• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Chillerill på dig med, C63 GMT!

IMG_20211028_113754__01.jpg

IMG_20211028_113517__01.jpg

Nu i en säljesannons nära dig

Som svar på mitt tidigare inlägg ang. DHL krävde fullmakt för tullklarering så har klockan hamnat hos mig utan konstigheter. Svaret från CW var dock mindre förvirrande då de troligtvis blandat ihop mitt ordernummer med någon som beställt från USA. Men men, allt löste sig!

Klockan känns mycket bra. Ruskigt hög kvalitet på klockan, det märks. Läderremmen är rätt stel, men det ska nog några dagars användning råda bot på. Än så länge mycket nöjd! 😊

20211028_124913.jpg

Ser ut som det går att beställa C63 Stainless Steel strap nu igen då det står att det finns i lager, även modellerna med länken direkt finns att köpa.
Funderar på att köpa länken men är osäker. Trivs riktigt bra med det röda hybridbandet och en helröd, men saknar stål runt handleden, blir lite mer fancy i vissa tillfällen. Sen att CW har bra funktion på sina band som gör det lätt att byta inom 10 sekunder talar ju bara för att köpa ett.

Som ni kanske sett ligger min gula C60 Mk2 på k&s.
Bra rabatt om någon här i tråden vill ta över den.
Kul om den stannar "inom gruppen" tycker jag
Obs, muggen följer inte med!😊

1635618291876.png

Senast ändrad:
Trevlig :) Bra pris dessutom :D
Det verkar dock vara fel info eller snarare att de råkat använda fel bild, därav läckan enligt CW-gruppen där den postades. Så vitt jag förstår så ska det vara en "vanlig" C60 och jag tror inte heller att den är i titan men det visar sig väl. Det kan ju vara en ännu icke utannonserad medlem av C63-/Elitefamiljen. 🙂

CW tråden alltid på sidan 1 😁
Är ju bästa mikromärket om någon skulle fråga mig.
(Ingen har frågat så långt, men bra att vara beredd i fall....😆)

Super Compressor idag

20211031_102607.jpg
20211031_090227.jpg
Håller med, utan att bry mig närmare om vad som är mikro och inte, det kan någon annan få bekymra sig om!

Kul att de förutom att trycka ut uppenbara publikfriare som 2 av 3 sealanders även gör sånt som de absolut inte hade behövt göra för att tjäna pengar, snarare tvärtom: trycka in äkta supercompressor-teknik i din pjäs och konstruera en egen krona till c63 sealander elite.

Yes, ska tydligen vara en variant på SH21: https://www.christopherward.com/sh21.html

Artikeln som postades tidigare handlade förmodligen om just C63 Elite då specs, pris osv. stämmer men att man råkade använda fel bild så det kommer säkert en ny artikel efter det officiella avtäckandet. 😉
Då ligger nog även priset närmare 30k. Synd, blev lite intresserad men känner inte att jag vill ge den pengen för en CW (även om den eg. är "värd" det.

Ni som har nya C63 på metall, hur är bandet generellt? Finns det halv-länkar? Ser att de finns quick-adjustment, men skulle ni säga den är värd ca 2000kr ?
Är så sugen :rolleyes: :p Men funderar om man bara ska låta den vara på gummi och eventuellt köpa en framtida annan modell i bara metall istället

Ni som har nya C63 på metall, hur är bandet generellt? Finns det halv-länkar? Ser att de finns quick-adjustment, men skulle ni säga den är värd ca 2000kr ?
Är så sugen :rolleyes: :p Men funderar om man bara ska låta den vara på gummi och eventuellt köpa en framtida annan modell i bara metall istället
Jag har inte C63 men har haft C60 och de är väl identiska bortsett från passformen på ändlänkarna som skiljer en aning. Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är den mest prisvärda länk du kan hitta och den upplevs som betydligt dyrare än prislappen antyder. Utöver den smidiga mikrojusteringen finns numera även halvlänkar att tillgå så jag kan inte göra annat än att helhjärtat rekommendera den. 🙂

