Hälsingebocken
Basic
Gla2019 var en fin bekantskap. 1-2mm större och den hade vart perfekt i min smak. Nu måste den säljas dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Cool! Hur stor är den? Är sugen på nån form av Airman under 40mm. Vad finns det att välja på egentligen?DC-4 Puristen anlände idag. 24h tavlan vande jag mig vid på nån minut måste jag säga. Var inte så farligt. Första intrycket: kvalité rakt igenom för pengen och sköna retro vibbar. NATO:t är bra men ogillar nato och ska varva med mesh och läder.
![]()
![]()
DC 4 är 42 mm men viker sig bra över armen, bandhornen böjer ner. Airman 18 39 mm,Cool! Hur stor är den? Är sugen på nån form av Airman under 40mm. Vad finns det att välja på egentligen?
Känner att det är en djungel...
Airman 18 låter helt rätt med 39mm! Var handlar men bäst/billigast?DC 4 är 42 mm men viker sig bra över armen, bandhornen böjer ner. Airman 18 39 mm,
![]()
![]()
eller airman no 1 36 mm, långa bandhorn dock.
![]()
![]()
Underbara klockor![]()
airman 18 är riktigt bra!!!Airman 18 låter helt rätt med 39mm! Var handlar men bäst/billigast?
airman 18 är riktigt bra!!!
finns en del handlare på ebay som kränger nya om där ebs finna några kvar men den guldiga ska nog finnas har hag för mig!
watchguroo tror jag en av dom heter på ebay!
försök att hitta en purist bara!
dom är fina!Ah tackar! Nu råkade jag klippa en No 1 GMT istället. Blir nog bra det![]()
Ok kanoon, min favorit (fast puristen). Säker på att det är 36 mm dock? finns i 40 också...Ah tackar! Nu råkade jag klippa en No 1 GMT istället. Blir nog bra det![]()
va e de för strap?Lite lek med kameran: Combat 7 Vintage![]()
Ett Cordura band från Watchgeckova e de för strap?
ser snyggt ut!
JättesäkerOk kanoon, min favorit (fast puristen). Säker på att det är 36 mm dock? finns i 40 också...
Nja, gillar inte gummi alls (till klockarmband, annars har man haft lite nytta av det genom årenHej Glycine-people. En fråga till er. Vad tycker ni om att köra Airman No1 på svart, tunt gummi? Jag tycker det ser ganska schysst ut, men känns det verkligen okej rent mentalt? Alltså gummi på ett flygarur?![]()
![]()
Jag kan hålla med dig. Ser helt okej ut men det tar emot ändå. Nej, det får bli läder. Tack för input.Nja, gillar inte gummi alls (till klockarmband, annars har man haft lite nytta av det genom åren). Till en vintageinspirerad flygareklocka, nej, läder eller möjligen länk. Fast får ju säga att det där ser inte helt fel ut...
Fin den där och den hänger med....Nu så...![]()
Det är den klockan jag använder mest. Otroligt bra helt enkelt.Fin den där och den hänger med....
OWGDet är den klockan jag använder mest. Otroligt bra helt enkelt.![]()