• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Waldorf

Audemars
IMG_20210522_211300.jpg
 

McNulty

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Har ni sett dessa? Combat sub 36 mm. Jag har helt missat de här modellerna!

Tycker den är läcker 😍

 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Har funderat på Airman ett bra tag men aldrig blivit av att jag haft nån. Tror jag skulle gilla en sån.

Den här DC-4, den har ganska stort l2l-mått har jag för mig? Är det över 50mm? Kanske en 36mm vore bättre. Beror lite på hur de är utformade också.
 

Waldorf

Audemars
DC-4 har l2 på 50 mm, liksom 42 mm combat sub. Base22 har 51 mm. Alla tre sitter bra på min sparrisarm. 2000 däremot som har 50,5 i l2l sitter inte alls bra. Det är inte så mycket l2l som vinkeln på hornen som gör skillnaden. No 1 36 mm har 46 mm l2l och sitter väldigt bra, det är ganska långa horn på den dock. Har inte provat 40 mm no 1, antar att den är för stor för mej.

IMG_20190317_171447_2.jpg
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
DC-4 har l2 på 50 mm, liksom 42 mm combat sub. Base22 har 51 mm. Alla tre sitter bra på min sparrisarm. 2000 däremot som har 50,5 i l2l sitter inte alls bra. Det är inte så mycket l2l som vinkeln på hornen som gör skillnaden. No 1 36 mm har 46 mm l2l och sitter väldigt bra, det är ganska långa horn på den dock. Har inte provat 40 mm no 1, antar att den är för stor för mej.

IMG_20190317_171447_2.jpg

Tackar för den utförliga infon. Då är jag lite klokare vad gäller den biten.
Får man fråga vad du har för handledsmått?
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Är det nån som har kläm på om No1 fortfarande är limiterad eller har de släppt på det där? De verkar finnas att köpa. Tänkte de tagit slut men icke, än så länge. Det var ju bra, för mig.
 

Waldorf

Audemars
Är det nån som har kläm på om No1 fortfarande är limiterad eller har de släppt på det där? De verkar finnas att köpa. Tänkte de tagit slut men icke, än så länge. Det var ju bra, för mig.
Originalet (-53 - 7?) var inte limiterade, skulle gissa att de såldes i många tusentals om inte hundra tusentals (amerikanska flygvapnet köpte nog rätt många). De två batcharna/remakes från 20?? talen var limiterade till 1000 st (per färg?). Vet inte om de som finns tillgängliga nu via Glycines hemsida är en del av de 1000 st batcharna eller är ytterligare en batch. Vet inte om man kan prata om limiterade när limiteringen bara verkar gälla en viss batch.
 

URsinne

Audemars
2-Faktor
Nu har den anlänt. En liten recension blev det också. Finns fel i den får ni gärna rätta.



G-airm20w.jpg
 
Topp