Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så härligt att det dyker upp fina purister.![]()
Airman!
Den är från 1965, så det är "the real deal"Så härligt att det dyker upp fina purister.Mycket trevliga de där med svart tavla.
Och så fin, riktigt roligt. Orenoverad? En AS i alltså (för Felsa hade de väl slutat med då)? Jagat en sån ett tag men de tenderar att bli riktigt dyra i gott skick.Den är från 1965, så det är "the real deal"![]()
Jag med kör glycine idag (igen). Också på mesh (orginal).
![]()
Satt på när jag köpte klockan ny. Det är ju utan länkar så ett glid/friktionsspänne, måttligt imponerande men funkar bra hittills, självglider inte. Själva mesh'et är helt ok, väl polerat, inga skarpa kanter, lite grövre milanese (heter det med täta "diagonala" ringar i väl?). Passar klockan bra tycker jag. Hade ju (som jag nästan alltid tycker) hellre haft "riktig" länk med passande ändlänkar... Det sagt så är jag nöjd, passar klockan.Snyggt med mesh. Ser bättre ut på din med kortare bandhorn.
Jag kör med "lånad" från min Meccaniche Veneziane. Kass kvalitet på låset tyvärr.
Hur är originalmeshet?
Kanske borde skaffa ett.
Boom!! Sitter som en smäck! Och tack självFörsta gången med Glycine, en Airman no1 från -18 Underbar storlek och tjocklek, sitter som gjuten och förgyller handleden med sina retro vibbar
Tack @Nioq för en bra affär!
![]()
![]()
Om jag ska vara ärlig ska var jag inte så värst tidig, slängde på mig klockan direkt efter jag hämtat den utan att ställa den. (Skamligt att lägga ut bilder på en klocka som går fel, jag vetRiktigt fina de där. Tidig fågel ser jag...![]()
Yes, ibland har man tur när man köper en klocka man inte provat innan och den passar perfekt. Så hoppas vi att den trivs fint här borta i min ägoBoom!! Sitter som en smäck! Och tack själv![]()
Kul att se en "riktig" airman i det skicket!![]()
Airman!
Trevlig! Grönt är underskattat!Byte från original-strappen som jag inte riktigt kom överens med till en canvas istället. Nato är ju ett alternativ men tänkte att klockan skulle få behålla sin fina slimmade profil
(obs dubbelpost från :https //klocksnack.se/threads/min-klockarmbandsbutik.88306/ )![]()
![]()
![]()