu skickat från England!
Börjar se hoppfullt ut.
Tullas in av Postnord dock så det kommer nog ta tid.
Hos mig om en vecka i bästa fall.
Kommer posta den här i CW-tråden om jag inte kickas ut för ot 😆
Ni får ta det som en fjärran släktning som hälsar på då och då

Tribusen är nu skickat från England!
Börjar se hoppfullt ut.
Tullas in av Postnord dock så det kommer nog ta tid.
Hos mig om en vecka i bästa fall.
Kommer posta den här i CW-tråden om jag inte kickas ut för ot 😆
Ni får ta det som en fjärran släktning som hälsar på då och då
Najs. Kul att du slog till på en. Hoppas PostNord inte strular för mycket och att vi får se den snart!

En Sandhurst landade just i klocklådan!
Riktigt bra modell med väldigt lagom 38mm storlek och kul koppling till gamla w10 uren. Dock egentligen bara tavlan som är lik. Detta är min tredje CW och som vanligt är kvalitén riktigt bra. Bättre än någonsin faktiskt. Det enda man kan anmärka på är tim- och minutvisarnas finish som inte är riktigt perfekt. Dock är det helt OK (lupp nivå) och allt övrigt är top notch. Riktigt bra klocka och rent av billigt för en kronometercertad klocka med så hög kvalité rakt över.
IMG_20211202_124708.jpg
IMG_20211201_174852.jpg
IMG_20211202_124806.jpg

Tillbaka
Topp