• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Nja, inte riktigt min smak men kul att de vågar ta ut svängarna och kvaliteten är väl hög som vanligt.

En rolig detalj är underrubriken till mailet som annars var tomt. Grönt och vitt...? 🤔

Screenshot_20220419-150230_Gmail.jpg

Kanske något i stil med Steinhart senaste vintagemodell?

SteinhartOcean39GMTMelonGnomon-01_800x.jpg

Inget illa om Steinhart men tror nog CW kommer med bättre än så där 😁.

Har ju varit en hel del bra släpp senaste åren.
Jag är fortfarande sjukt nöjd med 2020 års höjdpunkt

IMG20220419201217__01__01.jpg
 

dodds

Omega
2-Faktor
Okej. Tänk om nån av er råkar har en bild på en vit Sealander GMT på natostrap. Det hade varit kul att se. Gärna ett grått nato, eller sand/khaki :cool:

Ramlade över detta. Fanns åtminstone ett grått nato 😊

Inte en GMT men åtminstone vit med någon form av khaki-liknande nato jag hittade i byrålådan. Kanske kan ge en idé hur det lirar med den vita urtavlan.
20220419_214457.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Bilder på nya modellerna läckte tydligen via CWs hemsida tidigare idag men mods har varit flitiga med att radera dessa inlägg både på Facebook och i diverse forum men efter lite luskande så lyckades jag hitta en skärmdump. Inget för mig men kul design. 🙂

FB_IMG_1650483100644.jpg
 

Crispie

Rolex
Bilder på nya modellerna läckte tydligen via CWs hemsida tidigare idag men mods har varit flitiga med att radera dessa inlägg både på Facebook och i diverse forum men efter lite luskande så lyckades jag hitta en skärmdump. Inget för mig men kul design. 🙂

FB_IMG_1650483100644.jpg
Nae, spontant ingen hit för mig heller men ser ändå fram emot reviews och bättre bilder.
 

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Bilder på nya modellerna läckte tydligen via CWs hemsida tidigare idag men mods har varit flitiga med att radera dessa inlägg både på Facebook och i diverse forum men efter lite luskande så lyckades jag hitta en skärmdump. Inget för mig men kul design. 🙂

FB_IMG_1650483100644.jpg

Får lite "asiatisk mikrobrand" känsla av designen tyvärr.
Lite tidigt att döma efter två bilder kanske 😁.
Egentligen lugnande om det blir nåt man inte vill ha. Man ligger ju lite efter i och med att jag inte lyckats köpa förra årets nyheter än (C63 GMT)
 

jacoby

Cartier
Överlag tycker jag den nya designen ser bra ut. Dock är deras logotyp vid 12 sådär.
Om man jämnför med nuvarande där de står bara Christopher Ward så tycker jag ändå det är mer clean och ser bättre ut än denna Cward symbolen konstigt nog.
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Börjar dra iväg prismässigt nu med Christopher Ward även om det fortfarande är relativt mycket klocka för pengen. Man vill väl upp ett segment i både pris och klass för att få någon lönsamhet i det hela antar jag.
Gillade nya Gmt:n men 1640€ börjar bli lite väl mycket.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Överlag tycker jag den nya designen ser bra ut. Dock är deras logotyp vid 12 sådär.
Om man jämnför med nuvarande där de står bara Christopher Ward så tycker jag ändå det är mer clean och ser bättre ut än denna Cward symbolen konstigt nog.
De pratade lite om det i en intervju för något år sedan och förklarade att man hade planer på att helt gå över flaggloggan. Det verkar som att man nu skippar den gamla logotypen helt och bara satsar på deras s.k. twin flag.

FB_IMG_1650560017284.jpg
FB_IMG_1650560022446.jpg
FB_IMG_1650560026115.jpg
 

KandreasF

Rolex
2-Faktor
Det kommer tydligen även att släppas en ny serie C63 Sealanders i 36mm med varierande färgsättning senare under året. Relativt färgglatt verkar det som. 🙂

FB_IMG_1650566385921.jpg
FB_IMG_1650566391629.jpg
Tydligen mer eller mindre de färgerna som Sinn körde ut i 556 nyligen till ägare France förtret…

 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Gillar den nya blåvita C65 Aquitaine GMT. Riktigt snygga färger samt schysst form på vridringsinlägget!:) Hade gärna sett en annan timvisare, men ingen dealbreaker. Skulle varit kul att se den med pepsiinsert. Lite dyr som någon skrev, men kommer nog att köpa en i framtiden.
Saknar en snygg CW i lådan sen jag nyligen sålde min C65 Trident GMT Pepsi.
Christopher-Ward-C65-Aquitaine-GMT-dial.jpg

 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Gillar den nya blåvita C65 Aquitaine GMT. Riktigt snygga färger samt schysst form på vridringsinlägget!:) Hade gärna sett en annan timvisare, men ingen dealbreaker. Skulle varit kul att se den med pepsiinsert. Lite dyr som någon skrev, men kommer nog att köpa en i framtiden.
Saknar en snygg CW i lådan sen jag nyligen sålde min C65 Trident GMT Pepsi.
Christopher-Ward-C65-Aquitaine-GMT-dial.jpg

Fin! 😍
 

Brus Lee

Cartier
2-Faktor
Nä gult är ju lite annat, har lite blandade känslor. Men jag tror som nämnt ovan att den kommer att vara schysst till sommaren. Den för hänga med 😊
 

Crispie

Rolex
Kul att CW fortsätter utveckla och förbättra en redan grymt bra länk. På den nya C65 Aquitane har dem rundat till och ändrat formen på 'pinnarna' som sitter på respektive spring bar jämfört med t.ex. C63, C60 osv. Detta är jag övertygad om att det förbättrar bekvämligheten. Jag har klagat på detta tidigare, då just dessa 'pinnar' skavde på mig från min gamla C60. Då fick jag inget medhåll från någon här med liknande upplevelse. Kul ändå att CW fångat upp det 'problemet'. Se bilder nedan.

Utöver detta har den nya länken skruvade länkbitar och skarpare avsmalning mot spännet 22->16 (16.5?). Detta är ju lite mer tycke, stil och smak men det är helt i linje med vad jag uppskattar. Samt, vad det ser ut ivf, två halvlänkbitar precis som till C63.

Se jämförande bilder på på spring bars
1. C65
Screenshot_20220429-195041_YouTube.jpg

2. C63
Screenshot_20220429-195301_YouTube.jpg

3. C60
Screenshot_20220429-195417_YouTube.jpg
 
Topp