• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
img_0051-jpg.441700
 

Rulle

Audemars
Denna tråden har ju blivit helt död på sistonde !

Har nyss beställt en ny airman no.1 med silver/offwhite tavla som kommer komma in i nästa vecka !


Ville mest bara tipsa om att vad jag förstått så har många modeller fasats ut ur sortimentet plus att dom ju bytt logotypen och det har medfört att glycine säljt ut jätte mycket klockor till vissa handlare som sen säljer dom otroligt billigt !!

Watchgooroo på ebay är ad för glycine och via dom fick jag min airman för 675 dollar !

Har med sett att jomashop har en hel del airmans och insicure (ursäkta stavningen) till riktigt bra priser även om man får betala skatt men speciellt på airmans modellerna som ligger på ca 700 dollar ! (Base 22, no1, airman 17 & 18 och den senaste vintage 42an med bubbla)
 

Rulle

Audemars
s-l1000.jpg

En sån här skönhet har jag på väg !
Egentligen lite tveksam till tavlan för alla som köpt klockan verkar ha valt den svarta men i värsta fall fpr man köpa sig en svart tavla men modellen har ju otroligt mycket charm och är ett ju roligt val om man vill ha en lite sportigare med lite dressfeeling(polerade klockor ialllafall enligt mig ger en lite mer dressad feeling)
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
Denna tråden har ju blivit helt död på sistonde !

Har nyss beställt en ny airman no.1 med silver/offwhite tavla som kommer komma in i nästa vecka !


Ville mest bara tipsa om att vad jag förstått så har många modeller fasats ut ur sortimentet plus att dom ju bytt logotypen och det har medfört att glycine säljt ut jätte mycket klockor till vissa handlare som sen säljer dom otroligt billigt !!

Watchgooroo på ebay är ad för glycine och via dom fick jag min airman för 675 dollar !

Har med sett att jomashop har en hel del airmans och insicure (ursäkta stavningen) till riktigt bra priser även om man får betala skatt men speciellt på airmans modellerna som ligger på ca 700 dollar ! (Base 22, no1, airman 17 & 18 och den senaste vintage 42an med bubbla)

Har du dealat till dig 675 USD? Kollade precis och då skulle de ha 900 USD. Är också sugen på den vita :)
 

Rulle

Audemars
Har du dealat till dig 675 USD? Kollade precis och då skulle de ha 900 USD. Är också sugen på den vita :)

Där finns en flik där man kan ge bud på ebay om du klickar dig in på varan.. bara att då skriva in hur mycket du är villig och ge sen bara vänta så får du se !

Ska bli kul å se hur den ser ut på handleden!

Bifogar en till lånad bild från the net
$_12.jpg
 

Rulle

Audemars
Har du dealat till dig 675 USD? Kollade precis och då skulle de ha 900 USD. Är också sugen på den vita :)
Tänk på att det finns två versioner av den !

En fyra hands gmt där vanliga timhanden rotersr 12 timmar som en vanlig och en gmt hand som roterar 24h .

sen purist versionen som är så den första modellen var på riktigt där man tagit bort gmt handen men placerat timhanden på dess plats och då får man 24 timmars visning på timvisning och en vridbar ring med 24h på vridringen (medans då gmtn har 3 olika tidszoner !)

Kolla in jomashops utbud !
Dom ska även ha en airman 18 för 695 dollar vilket är billigt !

Gav 10500 för min 18 !
20160607_183208.jpg


Airman 18 som är 39 mm har nyss utgått i glycines kollektion så just nu finns airmans bara i 36mm (no1 modellen) , 42mm och sen större !
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
s-l1000.jpg

En sån här skönhet har jag på väg !
Egentligen lite tveksam till tavlan för alla som köpt klockan verkar ha valt den svarta men i värsta fall fpr man köpa sig en svart tavla men modellen har ju otroligt mycket charm och är ett ju roligt val om man vill ha en lite sportigare med lite dressfeeling(polerade klockor ialllafall enligt mig ger en lite mer dressad feeling)
Bra tips, tackar för det!

Edit: skulle egentligen citera inlägget ovan.
 

maximuspro

Panerai
2-Faktor
Min beater, lät mcgyver lägga på lite mer vit färg på visarna så de synns utan dagsljus:D, utan extra förg på bilderna. Avsaknad antireflex vid fotografering men annars nöjd med den:)
IMG_3128.JPG

IMG_3125.JPG


Med färgade visare

IMG_3330.JPG
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Denna tråden har ju blivit helt död på sistonde !

Har nyss beställt en ny airman no.1 med silver/offwhite tavla som kommer komma in i nästa vecka !


Ville mest bara tipsa om att vad jag förstått så har många modeller fasats ut ur sortimentet plus att dom ju bytt logotypen och det har medfört att glycine säljt ut jätte mycket klockor till vissa handlare som sen säljer dom otroligt billigt !!

Watchgooroo på ebay är ad för glycine och via dom fick jag min airman för 675 dollar !

Har med sett att jomashop har en hel del airmans och insicure (ursäkta stavningen) till riktigt bra priser även om man får betala skatt men speciellt på airmans modellerna som ligger på ca 700 dollar ! (Base 22, no1, airman 17 & 18 och den senaste vintage 42an med bubbla)

Vilka extra avgifter får man räkna med? Lät ju lockande. Har varit sugen på en airman länge nu..
 

