Min lilla Tissot på ett svart tropic, det är skönt och ser ok ut, men det känns så fel. Vad ska jag ha istället? Vill ha något tidstypiskt, inga naton, men vet inte vad. Tipps?
Perlon!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min lilla Tissot på ett svart tropic, det är skönt och ser ok ut, men det känns så fel. Vad ska jag ha istället? Vill ha något tidstypiskt, inga naton, men vet inte vad. Tipps?
Hirsch Liberty, finns hos de flesta seriösa uraffärer.Är sugen på ett läderband till min GMT 16710, svart passar nog bäst. Vart hittar man något bra som passar?
Vad har man egentligen för armbandsalterntiv till fasta bandstift?
Skulle vilja ha ett waffel-gummi eller liknande på min CWC men det är ju ganska kört.
Finns det något annat än nato?
Ljust svinläder, sade inte jag det tidigare?
Perlon!
Det har jag isåfall missat! Har du något exempel?
Hehe, mer att jag missbrukar den rekommendationen.
Tycker kronografer funkar bra på racing med små hål. inte stora som du har nu.
Tycker det funkar med racing över lag, fast det känns inte vidare 1948-50-tal, eller är det bara jag?
Har provat, men kändes inte helt rätt, och är lite nojjig över att boettlocket ska bli skadat så som man ser på många äldre klockor som har haft perlon
Det där ser ju faktiskt helt rätt ut, men undrar hur det spelar med min lite creme-grön-gula tavla, den är lite svårmatchad känns det som. Vart hittar jag svinläder lämpligen, inget jag sett i butik/online?
Vad ska man ha till en Speedmaster? Vill ha tips på läder med riktigt bra kvalitet! 20/18 gärna så att jag kan använda Omega-spännet.
Eller är det Custom-beställning som gäller för att bli riktigt nöjd? Satsar gärna lite extra.
Bulang&Sons, Hodinkee!Saxat från instagram. Men jäkligt snyggt!
Om någon har ett tips på var man kan hitta ett snarlikt så skulle det vara välkommet!
Bulang&Sons, Hodinkee!
Någon som sett vart man kan köpa liknande armband som sitter på Omegas dark side of the moon?
Hittade själv efter lite google bild sök
Hittade själv efter lite google bild sök
Först be om hjälp och sen inte dela med sig... vafalls
Lite sent kanske, men hittade de här idag http://bradystraps.com/Black_Sailcloth.phpNågon som sett vart man kan köpa liknande armband som sitter på Omegas dark side of the moon?
Tack för tipset men redan kikat där. De har bara med stora hål i mörkbrunt. Enbart svart med små hål likt den hos singular
Tack för tipset men redan kikat där. De har bara med stora hål i mörkbrunt. Enbart svart med små hål likt den hos singular