richard1991
Basic
Marckus och wundlander tack så mycket för tipset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grymt snyggt!Nytt canvas-band! Vad tycks?
Hej! Tips på var man kan köpa Perlonband i 18mm?
https://klocksnack.se/threads/perlon-i-nya-färger.25508/ ? Om du vill ha svart.
Claes Ohlsson har också 18mm i svart - medioker kvalité dock enligt mig.
Urtid.com har också haft Rios Sailor.
Tack! Bra val av klocka . Jag har 39 mm modellen av klockan så körde på 20 mm bredd (klockan mäter 19mm).Grymt snyggt!
Har själv beställt precis denna klockan idag och är nu på jakt efter ett liknande band.
Får man fråga var du beställt detta ifrån? Kör du 22mm bredd?
Jaeger-LeCoultre Reverso Grand Taille på double loop/turn från struts - somrigt och livfullt.
Jaeger-LeCoultre Reverso Grand Taille på double loop/turn från struts - somrigt och livfullt.
Testar ett Grand Duke på min HC, vad tycks?
Testar ett Grand Duke på min HC, vad tycks?
Är ringen på Hc orange eller röd? Är den orange så passar det sådär, men bandet och klockan för sig är snygga, luras kortet och bezeln är röd så funkar det absolut!
Klockan får betydligt mer liv på armen med två varv, dessutom är det ett sätt att få en väldigt strikt dressklocka att kännas mer casual. Double loop är vanligast på Hermés Cape Cod, men förekommer även i originalutförande på Reverso Classique.Haha, den här varianten har jag inte sett förut, har själv en Reverso Grand Taille på sommarstruts nu, men aldrig sett double loop :O Kan inte bestämma mig för om det är snyggt, fult, coolt, eller bara snurrigt dock
Här kommer bild!
Klockan får betydligt mer liv på armen med två varv, dessutom är det ett sätt att få en väldigt strikt dressklocka att kännas mer casual. Double loop är vanligast på Hermés Cape Cod, men förekommer även i originalutförande på Reverso Classique.
Vad har man egentligen för armbandsalterntiv till fasta bandstift?
Skulle vilja ha ett waffel-gummi eller liknande på min CWC men det är ju ganska kört.
Finns det något annat än nato?
Grymt, den ska jag kolla in!http://www.watch-band-center.com/watchstrap-h175-Open-End-Watch-Bands.html
Inga gummi men fler alternativ än nato iaf.
Ett Hirsch band kanske.Hej!
Läderarmbandet till min Omega har gjort sitt.
Vad tycker ni det finns för snygga 18mm alternativ till orginalbandet (urmakaren vill ha 1500kr för ett nytt, vilket jag helt enkelt inte har råd med)?
http://www.urtid.com/armband/rios-1931/rios-exklusiv/rios-avenueHej!
Läderarmbandet till min Omega har gjort sitt.
Vad tycker ni det finns för snygga 18mm alternativ till orginalbandet (urmakaren vill ha 1500kr för ett nytt, vilket jag helt enkelt inte har råd med)?