• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Får man med gummi från CW till alla dykare? Låg ett i lådan som jag fick idag och jag tyckte det såg riktigt schysst ut och kändes väldigt mjukt.
Det får man inte och det finns några olika modeller av gummit.

Det låter mer som att du fått någon annans paket.

En får en GMT när han ska ha en dykare, en annan får ett gummi när han inte beställt det. Känns som om CW har utmaningar med logistiken.

909088F5-A670-4496-8B21-9A78D95F74EA.jpeg
2BD8F322-0BBC-4720-A035-9B84B0359455.jpeg

Verkar vara schysst kvalitet

Vill beställa denna. Har fallit för den s hårt.
Så jag vet vad som kommer att ske.
Titta på den varje natt med fingret på beställknappen. Vela i månader.
Beställa till slut.
Kan inte så mycket om märket men har läst massa gott.

upload_2018-2-28_13-34-8.png

Ohhh, den här dreglar jag också efter! Har en liten glimma hopp om att den kommer dyka upp som beg om några månader.

Ohhh, den här dreglar jag också efter! Har en liten glimma hopp om att den kommer dyka upp som beg om några månader.

Då vet jag att jag måste vara snabb på bollen! ;)

Ja den är så vacker. Det är mitt nästa köp tror jag. Får se när det blir bara.

Får nog göra som ni säger, justerade länken iaf och känns genast bättre. Kör på ett par dagar. Är inte värre än att den får åka ut på k&s annars :).

Tyckte 43 mm såg småfett ut från början på min armled, men i.o.f.s. hade jag en mindre innan, så vanesak återigen i.m.h.o.
@TonyM, kolla mitt första wristshot nedan och jämför.
Till syven och sist är den ändå en trivsel/-bekvämlighetsfråga.
20170403_174749.jpg

Har någon tips på kul straps till en C60 Trident i 43 mm med röd betzel och svart urtavla? Tänkte nog skaffa ett mesh iaf, men är det någon här som har testat med nato eller gummi? Tacksam för inspo, utlovar resultatbilder sen när jag får hem banden!

Har någon tips på kul straps till en C60 Trident i 43 mm med röd betzel och svart urtavla? Tänkte nog skaffa ett mesh iaf, men är det någon här som har testat med nato eller gummi? Tacksam för inspo, utlovar resultatbilder sen när jag får hem banden!
Nato tycker jag sitter sketabra på Trident. Har haft ett standard Bond-nato på alla mina Tridents, inkl. den röda som min far fick. :) Annars föredrar jag den medföljande stållänken. Jag har testat diverse gummin, allt från sådana som sitter emot caset på ett snyggt sätt till de vanliga och ... njäa ... det är något med hornspetsarna som inte blir så bra. Och mesh tycker jag är vansinnigt fult så det har jag inte testat :D

Nato tycker jag sitter sketabra på Trident. Har haft ett standard Bond-nato på alla mina Tridents, inkl. den röda som min far fick. :) Annars föredrar jag den medföljande stållänken. Jag har testat diverse gummin, allt från sådana som sitter emot caset på ett snyggt sätt till de vanliga och ... njäa ... det är något med hornspetsarna som inte blir så bra. Och mesh tycker jag är vansinnigt fult så det har jag inte testat :D
Okej, ja en klassiker som ett Bond-nato måste man ju testa, men kanske skippar gummit då. Jag är lite inspirerad av Breitling's Heritage på mesh, har fått för mig att den här kommer få en liknande look:D

Har en 42mm gmt som hag kör på gummit nedan. Funkar bra, gillar att gummit inte är så tjockt. Ganska långt dock, så kan behöva kapas.

https://www.royalstraps.se/product/bonetto-vintage-diver-svart-20-och-22mm

Varit dåligt med uppdateringar från min sida, inte klockans fel utan bara jag som varit lite inaktiv på KS på ett tag. Jag och lilla bronzon trivs hur bra som helst tillsammans :)
07A33498-D20E-49ED-BEEB-AA450F7FE5DE.jpeg
F4F9F497-A64D-4097-81AF-F074BE4E35A4.jpeg

Jag är ingen mästerfotograf men lite patina ser man iallafall och i verkligheten ser det ännu härligare ut!

Tillbaka
Topp