• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

snickarjesus

Breitling
2-Faktor
Glad Fredag önskar Hr Ward
20220617_185356.jpg
 

HSK

Patek
2-Faktor
Var inte mycket att hänga i granen. Mest nearly new samt ”no cosc” klockor.
Alla deras reor är väl typ bara nearly new med några nya ex och prototyper inblandade? Från 115 till 68 på en kvart så det verkar gå rätt snabbt. Det fanns en Colchester om du fortfarande är sugen? 🙂 COSC-varianten verkar dock vara såld nu.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Glöm inte heller att det här är en försmak och att det brukar fyllas på lite då och då så är man ute efter något särskilt kan det vara bra att gå in ett par gånger om dagen för att kolla läget.
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Alla deras reor är väl typ bara nearly new med några nya ex och prototyper inblandade? Från 115 till 68 på en kvart så det verkar gå rätt snabbt. Det fanns en Colchester om du fortfarande är sugen? 🙂 COSC-varianten verkar dock vara såld nu.
Sant. Men upplever att det var mer nu 🤷‍♂️ Inte heller alls lika privärda nu sen de höjt priserna. Atoll kändes verkligen som ett kap.
Tack för tipset gällandes colchester. Köpte dock en carbon Doxa. Hade jag köpt en ny carbon nu så hade det nog blivit Squale.
 

HSK

Patek
2-Faktor
Sant. Men upplever att det var mer nu 🤷‍♂️ Inte heller alls lika privärda nu sen de höjt priserna. Atoll kändes verkligen som ett kap.
Tack för tipset gällandes colchester. Köpte dock en carbon Doxa. Hade jag köpt en ny carbon nu så hade det nog blivit Squale.
Det försvann grejer i rätt snabb takt och det fanns ändå en hel del nytt i början (fanns tydligen 150+ så 30% hann ryka innan jag ens fick mailet och länkade i tråden 🚀 ).

Atoll var ruskigt bra prissatt och de verkar ha börjat erbjuda en sommarspecialare till grymt pris. Förra året var det divetimern som såldes mycket billigare än motsvarande modeller i ordinarie sortiment och var begränsad till 150ex om jag inte minns fel och innan det hade de också någon unik modell till kanonpris men jag minns inte riktigt vilken så det blir kanske lite orättvist att ha det som prisreferens.

I dessa tider med råvarubrist, leveransproblem och ständiga prisökningar får man väl nästan vara glad för den lilla rea som erbjuds. 😬😅
 

HSK

Patek
2-Faktor
Nu är det extremt urplockat men det kan vara värt att veta inför påfyllning att deras non COSC verkar handla om en formalitet, dvs. att klockorna är testade och går inom COSC men att certifikat saknas (kundreturer, recensionsex etc.) och att de därför inte kan sälja dem som COSC.
 
Topp