• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

ajs

Omega
2-Faktor
Gott nytt!
0F925A3E-4B0A-45A7-B042-B6E423FD349D.jpeg
 

DrDre

Patek
En lång och närmast lyrisk artikel om C1 Bel Canto. Man har också en liten video som visar "plinget".

Från artikeln:

"Within two weeks of the release of the C1 Bel Canto, the brand had 7,000 collectors on a waiting list that continues to grow. For perspective, Christopher Ward produces about 20,000 watches a year. "


 
Senast ändrad:

Lassebasse

Breitling
Ser på deras hemsida att de bytt designen i vilken logga de sätter på klockan. Jag föredrar nog den gamla. Ni andra?
Jag upptäckte nyligen detta märke och tycker verkligen att dom lyckats med allt (specs, visuellt) förutom loggor/namn. Ett enkelt "CW" eller what ever hade funkat finfint som logga/märke. Tycker att både gamla loggan med namnet och nya loggan (flagga/playstationkontroll?) ser ut som ngt från realådan på Ica Maxi :/
 

D..S..

Panerai
En ny jump hour-colab från CW: https://www.christopherward.com/loupe-magazine/article?cid=cheers-for-fears

1_mob@2x.jpg


Både den här och Bel Canto är rätt gräsliga om ni frågar mig men det visar ganska tydligt vilken riktning CW har valt inför framtiden. Det är förståeligt men samtidigt lite tråkigt då de länge har varit ett underskattat varumärke som erbjudit väldigt mycket pang för pengen.
Gräsligt var ordet. Vad kan målgruppen för denna skapelse tänkas vara?
 

HSK

Patek
2-Faktor
Gräsligt var ordet. Vad kan målgruppen för denna skapelse tänkas vara?
Troligtvis Fears befintliga kunder då den är rätt lik deras andra modeller.
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Säga vad man vill men CW är verkligen kreativa. Som denna C63 trade time. Världens första klocka som har koll på när världens olika börser har öppet. Bygger på en gmt-funktion men där gmt-visaren är ersatt med en roterande disc istället. Mycket snillrikt faktiskt😊
C63-39AGM3-TRADV-B0_Picture_1.jpg


 

DrDre

Patek
Troligtvis Fears befintliga kunder då den är rätt lik deras andra modeller.
Jag tror du har rätt. Samarbetsprojektet ser ut att bygga på samma boett som Fears egen modell (med eta 2824) så det är ett ganska enkelt sätt att få till något rätt speciellt. Allt som krävs är en annan urtavla. CWs Sellita 200 lär ju passa direkt i boetten. Personligen tycker jag att den är riktigt snygg, men lite för dyr.
 

Odde

Breitling
Tips på om/hur man kan hitta rabatter för att beställa från deras hemsida? När jag reggade mott konto fick jag erbjudande om en rabatt på 10% på mitt första köp. Andra tips?
 
Topp