Då ligger nog även priset närmare 30k. Synd, blev lite intresserad men känner inte att jag vill ge den pengen för en CW (även om den eg. är "värd" det.
Jo, den landar förmodligen kring 20k även efter eventuella rabatter. Som du säger har man lite blandade känslor: det är egentligen väldigt prisvärt om man jämför med andra märken, det är det första brittiska mekaniska urverket på många, många år osv. men på något sätt tar det emot att betala 20-30k för en CW. 🤷‍♂️

Gillas skarpt! Men ska den heta så? Finns ju redan en elite....🤔
Nej, tidningen skulle köra en artikel om C63 Elite men råkade använda fel bild vilket gjorde att modellen "läckte" innan det officiella avtäckandet. De refererade själva till den som C60 Concept men jag vet inte om det bara är ett projektnamn eller om den faktiskt ska heta så.

Nej, tidningen skulle köra en artikel om C63 Elite men råkade använda fel bild vilket gjorde att modellen "läckte" innan det officiella avtäckandet. De refererade själva till den som C60 Concept men jag vet inte om det bara är ett projektnamn eller om den faktiskt ska heta så.

Ok tack! Då blir nog priset högre än så🤧

Jag har inte C63 men har haft C60 och de är väl identiska bortsett från passformen på ändlänkarna som skiljer en aning. Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är den mest prisvärda länk du kan hitta och den upplevs som betydligt dyrare än prislappen antyder. Utöver den smidiga mikrojusteringen finns numera även halvlänkar att tillgå så jag kan inte göra annat än att helhjärtat rekommendera den. 🙂
Beställde länken nu :) Får hoppas den kommer funka även om den har mitten hängandes länkar, annars får jag väl hoppas någon här inne kanske vill köpa den :)

Häftig idé att slopa lyspasta på index/tavlan som man är så van vid vilket ger ett väldigt lugnt intryck samtidigt som det ändå är lätt att läsa av tiden tack vare den till synes generösa appliceringen på visarna. Lume i loggan känns också som en fräsch detalj och chapter ringen som ramar in alltihop är pricken över i. 👌

Dags att frigöra lite kapital @Islay? 😉

Häftig idé att slopa lyspasta på index/tavlan som man är så van vid vilket ger ett väldigt lugnt intryck samtidigt som det ändå är lätt att läsa av tiden tack vare den till synes generösa appliceringen på visarna. Lume i loggan känns också som en fräsch detalj och chapter ringen som ramar in alltihop är pricken över i. 👌

Nää du! Inte denna gång heller😅
Finns mycket annat som offras före i sådant fall😉

Jag tycker du verkar väldigt sugen 😉
Vet vi nått om storleken än? Får man gissa 42mm 🙄

Jag tycker du verkar väldigt sugen 😉
Vet vi nått om storleken än? Får man gissa 42mm 🙄
Ja, jag skulle gissa på 42mm med tanke på storleken på urverket och att andra modeller med SH21 är 42mm. De som har sett prislappen säger att den inte är nådig så jag får nog revidera mitt tidigare påstående till 30k+. 😬

Det är ändå väldigt prisvärt om man bara ser till spec, design osv. och som någon skrev i CW-gruppen så hade den säkerligen kostat dubbelt upp om det stod Omega eller dylikt på tavlan.

Ja, jag skulle gissa på 42mm med tanke på storleken på urverket och att andra modeller med SH21 är 42mm. De som har sett prislappen säger att den inte är nådig så jag får nog revidera mitt tidigare påstående till 30k+. 😬

Det är ändå väldigt prisvärt om man bara ser till spec, design osv. och som någon skrev i CW-gruppen så hade den säkerligen kostat dubbelt upp om det stod Omega eller dylikt på tavlan.
Ja, verkligen. Det ska bli spännande att se bilderna när de släpps.

Tillbaka
Topp