• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Tack som fan! Cheepo som tillverkade den! Rekommenderas!

Han kan sina prylar, Cheepo. Fick denna idag.

N7UvpMs.jpg

Beställde ett lädernato av säljaren kekes7 på ebay efter tips tidigare i tråden. Idag, ca en vecka senare, låg det i lådan. Riktigt välgjort och känns bra kvalitetsmässigt. Ruggigt prisvärt måste jag säga :) Valde ett som inte är ruggat eller slitet, utan det får ordna sig med tiden.
Har velat prova ett lädernato på min Seiko Stargate, då jag tycker det är svårt att få vanliga läderband att passa bra på dykare. Tycker nog att det blev riktigt bra! Ett par amatörmässiga bilder, färgen på den högra bilden stämmer bättre överens med verkligheten:

stargate_nato.png Photo 2014-01-16 17 15 09.jpg

Testade på SKX007an också :)

skx_nato.png

image.jpg

Testar nytt. Zulu 5-rings från Natoband. Beställt från alla "stora" svenska klockbandssidor som brukar nämnas här då och då.

Singular får toppbetyg. Bra surr via mail efter strul med posten. Och bra kvalité på natot.

Natoband får även dom högt betyg. Bra kvalité på zulut.

Cheapestnatobands har jag inte fått från än, beställde bara för nån dag sen.

Och sist Urtid. Ställer mig frågande till deras service. Beställde förra onsdagen och i fredags. Fredagsbeställningen blev dessutom lite fel så mailade i lördags och ville göra en ändring, men inte hört ett ord från dom. Inte sett till något kuvert med band från dom heller. Får väl se om nåt händer i nästa vecka.

Äntligen dök bägge leveranserna från Urtid upp. 2 veckor är väl sådär va. Nöjd med det jag fick iaf.

image.jpg

Jag letar efter sjysta armband (både läder och länk) men vet inte riktigt var någonstans jag kan köpa dessa till ett vettigt pris. Finns det någon bra nätbutik ni kan rekommendera eller möjligen en Ebay-försäljare som har bra grejer? (Jag hoppas att det här är rätt tråd att posta den här frågan i, om det är fel får mod gärna flytta inlägget eller radera det)

Tack på förhand.

Fick hem den här ryssen som har 18mm mellan bandhornen idag och är lite sugen på att testa brunt eller svart aligator.
Vilket tror ni skulle passa bäst, eller är jag helt ute och cyklar?

WP_20140310_002 (Mobile).jpg

Tillbaka
Topp