Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Trevlig Bra pris dessutomNya modellen har läckt!
Det verkar dock vara fel info eller snarare att de råkat använda fel bild, därav läckan enligt CW-gruppen där den postades. Så vitt jag förstår så ska det vara en "vanlig" C60 och jag tror inte heller att den är i titan men det visar sig väl. Det kan ju vara en ännu icke utannonserad medlem av C63-/Elitefamiljen.Trevlig Bra pris dessutom
Håller med, utan att bry mig närmare om vad som är mikro och inte, det kan någon annan få bekymra sig om!CW tråden alltid på sidan 1
Är ju bästa mikromärket om någon skulle fråga mig.
(Ingen har frågat så långt, men bra att vara beredd i fall....)
Super Compressor idag
Hmmm.. double barrel verk? Lär nog kosta en del :/ är förmodligen inte heller 40mmVerkar avtäckas/lanseras 4/11.
Yes, ska tydligen vara en variant på SH21: https://www.christopherward.com/sh21.htmlHmmm.. double barrel verk? Lär nog kosta en del :/ är förmodligen inte heller 40mm
Då ligger nog även priset närmare 30k. Synd, blev lite intresserad men känner inte att jag vill ge den pengen för en CW (även om den eg. är "värd" det.Yes, ska tydligen vara en variant på SH21: https://www.christopherward.com/sh21.html
Artikeln som postades tidigare handlade förmodligen om just C63 Elite då specs, pris osv. stämmer men att man råkade använda fel bild så det kommer säkert en ny artikel efter det officiella avtäckandet.
Jag har inte C63 men har haft C60 och de är väl identiska bortsett från passformen på ändlänkarna som skiljer en aning. Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är den mest prisvärda länk du kan hitta och den upplevs som betydligt dyrare än prislappen antyder. Utöver den smidiga mikrojusteringen finns numera även halvlänkar att tillgå så jag kan inte göra annat än att helhjärtat rekommendera den.Ni som har nya C63 på metall, hur är bandet generellt? Finns det halv-länkar? Ser att de finns quick-adjustment, men skulle ni säga den är värd ca 2000kr ?
Är så sugen Men funderar om man bara ska låta den vara på gummi och eventuellt köpa en framtida annan modell i bara metall istället
Jo, den landar förmodligen kring 20k även efter eventuella rabatter. Som du säger har man lite blandade känslor: det är egentligen väldigt prisvärt om man jämför med andra märken, det är det första brittiska mekaniska urverket på många, många år osv. men på något sätt tar det emot att betala 20-30k för en CW.Då ligger nog även priset närmare 30k. Synd, blev lite intresserad men känner inte att jag vill ge den pengen för en CW (även om den eg. är "värd" det.
Gillas skarpt! Men ska den heta så? Finns ju redan en elite....Nya modellen har läckt!
Nej, tidningen skulle köra en artikel om C63 Elite men råkade använda fel bild vilket gjorde att modellen "läckte" innan det officiella avtäckandet. De refererade själva till den som C60 Concept men jag vet inte om det bara är ett projektnamn eller om den faktiskt ska heta så.Gillas skarpt! Men ska den heta så? Finns ju redan en elite....
Ok tack! Då blir nog priset högre än såNej, tidningen skulle köra en artikel om C63 Elite men råkade använda fel bild vilket gjorde att modellen "läckte" innan det officiella avtäckandet. De refererade själva till den som C60 Concept men jag vet inte om det bara är ett projektnamn eller om den faktiskt ska heta så.
Den stora tråden om Christopher Ward!
Chillerill på dig med, C63 GMT! Nu i en säljesannons nära digklocksnack.se
Ja, gissningsvis typ 20-30k.Ok tack! Då blir nog priset högre än så
Beställde länken nu Får hoppas den kommer funka även om den har mitten hängandes länkar, annars får jag väl hoppas någon här inne kanske vill köpa denJag har inte C63 men har haft C60 och de är väl identiska bortsett från passformen på ändlänkarna som skiljer en aning. Jag skulle nog nästan vilja påstå att det är den mest prisvärda länk du kan hitta och den upplevs som betydligt dyrare än prislappen antyder. Utöver den smidiga mikrojusteringen finns numera även halvlänkar att tillgå så jag kan inte göra annat än att helhjärtat rekommendera den.
Nää du! Inte denna gång hellerHäftig idé att slopa lyspasta på index/tavlan som man är så van vid vilket ger ett väldigt lugnt intryck samtidigt som det ändå är lätt att läsa av tiden tack vare den till synes generösa appliceringen på visarna. Lume i loggan känns också som en fräsch detalj och chapter ringen som ramar in alltihop är pricken över i.
Dags att frigöra lite kapital @Islay?
Jag tycker du verkar väldigt sugenHäftig idé att slopa lyspasta på index/tavlan som man är så van vid vilket ger ett väldigt lugnt intryck samtidigt som det ändå är lätt att läsa av tiden tack vare den till synes generösa appliceringen på visarna. Lume i loggan känns också som en fräsch detalj och chapter ringen som ramar in alltihop är pricken över i.
Dags att frigöra lite kapital @Islay?
Ja, jag skulle gissa på 42mm med tanke på storleken på urverket och att andra modeller med SH21 är 42mm. De som har sett prislappen säger att den inte är nådig så jag får nog revidera mitt tidigare påstående till 30k+.Jag tycker du verkar väldigt sugen
Vet vi nått om storleken än? Får man gissa 42mm
Ja, verkligen. Det ska bli spännande att se bilderna när de släpps.Ja, jag skulle gissa på 42mm med tanke på storleken på urverket och att andra modeller med SH21 är 42mm. De som har sett prislappen säger att den inte är nådig så jag får nog revidera mitt tidigare påstående till 30k+.
Det är ändå väldigt prisvärt om man bara ser till spec, design osv. och som någon skrev i CW-gruppen så hade den säkerligen kostat dubbelt upp om det stod Omega eller dylikt på tavlan.