• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Börjar kännas riktigt bra med 38mm. Måste även säga att jag är riktigt nöjd med kvaliteten och den håller tiden enormt bra +0,2 på 2 dygn.
09A45C7B-07DC-41EB-91A8-0F070B42C9F8.jpeg

Är det någon här som vet diametern på bandstiften som kommer original på Trident C60 43 mm? Testade ett nato på min men bandet kom knappt mellan caset och bandstiftet, så jag måste nog ta och skaffa mig ett par som är smalare...
Har inte heller tillgång till verktyg att mäta med:rolleyes:

Är det någon här som vet diametern på bandstiften som kommer original på Trident C60 43 mm? Testade ett nato på min men bandet kom knappt mellan caset och bandstiftet, så jag måste nog ta och skaffa mig ett par som är smalare...
Har inte heller tillgång till verktyg att mäta med:rolleyes:
Inte helt säker men väldigt tajt är det.. jag själv köpte kurvade bandstift istället och det funkar hur bra som helst till min trident!

Varit dåligt med uppdateringar från min sida, inte klockans fel utan bara jag som varit lite inaktiv på KS på ett tag. Jag och lilla bronzon trivs hur bra som helst tillsammans :)
07A33498-D20E-49ED-BEEB-AA450F7FE5DE.jpeg
F4F9F497-A64D-4097-81AF-F074BE4E35A4.jpeg

Jag är ingen mästerfotograf men lite patina ser man iallafall och i verkligheten ser det ännu härligare ut!

Själv var jag tvåa på bollen och beställde för sent... Verkar som jag får vänta till slutet av April innan jag får hem den :(
Grattis till en sjukt fin CW :)

Skönt med lite variation i kontrast till Rolex som sett exakt likadana ut sedan Hedenhös.
Gillar att de varierar modellerna men loggan är det som borde uppehålla traditionen och vara grunden i fontspråket. Mellan de senaste tridenterna var det enda märkbara som ändrades loggan och länken. Blir spännande med nästa generation under 2019, ny logga eller icke? ;)

Gillar att de varierar modellerna men loggan är det som borde uppehålla traditionen och vara grunden i fontspråket. Mellan de senaste tridenterna var det enda märkbara som ändrades loggan och länken. Blir spännande med nästa generation under 2019, ny logga eller icke? ;)
Kanske anonym urtavla :D

Tillbaka
Topp