• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Gla2019 var en fin bekantskap. 1-2mm större och den hade vart perfekt i min smak. Nu måste den säljas dock.
IMG_20201012_191937_109.jpg
IMG_20200903_191013_112.jpg
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
DC-4 Puristen anlände idag :cigar:. 24h tavlan vande jag mig vid på nån minut måste jag säga. Var inte så farligt. Första intrycket: kvalité rakt igenom för pengen och sköna retro vibbar. NATO:t är bra men ogillar nato och ska varva med mesh och läder.

B2817DFB-1E5E-476C-805F-4F937EC367AF.jpeg
69C9C0ED-EE8C-4D73-9DD3-9089BC809966.jpeg
Cool! Hur stor är den? Är sugen på nån form av Airman under 40mm. Vad finns det att välja på egentligen?

Känner att det är en djungel...
 
Senast ändrad:

Waldorf

Audemars
Hej Glycine-people. En fråga till er. Vad tycker ni om att köra Airman No1 på svart, tunt gummi? Jag tycker det ser ganska schysst ut, men känns det verkligen okej rent mentalt? Alltså gummi på ett flygarur?
DSC_0286-01.jpeg
DSC_0287-01.jpeg
Nja, gillar inte gummi alls (till klockarmband, annars har man haft lite nytta av det genom åren :cool::p). Till en vintageinspirerad flygareklocka, nej, läder eller möjligen länk. Fast får ju säga att det där ser inte helt fel ut...
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
Nja, gillar inte gummi alls (till klockarmband, annars har man haft lite nytta av det genom åren :cool::p). Till en vintageinspirerad flygareklocka, nej, läder eller möjligen länk. Fast får ju säga att det där ser inte helt fel ut...
Jag kan hålla med dig. Ser helt okej ut men det tar emot ändå. Nej, det får bli läder. Tack för input.
 
Testar Glycine, efter att ha läst in mig lite och bl.a. förstått att de var en av få spelare som tidigt jobbade med -Californa Dial'.
Inser när jag kikar i denna tråden att det är mycket Airman som gäller - riktigt kul att se - för egen del testar jag en Combat Vintage 42...
Tänk att det kan vara lika kul att köpa klockor i de högre som de lägre prissegmenten :)
IMG_6130.jpg
#fortheloveofwatches
 
Topp