Rulle

Audemars
Ok, tack! Är ju fortfarande bra pris! Tål att tänkas på..

Det är ju faktiskt inte dyrt med tanke på vad man får !

Tror dock att glycine går mer och mer åt det vidriga hållet eftersom dom fasar ut alla mindre modeller mer och mer och är rädd att invicta kommer köra dom i botten ...
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Det är ju faktiskt inte dyrt med tanke på vad man får !

Tror dock att glycine går mer och mer åt det vidriga hållet eftersom dom fasar ut alla mindre modeller mer och mer och är rädd att invicta kommer köra dom i botten ...
Trist utveckling! Vi får hoppas att det inte blir så..
 

Rulle

Audemars
Trist utveckling! Vi får hoppas att det inte blir så..
tapatalk_1485551611774.jpeg

Hitta nyss denna bilden på wus !
Exakt den airman ettan jag får i nästa vecka plus en 18 som redan finnes (fast min är svart )

Inte för att göra dig ännu mer sugen..
Tycker att du borde slå till !

Jomashop har airman 18 inne för 695 $ och ska man ha en för vardags användning så är 18 att föredra för den har safirglas jämfört med no1's plastglas !
 

dalle

Panerai
2-Faktor
tapatalk_1485551611774.jpeg

Hitta nyss denna bilden på wus !
Exakt den airman ettan jag får i nästa vecka plus en 18 som redan finnes (fast min är svart )

Inte för att göra dig ännu mer sugen..
Tycker att du borde slå till !

Jomashop har airman 18 inne för 695 $ och ska man ha en för vardags användning så är 18 att föredra för den har safirglas jämfört med no1's plastglas !
Riktigt fina bägge!
 

Rulle

Audemars
Kan tipsa alla som är sugna att watchgooroo på ebay säljer airman 18 , blå purist för 899 dollar men är villiga att sänka till 599 om man lägger det som bud !!!

Otroligt super pris för en klocka i den klassen !!!!!!!!!!!!!!!!
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
s-l1000.jpg

En sån här skönhet har jag på väg !
Egentligen lite tveksam till tavlan för alla som köpt klockan verkar ha valt den svarta men i värsta fall fpr man köpa sig en svart tavla men modellen har ju otroligt mycket charm och är ett ju roligt val om man vill ha en lite sportigare med lite dressfeeling(polerade klockor ialllafall enligt mig ger en lite mer dressad feeling)
Fått klockan än?
 

dezer

Breitling
Om någon är intresserad så finns det nu en "drop" på Massdrop för Combat för $410 inklusive frakt. Var lite sugen men såg att det var lite dåligt utbud av färgkombinationer (nu nedast två av tre kvar att välja på dessutom).
 

christopherA

Breitling
Om någon är intresserad så finns det nu en "drop" på Massdrop för Combat för $410 inklusive frakt. Var lite sugen men såg att det var lite dåligt utbud av färgkombinationer (nu nedast två av tre kvar att välja på dessutom).

Såg också combat på Massdrop.
Dock är det, om jag förstått rätt, den nya och uppdaterade combat sub med bland annat den nya loggan. Är det något mer som skiljer mot den tidigare versionen innan Invicta tog över?
 

dezer

Breitling
Såg också combat på Massdrop.
Dock är det, om jag förstått rätt, den nya och uppdaterade combat sub med bland annat den nya loggan. Är det något mer som skiljer mot den tidigare versionen innan Invicta tog över?

Jag är osäker. Men efter att ha läst lite kommentarer på sidan, så verkar det som om en del personer hoppat av kampanjen efter att de fått klart för sig att måtten verkar vara uppdaterade. Jag har allt för dålig koll på detaljerna för att kunna säga vad som gäller för nya respektive den gamla, men får i alla fall känslan av att även dimensionerna har förändrats. Jag tycker att det hur som helst är en väldigt trevlig klocka, men det är ju ett himla trångt segment att hålla till i. Det finns mycket vass konkurrens i och omkring denna prisklass.
 

Clocksauce

Cartier
400$ Dollar för en golden eye verkar ju väldigt billigt. Dock så är ju det nya ''invicta'' loggan som sitter på, hoppas bara kvalitén är densamma.

Men combat sub har väl alltid varit 42mm.
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
Kul, klickade hem en no1 från watchgooroo för ca tre veckor sedan. Hämtade ut paketet på posten idag. Öppnar paketet och ser ganska snabbt att klocklådan inte sitter ihop. Klockan saknas. Jävla klåpare.
 

Arvis

Cartier
2-Faktor
Kul, klickade hem en no1 från watchgooroo för ca tre veckor sedan. Hämtade ut paketet på posten idag. Öppnar paketet och ser ganska snabbt att klocklådan inte sitter ihop. Klockan saknas. Jävla klåpare.
Usch!!! Mardröm. Var sugen på en combat 6 eller 7 därifrån med tanke på priset men blir klart avskräckt.
:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Hoppas det löser sig.
 

DAJAB

Omega
2-Faktor
Usch!!! Mardröm. Var sugen på en combat 6 eller 7 därifrån med tanke på priset men blir klart avskräckt.
:nailbiting::nailbiting::nailbiting:
Hoppas det löser sig.
Säljare har fint omdöme på eBay så den har nog försvunnit på vägen. Bara att hoppas att säljare har kvar samma modell i lager så jag kan få en ersättningsklocka av eBay.
 
Topp