• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Wotd. Passar bra på söndagspromenaden... Så länge det inte regnar. :)
IMG_20191027_144053_8.jpg

Bilagor

• IMG_20191027_144053_8.jpg
    IMG_20191027_144053_8.jpg
    110.3 KB · Visningar: 2
Combat Sub som GMT i samarbete med Drop
"Soda" och "Coffee"
Rätt så tunn och gamla loggan ger pluspoäng.
I övrigt tycker jag inte det var någon direkt höjdare. lite stor med sina 42 mm, klumpig bezel och sen känns det lite som att retromarknaden är mättad..
Den blå/röda lite fräschare kanske?
https://drop.com/buy/drop-glycine-combat-sub-gmt-automatic-watch-m2

i7VJEVf4RciFHzxVVUWW_gmt_soda.png

SJZBSILDT6uvO9yJmmfN_gmt_coffee.png
Såg den också. Har ju en (vanlig) sub som också är 42 och har en l2l på 50 mm men den är ju bara ung 10,5 mm hög och kramar armen fint så den är en av 42 mm som sitter riktigt bra på min klena arm. Denna verkar också hålla de måtten och då tror jag den kan sitta riktigt bra även på en klenare arm som min. Och bra med original loggan. Men håller med dej, nåt känns lite fel när en utsturderad dykare med en tradition och i en serie av klockor byter skepnad. Det är väldigt långt tills att den skeppas också (juni 2020) så den verkar tillverkas på beställning. Nja nära men jag avstår nog... tror jag... ett tag i alla fall.

Combat Sub som GMT i samarbete med Drop
"Soda" och "Coffee"
Rätt så tunn och gamla loggan ger pluspoäng.
I övrigt tycker jag inte det var någon direkt höjdare. lite stor med sina 42 mm, klumpig bezel och sen känns det lite som att retromarknaden är mättad..
Den blå/röda lite fräschare kanske?
https://drop.com/buy/drop-glycine-combat-sub-gmt-automatic-watch-m2

i7VJEVf4RciFHzxVVUWW_gmt_soda.png

SJZBSILDT6uvO9yJmmfN_gmt_coffee.png
Beställde den limiterade ”soda” suben i maj och fick mail idag att den är klar och ska skickas. Hade helt glömt bort att jag köpt den:)

F7FA07E7-C7C9-48F2-B3B9-D8C173D31E99.jpeg

Då får du den med cyklop.
Förra tv vs senaste th.

Hade faktiskt helt missad/glömd att jag sett denna.
Blir spännande att se dina riktiga bilder sen.
Tycker klockan på bilderna du la ut ser lite så där "konstigt" patinerade ut, men en annan bild jag hittade ser den "ny och fräsch" ut
Roligt att intrycket kan skilja så beroende av bilden

gmxH5rmQJ2W2vSF5fKgA_Glycine_Pepsi_Hero%20Visual_1.jpg

Hade faktiskt helt missad/glömd att jag sett denna.
Blir spännande att se dina riktiga bilder sen.
Tycker klockan på bilderna du la ut ser lite så där "konstigt" patinerade ut, men en annan bild jag hittade ser den "ny och fräsch" ut
Roligt att intrycket kan skilja så beroende av bilden

gmxH5rmQJ2W2vSF5fKgA_Glycine_Pepsi_Hero%20Visual_1.jpg
Jag har inte beställt någon. Ville bara visa på skillnaden med cyklop och utan.
Angående fräschören tror jag enbart det är en fråga om upplösningen på bilden.
På coffee-varianten är det däremot något annat.

Jag har inte beställt någon. Ville bara visa på skillnaden med cyklop och utan.
Angående fräschören tror jag enbart det är en fråga om upplösningen på bilden.
På coffee-varianten är det däremot något annat.

Såg det.
Med bilder tänkte jag på den Danno hade på väg.

Senast ändrad:
Kul tråd att läsa och fina bilder. Sålde en airman no1 36mm för ett tag sedan och inser såhär i efterhand att jag inte borde gjort det. Fastnar sällan för klockor utan mest kul att pröva något nytt men den växer på så här i efterhand. Måste försöka hitta en igen och det blir nog en keeper. Några förslag?

Kul tråd att läsa och fina bilder. Sålde en airman no1 36mm för ett tag sedan och inser såhär i efterhand att jag inte borde gjort det. Fastnar sällan för klockor utan mest kul att pröva något nytt men den växer på så här i efterhand. Måste försöka hitta en igen och det blir nog en keeper. Några förslag?
Ja, jag kan absolut inte göra mig av med min iallafall... Och saknar du den så ska du absolut försöka få tag på en igen. Dyra är de ju inte, men sikta på en före Invicta tiden för det är roligast. Sedan får du ju fundera på storleken. Gillade du 36mm så är ju en No1 riktigt schysst. Vill du ha en större så finns många andra alternativ. Lycka till.
DSC_0297-01.jpeg

Ja, jag kan absolut inte göra mig av med min iallafall... Och saknar du den så ska du absolut försöka få tag på en igen. Dyra är de ju inte, men sikta på en före Invicta tiden för det är roligast. Sedan får du ju fundera på storleken. Gillade du 36mm så är ju en No1 riktigt schysst. Vill du ha en större så finns många andra alternativ. Lycka till.
DSC_0297-01.jpeg
Jag hade en svart no1, den senaste varianten med 1atm, liknar din, och en sådan är väl pre Invicta? Vita finns ju också och kan också funka. Har även kollat på no1 40mm men den är nog på gränsen med 48 mm l2l (smala handleder). Har även kikat på Airman 18 men den är väl liknande storlek. Större är inte aktuellt. Ni som har någon av dessa alternativ, är ni nöjda eller?

Tillbaka
Topp