• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Den stora tråden om klockarmband (klockband) - Bandtråden

Beställde lite band från Crown & Buckle, bland annat dessa Phalanx - canvas-band.
Har spejat en del efter canvas för en lite mer rugged känsla. Jag blev nöjd med dem.
Pix:
wundlander-6.jpg
wundlander-6-2.jpg
wundlander-6-3.jpg
wundlander-6-4.jpg

Kör vidare med ett grönt Isofrane som beställdes från deras sajt. Det är en ny färg som tilltalar mig mer än det där orangea som folk tjatar om. Det var tänkt att det skulle sitta som en fläskläpp på 16570 men det var väl i bästa fall ok. Ser nog bäst ut på 1680 av de klockor jag har.
Pix:
wundlander-3.jpg
wundlander-3-2.jpg
wundlander-3-3.jpg
RHOF_2014_11061-2.jpg
wundlander-2.jpg

Kör vidare med ett grönt Isofrane som beställdes från deras sajt. Det är en ny färg som tilltalar mig mer än det där orangea som folk tjatar om. Det var tänkt att det skulle sitta som en fläskläpp på 16570 men det var väl i bästa fall ok. Ser nog bäst ut på 1680 av de klockor jag har.

Gillar samtliga tre band men det mörka canvas allra mest. Satt riktigt bra! Får nog slå en span på sidan :D

Någon som kan tipsa om snygga gummiband som passar SKX007 och/eller Stargate? Tänker mig något orange eller kanske rött till sommaren. :)

Vad heter det där populära(nåja) bandet i canvas/canvasliknande material med kardborrefästning? Har inte yonsson och jag pratat om dem tidigare..?

Såg ett riktigt fint kevlar armband på internet och blev sjukt sugen att skaffa till min vita Explorer II.
Någon här som vet om liknade finns att beställa i Sverige eller från någon annan sida?

Lånade bilder från Internet.
1kevlar.jpg
kevlar.jpg

Är det någon som har tips på var man skulle kunna hitta något i den här stilen/skinnet:

Tudor_Straps_78_large.jpg

Har inget tips att komma med, men undrar nyfiket vad du har tänkt att strapet ska pryda..?

:)

Det där lät inte direkt som något positivt omdöme! :p

Tycker det ser fantastiskt multifunktionellt ut, men framförallt skulle det nog få sitta på en gammel-DJ. Har fått en kärlek för udda straps som ändå är användbara och som helst är lite arbetade, det där fyller flera av dom kriterierna.

Det låg ett kuvert från UK i lådan idag. Ett band från Gas Gas Bones som jag beställde för en månad sen tror jag. Inte helsnabbt kan man konstatera.
Är rätt tufft men samtidigt lite töntigt. Vad tycks?
image.jpg

Det låg ett kuvert från UK i lådan idag. Ett band från Gas Gas Bones som jag beställde för en månad sen tror jag. Inte helsnabbt kan man konstatera.
Är rätt tufft men samtidigt lite töntigt. Vad tycks?
image.jpg

Töntigt vet jag inte... Även om det får kallas lite modigt till den klockan..:D. Har själv funderat på ett GGB till min SMP. Gillar dem på något sätt.

Någon som vet var det finns länkar liknande de stållänkarna bl.a. AP kör med. Alltså de lite plattare och med småbitarna mer mot mitten än vid sidorna.

Tänkte prova det på min Certina diver eller seiko skj pepsi som är 22mm

Tillbaka
Topp