• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

uppkorkat

Cartier
2-Faktor
DA1DE868-BAC5-4DBC-9927-14D3A2180A4D.jpeg

Airman!
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Jag som ogillar läderremmar är mycket intresserad av att veta vilken CW-länk du har på bilden Kjesul? Det var en synnerligen lyckad kombo. Nu bär jag min Airman Quartz på ett gummi, men har ett sail cloth liggande som är avsett för det här uret.
IMG_20190823_155031.jpg
 

Waldorf

Audemars
Hej, CW säljer dem på sin hemsida, finns som helt borstad eller med mittlänken polerad:
https://www.christopherward.eu/straps/bracelets
Sen är de rätt dyra men har köpt med 40% eller 50% rabatt när det är det.
Problemet är att ändlänkarna inte passar. Jag har skaffat dessa (öppna, inte solida) från WatchGecko som tillbehör till ett armband som heter "solid 3 link". Tror inte den säljs längre så nu försöker jag få tag på de som är till "Classic Berwick" men de borstade är slutsålda också just nu.
https://www.watchgecko.com/curved-ends-solid-3-link-oval-profile-watch-strap
Det som inte blir riktigt bra är att WG ändlänk har en 9 mm bred mittlänk medan CW's är 10, så en mm skillnad. Syns om man tittar nogrant. Köpte de för Seiko och slipade ner men det blev sådär, funkar men inte riktigt bra.
 

Waldorf

Audemars
Snyggt med mesh. Ser bättre ut på din med kortare bandhorn.
Jag kör med "lånad" från min Meccaniche Veneziane. Kass kvalitet på låset tyvärr.
Hur är originalmeshet?
Kanske borde skaffa ett.
Satt på när jag köpte klockan ny. Det är ju utan länkar så ett glid/friktionsspänne, måttligt imponerande men funkar bra hittills, självglider inte. Själva mesh'et är helt ok, väl polerat, inga skarpa kanter, lite grövre milanese (heter det med täta "diagonala" ringar i väl?). Passar klockan bra tycker jag. Hade ju (som jag nästan alltid tycker) hellre haft "riktig" länk med passande ändlänkar... Det sagt så är jag nöjd, passar klockan.
IMG_20190825_110711_8.jpg

IMG_20190825_110708_4.jpg

Tycker det passar på din också. Ger klockan lite intryck av mera tyngd och närvaro.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Vet inte om detta är "off topic", men jag noterade att bezeln på denna Timex Dynabeat från 70-talet är otroligt lik den på Glycine Airman Double Twelve. För övrigt är sista meningen i texten nedan sanslöst rolig.
"Timex Dynabeat. Not quartz, but electric. The M254 caliber is a 28.8k vph movement developed originally by Laco, who sold the patent to Timex. This is a 1975 model, movement made in West Germany, case made in France. I think 1975 was the last year they made these b/c quartz was cheaper with better battery life. In good condition you can find a Dynabeat for $50-$75.
The movement makes a wonderfully weird noise, like a cricket having a heart attack".
tQkz0Nt.jpg
 
Topp