Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har varit uppe i tråden tidigare. Minns inte vem det var som störde sig på det dock. Det spekulerades då i att CW använder en 'billigare' typ av AR-coating som lätt smutsas ner. Jag tyckte det var samma på min C63 GMT. Kan dock inte minnas att jag reagerat på det på tidigare CW.Min c63 måste vara den klocka med kladdigast glas. Putsar det konstant. Någon som upplevt liknande?
Bild från imorse:
Problemet finns även på andra märken.Min c63 måste vara den klocka med kladdigast glas. Putsar det konstant. Någon som upplevt liknande?
Bild från imorse:
Åh fan. Vanlig munskölj och duken som följer med solglasögonen?? Hehhe vad är det som händer? Tvättas AR bort?Problemet finns även på andra märken.
Om du söker på Sinntråden kommer du hitta en sak jag testade på min UX;
Munskölj, microfiberduk + 10 minuters gnuggande.
Blir bättre och så doftar klockan mint
Det hela började väl med när Apple hade problem med sina skärmar och ngn testade just munskölj och fiberduk.Åh fan. Vanlig munskölj och duken som följer med solglasögonen?? Hehhe vad är det som händer? Tvättas AR bort?
Det tackar vi för!Väcker lite liv i tråden. C60 Blue LE på vitt tropic sport och "garagelumeshot".
Mycket! Men den får ändå lämna? Annat som hägrar?Rätt go ändå
Väldig tveksam men använder den sällan, inget nytt på radarn men det kan ändras fortMycket! Men den får ändå lämna? Annat som hägrar?
Jag håller med men marknaden och MF verkar tycka tvärtom. Det vore kul om de lanserade en slags heritageserie med den äldre designen nu när de inte ens vill ha annat än twin flag-loggan på tavlan.Det var bättre förr - både minutvisaren och framförallt den lökformade timvisaren. Oerhört synd att de frångick denna design.
Grym den där! Jag ska hjälpa till att ändra på farten nästa vecka om allt går vägenDålig fart i tråden. Bjuder på denna:
Håller med. Glaset på c63 är under all kritk.Första repan på glaset är fixat nu...
Det är väl det enda jag känner med just min att kvalitet på glaset, dvs AR-coatingen och Sapphire glaset är inte så bra (jämnfört med andra högre prisade märken)
Kan självklart vara en engångsgrej/måndagsex med just min men tycker min SARB35 och har snäppet högre kvalitet på sina glas(har haft dem längre, men inga repor alls på glaset)
Usch då. Men är det verkligen i glaset då och inte på coatingen? Alltså om du tar bort coatingen så försvinner även repan? Man kan ju hoppas.Första repan på glaset är fixat nu...
Det är väl det enda jag känner med just min att kvalitet på glaset, dvs AR-coatingen och Sapphire glaset är inte så bra (jämnfört med andra högre prisade märken)
Kan självklart vara en engångsgrej/måndagsex med just min men tycker min SARB35 och har snäppet högre kvalitet på sina glas(har haft dem längre, men inga repor alls på glaset)
Har läst på det brittiska inofficiella CW forumet att CW själva sagt att AR coating är på insidan av glaset, så kan nog inte vara det.Usch då. Men är det verkligen i glaset då och inte på coatingen? Alltså om du tar bort coatingen så försvinner även repan? Man kan ju hoppas.
Skönt att inte bara jag tycker detHåller med. Glaset på c63 är under all kritk.