• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Någon som varit med om krångel när man ska betala med kort på CW:s hemsida? Trycker på bekräfta köp knappen och får upp en text att det inte funkar, har kontrollerat alla uppgifter 18 gånger öppnat utlandsspärr mm på kortet och ändå går det inte igenom.

Vill ej betala med paypal då jag får betala 25 pund extra för ingenting.

Så många gånger jag tryckt på knappen får jag säkert hem flera :banghead:

Vill beställa denna. Har fallit för den s hårt.
Så jag vet vad som kommer att ske.
Titta på den varje natt med fingret på beställknappen. Vela i månader.
Beställa till slut.
Kan inte så mycket om märket men har läst massa gott.

upload_2018-2-28_13-34-8.png
Kör! Bra val :)

Har inte tänkt på det förut men märkte nu att de rabattvouchers som kom med posten är i EUR medan alla priser på hemsidan är i GBP. Lite onödigt kan tyckas.

Smackade på ett bonetto gummi. Funkar riktigt bra. Gummit är inte så tjockt vilket framhäver de snygga bandhornen. Förövrigt ett problem hos många gummiband tycker jag, de är ofta alldeles för tjocka. Hur är CWs egna gummin (de nya) med hänsyn till tjockleken?
DSC_0486.JPG

Smackade på ett bonetto gummi. Funkar riktigt bra. Gummit är inte så tjockt vilket framhäver de snygga bandhornen. Förövrigt ett problem hos många gummiband tycker jag, de är ofta alldeles för tjocka. Hur är CWs egna gummin (de nya) med hänsyn till tjockleken?
DSC_0486.JPG
De med gamla loggan är tjocka, vet inte hur de medföljande gummit är dock. Tog nog en vecka för mig att böja till gummit bekvämt o_O

Tycker det är svårt att hitta bilder på det nya gummit. CWs egna är sjukt kassa.

Edit. Det som går att köpa separat menar jag. Oklart om det är avsmalnande också.
https://www.christopherward.co.uk/strap/22mm/rubber-strap-dress-clasp-22mm-ea1fbc
Den ser ännu mer basic ut än gamla.
Väldigt konstigt att man inte kan köpa det medföljande gummit separat, verkar mycket bättre, under rubriken Strap:
https://www.watchitallabout.com/christopher-ward-c60-trident-chronograph-watch-review/

Har kikat lite mer och det verkar som det är samma gummi som följer med som det som säljs separat. Sjukt dock att räfflingen inte framgår av bilderna på bandet i shoppen.
Då blev det plötsligt mer intressant! :)
Deras shop för straps är kass, osorterat eller djupt ner i knapptryckningar. Och obefintliga bilder :banghead:

Var nyss på posten och hämtade ut min svarta trident 38mm, trodde jag :).

Öppnar lådan och där ligger en röd GMT :banghead:.

Provade klockan för att känna lite på storleken och den är ju rätt liten alltså :(. Trodde jag hade tunna handleder men kanske inte ändå.

Någon som vill ha en GMT till bättre pris än hemsidan? PM isåfall. Annars skickar jag tillbaka den.

Får man med gummi från CW till alla dykare? Låg ett i lådan som jag fick idag och jag tyckte det såg riktigt schysst ut och kändes väldigt mjukt.

Tillbaka
Topp