Bra start! Välkommen! Den där behöver du inte skämmas över så ös på med full storlek på bilderna bara.Mitt första inlägg! Här kommer bild på min Airman Double Twelve.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra start! Välkommen! Den där behöver du inte skämmas över så ös på med full storlek på bilderna bara.Mitt första inlägg! Här kommer bild på min Airman Double Twelve.
Nej så enkelt är det ju inte. Om du kollar min Airman här ovanför så är tavlan markerad med 1-24 men de "vanliga" visarna fungerar som på en vanlig klocka och läses av mot lumeprickarna medan GMTvisaren går ett varv runt tavlan/dygn och läses av mot siffrorna... Detta förfarande är ganska praktiskt, framförallt om man roterar med andra klockor som har klassisk visning av tiden. Det blir inte så stor omställning som det hade varit om man haft ett rent 24-timmars ur.Hur skiljer man enklast på de airman som går ett varv på 12 resp. 24 timmar? Är det så enkelt att de har 1-24 på urtavlan?
Ok. Finns det något annat sätt? Något i namnet? Sett att några kallas purist andra base...Nej så enkelt är det ju inte. Om du kollar min Airman här ovanför så är tavlan markerad med 1-24 men de "vanliga" visarna fungerar som på en vanlig klocka och läses av mot lumeprickarna medan GMTvisaren går ett varv runt tavlan/dygn och läses av mot siffrorna... Detta förfarande är ganska praktiskt, framförallt om man roterar med andra klockor som har klassisk visning av tiden. Det blir inte så stor omställning som det hade varit om man haft ett rent 24-timmars ur.
Är osäker men tror att purist är rent 24-timmars ur. Base kanske syftar på en modell, Glycine airman base 22 ...Ok. Finns det något annat sätt? Något i namnet? Sett att några kallas purist andra base...
Ingen erfarenhet av Combat Sub men väl av AirmanÄr det någon som har erfarenhet om Glycine Combat Sub 0087? Vad gillar/ogillar ni med klockan? Tacksam för svar![]()
OkejIngen erfarenhet av Combat Sub men väl av Airman. Köööp Glycine!
![]()
Är som sagt inte särskilt påläst när det gäller Glycine Combat och annat men har hyfsad koll på Glycine Airman.Okej. Vet du något om urverket allmmänt? Tickar de eller sveper de? Är själv inte så kunnig men vill gärna lära mig mer
![]()
Är du nöjd något du gillar/ogillarHar blivit med Glycine! Skön sommarklocka, så nu väntar jag bara på sommaren.![]()
Snyggt band.Hej och välkommen
![]()
Kan du dra lite info om denna klockan...Bara för sakens skull. Den enda Glycinen man behöver.
![]()
Kan du dra lite info om denna klockan...![]()
Du ser.. Det fanns ju massor att berätta om den klockan. Intressant. ..Tack.Tror inte att det egentligen finns så mycket info. En modell som producerades innan Invicta köpte upp, på den gamla goda tiden när Glycine var independent och familjeägt.
Modellen som sådan är en variant på deras Incursore och är limiterad till 999ex (vilket nog är en till varje tänkbar köpare med tanke på hur knäpp den är...). Manuellt verk med skruvad krona (sjukt opraktiskt), locket fälls upp med en pushmekanism kopplad till kronan. Stor som ett dasslock och tjock som en pretzel, 46mm boett. Kom i tre färger om jag minns rätt (svart, gul och grön).
Modellen heter ju Incursore half-hunter så tanken är väl att det ska vara någon sorts flirt/hommage till gamla tiders ofta militära armbandsur (konverterade fickur) med lock.
All in all är den rätt knasig och rätt ful, fast på ett bra sätt.![]()
Kan du dra lite info om denna klockan...![]()
Aha. Den är Schysst absolut. Även sin med lock... Men väääldigt stor.Vanliga Incursoren, utan lock.
![]()
Aha. Den är Schysst absolut. Även sin med lock... Men väääldigt stor.
Med tanke på mina 17cm känns 44 ändå väl tilltagetJa, de är stora. Inte helt lättburna. Incursore finns ju som 44mm också. Mer lättburet.
Denna är också 44.
![]()
Med tanke på mina 17cm känns 44 ändå väl tilltaget
Jag kör 36...
![]()
Den är kanoon eller nummer 1 kanske man kan säga. Letar efter en purist men de verkar ha gömt sig... Och den som väntar på nåt gott blir inte fet...Med tanke på mina 17cm känns 44 ändå väl tilltaget
Jag kör 36...
![]()