• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Fick hem den här ryssen som har 18mm mellan bandhornen idag och är lite sugen på att testa brunt eller svart aligator.
Vilket tror ni skulle passa bäst, eller är jag helt ute och cyklar?

WP_20140310_002 (Mobile).jpg

Tror du inte rysskänslan går ur klockan då? Sen gillar jag personligen inte för mycket svart på svart. Tror det kan bli lite mycket på denna...

Jag har en Ebel 1911 Chronograf som har ett riktigt slitet armband. När jag undersökte möjligheterna till ett nytt band blev jag rätt paff. Armbanden till Ebel är speciella vilket inte är ovanligt med finare urverk, däremot var priset helt outrageous. Jag var inne på Franks UR och frågade, fick ett prisförslag på 6000:- för ett alligatorband (som var det enda de kunde erbjuda). Jag avstod bestämt..
Någon på forumet som har erfarenhet av armband till Ebel klockor?

Vad använder ni för verktyg (och var har ni köpt dem) för att knacka ut bandhornsstift? Jag har en Oris divers date och de "pin removers" jag har är för att knacka ut länksprintar och funkar sådär bra (läs dåligt).

Fick hem ett efterlängtat paket idag, från down unda, The time traveler. Huvudnumret ett Horween Shell Cordovan (vilket hantverk och känsla!), två bonusband fick åka med, ett i ljusbrun mocka och ett randigt nato. Ville bara dela med mig av ett par bilder. Peace over and out.

image.jpg
image.jpg

Hej, nu när sommaren börjar närma sig så har jag bestämt mig att köpa gummi till min mörkblåa Seiko Sumo, sbc003.

Jag söker ett gummi som har "curved ends" och är väldigt mjukt och skönt, ett måste är ett viklås (kan köpas till efter). Men vill inte ha något jättebillgt skräp, inte heller det dyraste.. Jag har nu skrollat igenom 20 sidor på Ebay och försöker att hitta ett, flera intressanta alternativ finns men jag är så dålig när det kommer till gummi.. Mörkblått, curved ends och passande för ett viklås! Hjälp mig gärna! Mvh

Köpte det som NOS på bukten och det luktar verkligen gammal dassig läderjacka (såna man bara stöter på i tunnelbanan under rusningstid)... Har suttit med lädervårdsprodukter ett tag nu och fått bra resultat. Lädret var relativt lättfärgat så färgsläppet var minimalt, men nu är det följsamt och härligt att bära. Precis vad jag sökte, men det har krävt mycket tid och energi att hänga så pass mycket på ebay som jag har gjort...

Gillar man Panerai så gillar man att ha lite band att byta med, det här va en del av min band samling innan jag började sälja av lite.
Dom jag hade som mina favoriter va Greg Stevens, Strapmasters, MP, Wojtecki, Simona, HK Tan, Micha, sen när det började rulla ut Ammoband så va ju Adeeos (Kevin Rogers) det bästa ammo band du kunde köpa dom va dyra 300-350$ men värda vart enda öre (IMO) och varje batch av band tog slut direkt när dom kom upp på Paneristi.

DSC_0001.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0003.jpg

DSC_0005.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0024.jpg

DSC_0022.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0012.jpg

DSC_0013.jpg

Någon som vet var jag hitta liknande racing band som de som finns på natoband och singular (små hål)? Är slut på båda ställena...

http://www.watch-band-center.com/watchstrap-h1824-Racing-Style-Straps.html

richard1991 Vet dock inte om det är billigt eller ej. Har beställt där ifrån 2 ggr tidigare. Fått varorna efter ca en vecka och det har inte varit några konstigheter... Nu vet jag dock inte om just det du söker finns där men det fanns ett gäng olika

Okej, tack för tipset! Får kika om jag hittar några bra där. Alltid skönt att veta att någon annan har handlat och att det har gått bra när man beställer från sådana sidor. :)

Någon som vet var jag kan hitta ett blått perlonband med guldspänne till min Longines?
20140413_161304.jpg

tack på förhand

Tillbaka
Topp