Jolly526
Basic
Jolly jolly jolly... detta duger fan inte..
Vi vill ju ha lite mer roliga detaljer om ditt besök!!!
En såndära combat var nära att bli min första klocka.. dock lite för stor för mig MEN snygg !
Jag skulle så gärna vilja höra lite hur Glycine själva ser på inblandningen/försäljningen av Glycine till invicta. Har du någon info om det?
Det var faktiskt tjejen som sa att jag skulle sluta lite tidigare från jobbet i somras i mitten av augusti då jag fyllde 26, jag kom hem och hon sa att vi skulle med en buss till centralen om en halvtimme. Sen blev det tåg mot Köpenhamn och senare klev vi av på Kastrup flygplats. Vi gick mot rätt gate utan att hon avslöjade vad som skulle hända vilket jag tyckte var båda kul och lite jobbigt...Till sist avslöjade hon att vi skulle till Zürich och flygresan dit var mycket trevlig (rekomenderar Swiss air). Dag två så hyrde vi en bil och åkte mot Bienne/Biel där Glycine hade sitt kontor. Tjejen hade ringt i förväg och berättat och en kvinna där hade lovat ett en "mer tekniks" snubbe skulle vara på plats när vi väl kom dit. Jag tog i hand med honom och han sa att han hette Stephan Lack. Vi började prata intensivt allmänt om klockor och om Glycine såklart. Det provades modeller och straps av alla de sorter och bläddrades i böcker, skojades och diskuterades. Det var inte fråns i slutet när vi skulle gå som jag lite fräckt frågade vem han var egentligen, då han svarade att ha var Managing Director (typ CEO) för Glycine. Man tappade nästan hakan men kände ändå en lättnad att man inte visste om vem man hade pratat med den senaste 1,5 h. Han hav mig också ett nytt läderband till min svarta Glycine som födelsedagspresent och lovad mig 40% på valfri klocka
Sammanfattningsvis mycket trevligt, bättre födelsedagspresent får man leta efter!
- Nu till lite info om samtalet -
Vi pratade först om de äldre modellerna och om deras historia vilket jag kunde en hel del om sedan innan men fick höra lite nytt också. Jag framförde vad jag tyckte om de nyare modellerna (inte lika förtjust i dem som de äldre) och jag frågade även om hela Invicta affären. Han var blandat positiv till det nya förvärvet och kände väl att han trodde att de båda skulle göra något bra ihop. Jag framförde att jag var orolig att storlekarna på klockorna skulle växa (vilket de gjort) och han menade bara att det var en åt de hållet många märken går just nu och folk i dag vill ha en större pjäs på armen...Jag hade också synpunkter på hela Invictas image och hur det skulle påverka Glycines rykte vilket han inte verkade så orolig över, han menade att det fortfarande gjorde sin grej och att deras märke och kvalité inte skulle försämras. Han menade att detta var tvunget att genomföras så att det fanns mer pengar att kunna expandera och utveckla nya klockor. Den långsiktiga planen var väl att ev. i framtiden köpa tillbaks Glycine...
Jag sa att jag älskade just att de inte var så stora och att vanligt folk inte kände till deras märke, det var en del av charmen, ett gammalt gediget märke som ändå lyckats hålla sig små och unika. Jag vet inte vad det är men när jag sätter på mig deras klockor så blir man upprymd och ler varje gång man sneglar på armen!
Fler frågor? - Shoot!